Diviga jibbers.

Fillez

Ny medlem
Diviga jibbers.
Har du också märkt det? Du laddar på för ett hopp, testar 540n och halvvägs ner så hör du ut skrik, tittar bakom dig och en sopsäck kommer flygande med mittmonterade skidor och skriker : vadfan håller du på med !? här skulle jag köra!? Jag måste fan träna och bli bra, jag har en chans att bli stor det har fan inte du din jävla sopa!!

Med lite smått slitna sponskläder och ett argt uttryck tittar han på dig och åker vidare.
Det här är inget jag plockar ifrån den tomma luften, det här är saker som till och med jag varit med om, diviga jibbers som tror att bara för att man har kontrakt och drar switch 1080 så har man företräda i parken, de tror att de kan styra upp saker lite som de vill. Jag talar inte för alla jibbers, men kanske speciellt för de unga stjärnskotten.

En skidlärare i Åre tar sina ungar och ska försöka att få de och hoppa lite i parken, och när de knappt tar hoppen och kör tarftligt i pipen åker en lång kille, som drog switch 7a och man såg att han var proffs, fram till skidlärare och säger : Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa?

Fortfarande baserat på en riktig händelse, men inga namn nämnda.
Känner du igen sånt här? Jag vet åkare som jag åkt med innan de blev proffs och fick kontrakt med företag och filmer. De var sköna och trevliga, lärde gärna ut saker. Sen när de fick all den där uppmärksamheten av media och annat så blev de helt skruvade, diviga, nonchalanta, bara för att de är skidkändisar ska de behandla alla precis som det vill, frågar du mig tycker jag absolut inte att det här är rätt.

Jag ser så många jibbers i tidningarna som är jätte trevliga och glada, de lagar mat åt småsyskon och är allmänt gull med media. Men sen när man åker med dem i backen så blir de helt ifrån sig, bara för att ni är duktiga på skidor så tycker jag fan att ni ska flyga högt och snurra mycket men håll fötterna på jorden även när ni inte har skidor på er.

Jag tycker alla unga jibbers ska tänka efter hur de beter sig i backen, det håller inte i längden att vara skittrevlig mot med media och sen ett svin i backen. Jag vet att många äldre jibbare kan kontrollera det, typ jon olsson, men den killen är ju duktig på det mesta när det gäller skidor.

Säg vad ni tycker, freeride.nu.

Diviga jibbers.
Jag håller med dig till 100%, jag fatar inte att alla vi som har samma intressa kan vara sams!

Svara på varför du ska beté dig som ett rövhål mot någon som är sämre än dig själv! Det finns ingen anledning! Visst om man inte vill agera personlig tränare behöver man inte heller trycka ner personen ifråga!

Jag rekomenderar att ni ser filmen som Handlar om Mark Valley, "Drive My Life In Skateboarding", inte för att han åker skidor men det finns en parallel för han tar just upp problemet med att de bättre åkarna trycker ner och näst intill jagar bort de mindre bra åkarna!

Bra skrivet Fillez!

Diviga jibbers.
jävligt bra skrivet!!! dethär är felet me skidåkning! den där kaxiga attityden.. varför kan man inte va lite trevlig mot alla?måste man skrika och va otrevliga mot varan?

tycker de är synd att de blivit såhär.. å endast åkarna kan ändra på de.. och som de är nu så blir de juh bara värre å värre... men man kanske mognar lite me åldern.."host"Jon Olsson"host"

så vi får väl se hur de blir i framtiden.. då kanske alla kommer åkande me pistoler i fickan å sånt? eller så kanske alla blir schyssta mot varann å låter andra åka före en själv fast han "bara" gör en flaxig 360!...

aja det är upp till oss hur sporten ska utvecklas! utveckla den åt rätt håll!

peace out!:)

Diviga jibbers.
Fillez, Varför gav du inte lirarn en smäll? Blir fan förbannad när jag läser över hur dom beter sej ute i backen. Annat var det på Stenmarks tid :) Då var det ingen som körde "ghetto yo motherfucking crack, weed smoking motherfucker" stilen! Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D

Diviga jibbers.
Fillez sa:
Har du också märkt det? Du laddar på för ett hopp, testar 540n och halvvägs ner så hör du ut skrik, tittar bakom dig och en sopsäck kommer flygande med mittmonterade skidor och skriker : vadfan håller du på med !? här skulle jag köra!? Jag måste fan träna och bli bra, jag har en chans att bli stor det har fan inte du din jävla sopa!!

Med lite smått slitna sponskläder och ett argt uttryck tittar han på dig och åker vidare.
Det här är inget jag plockar ifrån den tomma luften, det här är saker som till och med jag varit med om, diviga jibbers som tror att bara för att man har kontrakt och drar switch 1080 så har man företräda i parken, de tror att de kan styra upp saker lite som de vill. Jag talar inte för alla jibbers, men kanske speciellt för de unga stjärnskotten.

En skidlärare i Åre tar sina ungar och ska försöka att få de och hoppa lite i parken, och när de knappt tar hoppen och kör tarftligt i pipen åker en lång kille, som drog switch 7a och man såg att han var proffs, fram till skidlärare och säger : Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa?

Känner du igen sånt här? Jag vet åkare som jag åkt med innan de blev proffs och fick kontrakt med företag och filmer. De var sköna och trevliga, lärde gärna ut saker. Sen när de fick all den där uppmärksamheten av media och annat så blev de helt skruvade, diviga, nonchalanta, bara för att de är skidkändisar ska de behandla alla precis som det vill, frågar du mig tycker jag absolut inte att det här är rätt.

Jag ser så många jibbers i tidningarna som är jätte trevliga och glada, de lagar mat åt småsyskon och är allmänt gull med media. Men sen när man åker med dem i backen så blir de helt ifrån sig, bara för att ni är duktiga på skidor så tycker jag fan att ni ska flyga högt och snurra mycket men håll fötterna på jorden även när ni inte har skidor på er.

Jag tycker alla unga jibbers ska tänka efter hur de beter sig i backen, det håller inte i längden att vara skittrevlig mot med media och sen ett svin i backen. Jag vet att många äldre jibbare kan kontrollera det, typ jon olsson, men den killen är ju duktig på det mesta när det gäller skidor.

bra skrivet!!:D

Diviga jibbers.
sen är ju typ hälften av åre borna Stockholmare.
Anledningen att jag inte smällde till honom var att det var just en stor "jibbing stjärna"
inga namn nämda. men vafan, man ger ju inte grabben en blåtira hur skulle det se ut på JOI ? fnizZ

Diviga jibbers.
sen under stenmarks tid så fanns det folk med liknande attityd, men det har fortfarande förändrats mycket i och med att skidåkning fått en jävla massa mer uppmärksamhet. Sen att skidor blivit hip hop influerat är ju inte felet direkt. klä sig får man göra hur man vill, men attityden, den förlorar de själva bara på i längden!

Diviga jibbers.
bad_religon sa:
Fillez, Varför gav du inte lirarn en smäll? Blir fan förbannad när jag läser över hur dom beter sej ute i backen. Annat var det på Stenmarks tid :) Då var det ingen som körde "ghetto yo motherfucking crack, weed smoking motherfucker" stilen! Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D
helt rätt fan åre är väll så långt i från ghetto man kan komma..
ja menar om man inte sittter på nå pengar kan man ju bo i åre eller jo visst man kan bo men inte åka skidor där å sånt..

Diviga jibbers.
Helt rätt Fille, detta märker man verkligen av i Åre.
Klart man ska visa respect åt dom som inte kan, och självklart ska skidläraren ta med kidzen på ett "pipeäventyr", det är ju hur roligt som helst för dom!

Visa respekt åt alla vare sig ålder, klädstil, status eller skills.
Jag inkasserar också 50 kr på att det minst 1 gång varit Wester du pratat om, jag har verkligen fått en bild av att han "gullar omkring i media" men kan vara riktigt dryg och vidrig annars. Likaså Oscar Scherlin har man ju hört kan vara en riktig bitch!
(För er som inte vet så bajsade Oscar i en OLW chipspåse på ett skidläger, ni vill inte ens veta vad han gjorde med den sen)

Jon Olsson har verkligen fattat vad som gäller, både i media och parken ;)

bad_religon sa:
Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D
HELT RÄTT! Endel tror verkligen att dom lever i bronx när dom sitter på Åretorg eller övanför svarta linjen, lägg ner erat gräsrökande yo´ande och börja åk skidor!

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
Jag tror det är Henrik Harlaut för han e en riktig "soppåse" vilket är snyggt!
å han är ett "nytt stjärnskott" har spons och han är bra på switch å snurra snabbt
han kan väll räknas som grabb och åker i åre + att han var med i JOI!
det stämmer in ganska väl på han tkr jag / rätta felen =)

Men resten vet jag inget om= )

Diviga jibbers.
10 spänn på Henrik harlaut = )
så kanske jag kan köpa lite candy imorn xD

BTW , No offense henrik. Tyckte bara det stämde in så väl men du har nog Finfin attityd

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
EnSkoKanske sa:

BTW , No offense henrik. Tyckte bara det stämde in så väl men du har nog Finfin attityd
kan du läsa!
om ingen fattat vem han snackar om så sätter jag 5 spänn på att de e wester han snacka..props to my

Av: Fillez Online | Igår 22:08 Citera
5 spänn inkasserade.

är det ett sammnaträffande? henke e inte divig.. det är alla som få den uppfattningen av han...

Diviga jibbers.
Fillez sa:

Bra skrivet...

Dom kanse ar radda att alla dom som ar lite/mycket samre an dom kommer bli deras "rivaler" i framtiden...

sjalv suger jag pa att hoppa men jag forsoker forbattra mig.

Forlat men jag ar i usa sa jag har inga svenska tecken...

Diviga jibbers.
Willy_Wonka sa:
EnSkoKanske sa:

kan du läsa!
om ingen fattat vem han snackar om så sätter jag 5 spänn på att de e wester han snacka..props to my

5 spänn inkasserade.

är det ett sammnaträffande? henke e inte divig.. det är alla som få den uppfattningen av han...
Om det är mej ni pratar om så har jag inte inritat mej på någon speciell person i mitt inlägg. Jag menar att det finns många skidåkare som tror att lever i ghette fast dom inte gör det. Vilket är jävligt störande, dom är varken svart eller har någon kriminell bakrund.. Som dessa plast gangstar tror att dom har.

Peace

Diviga jibbers.
jättebra skrivet, men det finns en sak som jag inte håller med om och det är
"Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa? "

nu vet ju inte jag vilka omständigheter som rådde eller på vilken nivå dessa barn låg på, men JAG tycker att om man skall vistas i de svarta linjerna ska man ha färdigheter som inte stoppar upp flödet i kösystemet som råder. capisch?

Diviga jibbers.
bad_religon sa:
Willy_Wonka sa:
EnSkoKanske sa:

kan du läsa!

5 spänn inkasserade.

Om det är mej ni pratar om så har jag inte inritat mej på någon speciell person i mitt inlägg. Jag menar att det finns många skidåkare som tror att lever i ghette fast dom inte gör det. Vilket är jävligt störande, dom är varken svart eller har någon kriminell bakrund.. Som dessa plast gangstar tror att dom har.

Peace
Läst det jag skrev först?

Diviga jibbers.
Jag som trodde att det bara var jag som tyckte så. haha...
mkt bra skrivet

Jag fattar inte varför man måste vara så jävla cool när man blir bra.. det ser bara sämre ut på film om det inte finns ett enda leende..

fred ut

Diviga jibbers.
Bo87 sa:
jättebra skrivet, men det finns en sak som jag inte håller med om och det är
"Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa? "

nu vet ju inte jag vilka omständigheter som rådde eller på vilken nivå dessa barn låg på, men JAG tycker att om man skall vistas i de svarta linjerna ska man ha färdigheter som inte stoppar upp flödet i kösystemet som råder. capisch?
Håller med dig ang. skidungarna där. Om man inte klarar svarta linjen så ska man låta dom som klarar den åka.

Men annars bra skrivet Fillez

Diviga jibbers.
klart kidsen ska få åka ! vem ska annars ta över efter dom andra gamlingarna? men det borde finnas mer mini-parker där småttingarna kan få leka av sig.

Diviga jibbers.
HAHA.. Det värsta e ju att alla ni som skriver i denna tråd helst vill vara lika "ghetto" som Harlaut.. O spinna lika mycket som Jon.. O ha lika skön attityd som Wester på åre torg..

Självklart ska man inte vara dryg.. Men att någon snakear en i inrunet e FAN irriterande.. O om du måste avbryta ditt run pga detta så nog fan ska den personen höra det.. Bräckeliften e långsam nog.. O att bli snakead högst upp i svarta linjen gör ju att mn inte har någon fart till resten.. Va händer?? Jo man får ta sig ner till liften o stå i kö där istället..

Sluta va så himla anti.. Skaffa er en egen stil istället om nu ghettostilen e så hemsk.. Själv anser jag att man inte kan få för baggy brallor.. O att om någon e grym i parken kan dom fan se ut hur som helst..

Vad? Säg till mig då??

Ghetto stylish..

Ps. Årebo blir man bara om man e född i Åre.. Inte för att man e där i föräldrarnas stuga.. Själv har jag 4 säsonger i Åre.. men skulle aldrig kalla mig local.. Däremot känner jag många o många känner mig.. O jag e inte från STHLM heller haha..Ds.

Diviga jibbers.
Alla ska få plats i parken, även dom som inte är så duktiga. Men man måste ju visa hänsyn också, inte kul när nån åker före en precis innan kicken...

Diviga jibbers.
Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...

Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....

Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?

Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.

Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.

Det är vad jag tycker iaf. Peace

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp