Diskutera Hip Hop!

SimplyP

Ny medlem
Diskutera Hip Hop!
Här tänkte jag att vi alla kan diskutea hiphop, tex, vilken slags hiphop ni tycker är bra? Gillar ni typ snoop dog när han rappar om bitches (jag gillar inte snoop dog) eller tex Masta Ace - Take A Walk, där han rappar om hur det faktiskt kan vara i vissa hoods?

Fortsätt nu, och håll tråden levande!

Diskutera Hip Hop!
vet inte, den är ju mest för att berätta om vilka låtar, som jag skrev, denhär är för att diskutera musikstilen hiphop

Diskutera Hip Hop!
sluta, nu! Diskutera här istället för att posta negativa saker om tråden. den vill inte dö :'(.
Men, jag ska försöka få lite liv i den.

Till er som gillar tex, 50 och snoop, varför gillar ni honnom? motivera era svar. Jag gillar personligen inte dom för att dom rappar om hur dom hustlar å har pheta bilar, hoes och sånt.

Och ni som gillar 2pac, masta ace osv, varför gillar ni dom? budskapet eller? jag gillar budskapet dom förmedlar, moviera era svar men än vad jag gjorde.

OCH! Håll fred i tråden, inte svära!

Peace

Diskutera Hip Hop!
verkar inte riktigt passa in på detta forumet, men jag ska inte vara tråkig...
gillar både west och eastside hiphopen, sålänge det blir ett flow och låten har lite sköna beats så tycker jag det inte spelar så mycket roll om vad texten handlar om.

ett bra exempel på en töntig musikvideo är ju lil wayne ft fat joe - make it rain (tror den heter så?)

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
varför är det ingen här som lyssnar på svensk hiphop? jag snackar inte om snook och mange shimdt, jag tycker att dom är värdelösa. Nån som hört pst-q?

Diskutera Hip Hop!
Har varit ett stort fan av Flavor Flaves texter en lång tid nu, och nu äntligen tycker jag freeride också borde få upp ögonen för denna lilla guldklimp!

Diskutera Hip Hop!
ayo! lil wayne got tha cash he's the yuong weezy bwoy, sen kan jag rekommendera smif N wessun om ni inte har hört än, gör det!

Diskutera Hip Hop!
Sjogras sa:
varför är det ingen här som lyssnar på svensk hiphop? jag snackar inte om snook och mange shimdt, jag tycker att dom är värdelösa. Nån som hört pst-q?
då tycker vi olika . du ahr nog bara hört glassigt säkert den sämsta av han låtar ,hehe

ingen arning vem de är ? ty sponsrad av microsoft? sjukt knepigt namn .

Diskutera Hip Hop!
GILLAS:
cunnin lynguists e ju bara sjukt sköna i flowet.

Biggie tho, älskar spit yo game,
2pac changes, lite olika, finns mkt skit med

sen e ju talib,mos, common sjukt sköna, samt brother ali. mkt bra finnes yaaooo

HATAS:

Lil jon, annat skrik,
chopped and screwed,

Diskutera Hip Hop!
SimplyP sa:
Till er som gillar tex, 50 och snoop, varför gillar ni honnom? motivera era svar. Jag gillar personligen inte dom för att dom rappar om hur dom hustlar å har pheta bilar, hoes och sånt.
Peace
visst, 50 cent rappar mkt om feta bilar hoes osv. men inte bara? gillar faktiskt vissa låtar me 50/g-unit, men lyssnar absolut inte mkt på phat car phat hoe låtar... ...

ett exempel e: 50 cent - hustlers ambition.
sen gör han ju mer gangster låtar än tex candy shop :P

EDIT : ett tips på en klassiker e Ice Cube - why we thugs
sen finns ju jedi mind tricks, nas, ice cube, dilated peoples, bone thugs N harmony... finns hur många bra som helst ^^

En låt med grymt bra lyrics e Nas - I can!

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
Jedi mind tricks, Nas, Dilated peoples, Swollen members, Ice cube, tupac, Nas, pete rock, Masta ace osv osv finns många bra

Diskutera Hip Hop!
SimplyP sa:
sluta, nu! Diskutera här istället för att posta negativa saker om tråden. den vill inte dö :'(.

Och ni som gillar 2pac, masta ace osv, varför gillar ni dom? budskapet eller? jag gillar budskapet dom förmedlar, moviera era svar men än vad jag gjorde.

Peace
som tidigare sagt, fifty rappar mycket om sånna grejer men han har ju sina andra versioner hustlers ambition, window shopper och hate it or love it etc.

Diskutera Hip Hop!
Deespin sa:
Jedi mind tricks, Nas, Dilated peoples, Swollen members, Ice cube, tupac, Nas, pete rock, Masta ace osv osv finns många bra
Fett coolt vem är den andra nas som jag aldrig har hört talas om förut ?

Diskutera Hip Hop!
redrum sa:
SimplyP sa:

Peace
som tidigare sagt, fifty rappar mycket om sånna grejer men han har ju sina andra versioner hustlers ambition, window shopper och hate it or love it etc.
precis det jag menar...

Diskutera Hip Hop!
alla rappar igentligen om samma saker.. men vissa gör de på sitt sätt me "Bitches 'n hoees" alla gör ju sin sak på sitt sätt?

shieet.. alltså djupa texter.. då äre GZA som gäller.. the Genious

Diskutera Hip Hop!
jag gillar det mästa...om det är bra dvs:P

älskar både gheedooo och vanlig hederliga hiphop texter
gillar både låtar som är lunga och låtar som de är rejält med tryck i

gillar verkligen inte looptroop/promoe stilen dock

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
and I love it,
young jeezy, ice cube, immortal technique, mobb deep, the game..
whaat de finns sjukt mkt sköna låtar asså.. =)
sen svensk hip-hop är inte fel, Ken Ring, Emilush, Snook, Petter n' so on..

ice cube - why we thugs!

Diskutera Hip Hop!
ibland lyssar jag på hiphop bara förat de är ju så jävla soft när man sjunger om bilar Pengar$ bitches o bloodz o crips de är så coolt

men sen har såndän lite bättre hiphop ett budskap som sagt

Diskutera Hip Hop!
nu när det ändå är en hiphoptråd uppe så tänkte jag fråga en sak...
när jag kollade på barrio 19 så hade dom denna låt när några breakade i japan, är det någon som vet vad låten heter? snälla hjälp mig, har letat efter denna i mer än ett halvår!!

möjligt att det är mest brus, men när jag prövade att spela upp låten så kunde jag höra låten

EDIT: fick precis veta att låten heter souls of mischief - 93 til infinity

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp