Diskutera den nya versionen av Freeride.se här!

faaaaaaan va najjjs love this!! :D:D men jag undrar en sak: när man ska skriva i forumet (som ja gör nu) så kunde man på den gamla varianten klicka "bevaka mitt inlägg" lr nåt sånt där. men nu så står det "Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd." hur funkar de finns inte mina bevakningar längre eller funkar inte de?? för jag har en jätte gammal mail som ja inte kommer in på längre. vart hamnar meilen isåfall??

tack på för hand (lite konstigt formulerat kanske får ursäkta isåfall)

Senast ändrad:
ekorren> Det är samma sak. Så dina gamla bevakningar finns kvar där.

Fungerar inte din e-postadress föreslår jag dig att skriv in en fungerade under [Min Sida] -> [Ändra min profil]. Annars är risken stor att du blir borttagen eftersom vi rensar bort medlemmar vars mail studsar tillbaka.

NEEEEEEEEEEEJ!! Jag vill inte. Usch och fy. Håller med Nisse_glad, måste man tvingas irra runt på den hær øgonnålen før att fortsætta anvænda sidan. Vanligt folk kan væl få vælja att fortfarande ha den gamla fina? Shit, jag kunde ju gå in på freeride bara før att låta øgonen få vila på den trygga och vilsamma designen. Sen nær børjade Freeride stræva efter att inte vara UNIKT?

Trångt och rørigt, jobbigt att andas, jag orkar inte stanna længe hær. Den blåa færgen ær så kall och stirrar på mig som en outløst lavin.

Med sorg
Henrik

Hej

Det står "Decemeber" i stället för December i kalendern..

annars tycket jag än så länge att det är bra! Ska kolla vidare..

Nja, jag föredrar den gamla varianten.
Att den som skrivit ett foruminlägg får sin text i forumet likadan som svararna tycker jag är kasst. Det ska vara som det var förut, nu är det svårt att skilja på svar och fråga.

Och Svarsrubrik tycker jag var kanon, använde den ofta förut!
Tycker inte sidan är speciellt snygg heller, ser ut som en såpbubbla.

Visst, man vänjer sig. Men jag var klart mycket mer hemma på den andra sidan, någon som har screenshots på den kan väll maila mig.
Skulle vilja ha som underlägg!

Håller med BigAir där om att man ser inte lika bra som förr vad som är Fråga & svar på forumet.

Annars gillar jag det, tar bara lite tid att vänja sig.

Igår kväll när jag loggade in så var min "gästbokssymbol" röd, men när jag kollade så hade jag inga nya inlägg... Någon annan som upplevt detta?

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att de är en så snygg layout. men men. Jag får väl vänja mig. :)

Nu är det ju en mörkare "rabd" under inlägget fär det står Svar vilket hjälper ganska mycket, men jag vill ändå ha tillbakla rubriken på forum svaren.

men tryck på logga in så kommer den upp...... precis som på förra

Det är ingen som har en skärmdump från den förrförra versionen av sidan? Det skulle göra mig riktigt nostalgisk! Kommer knappt ihåg hur den såg ut, annat än att menyerna låg till höger. Antar att det även funnits än äldre versioner än så. Om Johan har kvar nån av dem vore det grymmt med ett litet museum: "Freeride - nu till se, från forntid till framtid"

Och det sämsta med denna sida hittils tycker jag är att man inte kan klicka sig fram till just en person i foruminlägg.

Om jag t,ex vill "redigera" mitt svar i ett foruminlägg så måste man sitta och söka det aslänge, eller om jag skulle vilja kolla vad just en viss person svarat så måste man söka i ett åååååååår. Annars kunde man bara klicka på namnet, som fanns ovanför alla svar.

Helt otroligt kasst, hoppas verkligen att detta kan ändras.

Det enda, jag tycker är bra är att bilderna kommer upp i egen ruta och att det blir svart där bak. Snälla, ta tillbaka den gamla designen och lägg in nya saker som folk tycker om. Men slopa resten.

Btw skulle jag vilja skriva en svarsrubrik till detta svar, men inte kan jag det heller någe mer :/

BigAir, om det skulle finnas en "Gå till det senaste svaret"-funktion, skulle du sakna listan med länkar till svaren då?
Angående svarsrubriker, nu är det svårt att kolla igen, men >90% av svaren som skrevs (med den förra verisonen) hade kvar samma rubrik. (Dvs den funktionen känns överflödig, jag hoppar iaf inte över att läsa ett svar pga svarsrubriken.)

BigAir om du vet vem du vill kolla efter är det ju bara trycka Ctrl+F så kan du ju söka.

thom8:du måste gå in på "logga in" du kan inte göra det direkt på startsidan

Äntligen en vettig sökfunktion!
Gött det där me bilderna att de "poppar upp" så där när man förstorar dem!
Nya menysystemet e najs!
Svara på gästboksinlägg e skitbra!
Gött o slippa den där långa raddan me länkarna till de olika inläggen i en tråd, tog bara plats o va tradig att scrolla förbi!

Loggan är dock inte lika snygg.

Tycker sidan har blivit finare än den gammla men också lite rörigare med mycket text överallt och färger som går i samma ton och inte skär av direkt från varandra.
Men nytt är kul precis som nytt gear när du är på snön :)

En eloge till den som gjort designen och upplägget! Mycket tydligare struktur än tidigare!

Dr_Snow, förstår dig inte riktigt. Men det är ju listan med länkarna till svaren jag saknar. Dom vill jag ha tillbaka.

Ja, det är sant. Dom flesta använde inte svarsrubrikerna. Men jag gjorde!

Hoppas det blir bättre om man får välja eget skin, det låter bra!

BigAir: surfar du på siter med t ex vBulletin som forumsystem? vBulletin, phpBB med flera har inte någon liknande funktion (länkar till inlägg längst upp), däremot har de en funktion "gå till senaste svaret" som jag saknar här. Det är ju inte direkt ofta man måste redigera sitt inlägg, och om man måste göra det så är det antagligen precis efter att man skrivit det, så då skulle en "gå till senaste svaret"-funktion fungera utmärkt.

de va lite konstigt i förut när jag blädrade bland Nya Bilder så märkte jag att den inte visade alla bilder för helt plötsligt va jag nere och såg bilder publicerade runt 2001 kanske borde kolla över de??

har haft samma problem som abelmann.
gästboks gubben har lyst och man har klickat på figuren med stora förväntningar och är riktigt upphetsad så kollar man men nej inget nytt..
så går man o gråter sej till sömns

Är det bara jag som vill att Forum-knappen i menyn automatiskt ska leda till de nya inlägg senaste dygnet? (Förutom att erbjuda de alternativ man får nu?)

Eller ännu hellre, samtliga menyknappar leder till en undersida som standard, sedan får man klicka sig vidare om det inte duger. Det förlorar man ju ingenting på eftersom man, som det är nu, iaf måste "klicka sig vidare".

Senast ändrad:
tycker Dr_Snows senaste förslag lät jävligt bra. för nu trycker man och sen sitter o väntar på att nåt ska hända sen kommer man på att man måste välja igen, iaf jag :D

Sidan känns sjukt mer proffsig. hela fotoalbumet har grymt softare sida nu. ser rent å snyggt ut. diggar den bli marginalen istället frö den grå. den va sjukt seg

jag tycker att ni borde uppdatera filmerna å typ dela in dom i kategorier typ jibbing, big mountain, övrigt och så... sen borde ni få in mer filmer... alldeles för få ... har kollat alla redan.. eller nån sorts amatörfilm forun bär man lägger alla amatörfilmer i en "mapp" så man kan diskutera dom.. tror att detta skulle vara uppskattat av alla här på freeride

jag vill kunna se vem som skrev det senaste svaret i inläggen, inte bara vem som skapade det.

forumet tyckte jag var bättre tidigare när man letar efter speciella inlägg i en tråd så var det lättare tidigare..

Va fan, gillar inte den nya designen alls.. Jag vill ha tillbaka de gamla mysiga freeride !

de va en sak på de förra som va att när man tryckte på "forum" ovanför dom senasnte inläggen så kom man till "forum startsidan" och de va väldigt smidigt som underlättar vid bläddring...de va samma sak me "recensioner" och "skidorter" och dom andra överskrifterna.

/Adam

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp