M
more10
Guest
Diviga jibbers.
det e ju inte Jacob Wester iallafall!! jag e säker på att det var oscar scherlin!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Knappast i svarta linjen =:-oKruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
haha joo.. de e de dom gör..EricNorrlander sa:Knappast i svarta linjen =:-oKruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
jag håller med kruddilux jag fattar inte riktigt varför man ska gå upp på kicken, man flyger ju inte nåt överdrivet då...KruxeliduX sa:haha joo.. de e de dom gör..EricNorrlander sa:Knappast i svarta linjen =:-oKruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns![]()
Knäppisar isfKruxeliduX sa:haha joo.. de e de dom gör..EricNorrlander sa:Knappast i svarta linjen =:-oKruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns![]()
Det är en annan sak på en fotbollsträning, i skidbacken ska alla oavsett ålder kunna vara utan att folk ska hålla på och skrika åt dom. I fotboll är de åldersgrupper som man tränar i, inte i skidåkningbauwie sa:Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...
Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....
Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?
Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.
Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.
Det är vad jag tycker iaf. Peace
har ett förslag på det... ringa in parken med nät på sidorna, det var så i Livigno i Italien och där var det inte en enda "person som stället sig i landningen" som åkte! jävligt soft och det funkade verkligen...KruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
jo fasst va har dom att gör på platåerna lr inrunnen till de svart hoppen ??ScratchPro sa:Det är en annan sak på en fotbollsträning, i skidbacken ska alla oavsett ålder kunna vara utan att folk ska hålla på och skrika åt dom. I fotboll är de åldersgrupper som man tränar i, inte i skidåkningbauwie sa:Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...
Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....
Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?
Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.
Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.
Det är vad jag tycker iaf. PeaceBra skrivet fillez!
Har tänktskriva samma sak i någon annan tråd angående parkpass, tror det är överdrivet men systemet i livigno med nät runt parken funkade klockrent, dock några tysksvvin som kom ivägen påväg in i parken men de kan man ju ta...redrum sa:har ett förslag på det... ringa in parken med nät på sidorna, det var så i Livigno i Italien och där var det inte en enda "person som stället sig i landningen" som åkte! jävligt soft och det funkade verkligen...KruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
Men jeppenatisssh i livigno är det en helt annan sak, en liten port in och ville man åka svarta linjen fick man med bräda typ ta av foten och gå upp lite igen så den var det aldrig någon i... och den röda parken var de sällan någon heller som vågade sig in i.jeppenator sa:Såg att några skrivit om att ringa in parken i nät.. kolla hur vi har det på Gesunda:
http://www.gesundteam.se/images/sys/full/266.jpg
men ibland kan de endå komma in nån snorunge å skrapa av lite snö i landningarna.
Park pass har dom i den största parken i whistler(parken var även inhägnad som jeppenator visar). När jag var där förra året så var det inte en enda litet barn som körde in där, det var bara dom som ville träna och utvecklas. Man behövde dock betala för att skaffa ett park pass, men det betalade sig i längden. De shapade parken varje kväll, var alltid någon som kollade hur hopp och rails så ut. Jag tror att det skulle bli lyckat i Åre t.ex. De hade även än park bredvid för alla andra. Man såg endast grymma killar i XL parken! tror det hade lyckats.ALXX sa:Har tänktskriva samma sak i någon annan tråd angående parkpass, tror det är överdrivet men systemet i livigno med nät runt parken funkade klockrent, dock några tysksvvin som kom ivägen påväg in i parken men de kan man ju ta...redrum sa:har ett förslag på det... ringa in parken med nät på sidorna, det var så i Livigno i Italien och där var det inte en enda "person som stället sig i landningen" som åkte! jävligt soft och det funkade verkligen...KruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
tog bara 12 åring som exempel spelar egentligen ingen roll vilken ålder, utan det jagMackan89 sa:Hahaha ägd WadstenSchlyter sa:jag e tolv och ja hoppar högre än dig!Wadsten sa:okej lite dåligt stil kanske det är, men jag kan inte erkänna att jag är helt sjysst när det kommer en liten pojke på 12 år och kör in mitt framför mig när jag laddat som fan sen är det en sak om han skulle hoppa men dom gör ju aldrig det, dom kör ju bara över hoppet utan att lyfta 1 cm från marken...
Den dagen du röker 70ggr mer än du åker skidor kan du ju börja snacka igen ...eEVEZ sa:tss, 70% weed 29%attityd 1% åkning
Skönt med lite självdistansJWester sa:sätter 1000 spänn på att det var den där wester som snackade. jävla diva alltså!
fyfan.
Njae jag är 20 ja med och tycker exakt samma...Appelsved sa:Har inte varit i Åre men jag tycker väldigt många uppvisar detta beteende, de behöver inte ens vara proffs för att bete sig som cpn...
Mindre häftighet och mer respekt, hänsyn och ödmjukhet. Alla har börjat någonstans, tänk på det alla "häftiga" grabbar och tjejer.
Kanske Sveriges enda 20-åring som tycker så. Skidåkning ska vara 80% åkning 20% galej.
eh ? Henrik skrev till mig i en annan tråd att han flyttade dit när han va 11 så han är sthlmare från grunden... Samt att han verkar va as sjyst och har skön stil i åkningen.Fillez sa:hahah tror du verklinge på det ? du kanske inte har sett henrik Harlauts och hans polares ghetto vidoe, gangstahs of åre lixom
Instämmer till 100 ... och det där med att lära ut och visa respekt funkar skitbra..Iana sa:Varför denna spydiga attityd mot varandra??
Det här bekräftar ju bara sandlåde mentaliteten som pågår...
Tycker att det var ett mkt bra inlägg, det måste finnas plats för alla.
Vill man lära folk att inte kliva in i någons inrun så kan jag lova att det fungerar 10 ggr bättre att ta sig tid att sakligt förklara varför man skall visa varandra hänsyn än att gorma "idiot jävel" efter dem!
Sen det där med skidläraren.... Har någon reflekterat över att genom att en skidlärare tar ut ungarna i parken, så lär denne förhoppningsvis kidsen vett och etikett! Tänk oxå på att småungar gör som man gör, inte som man säger. Så om ni vill ha återväxt av kaxiga snorungar i parken, vråla spydigheter allt ni kan, annars- visa dem respekt och lär dem allt ni kan, så kan ni ge er i fan på att ni får respekt tillbaka och kanske tillochmed lite idolstatus!!
Så va det iaf i Idre när jag va där v11...EricNorrlander sa:Knappast i svarta linjen =:-oKruxeliduX sa:Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
Sen till sist, Park-köer i form av staket är iaf sämst...Fillez sa:Att man ska föra in "jibbträningstider" "park-köer" etc är båda förslag och det får man tycka vad man vill om och det är ju skitbra att man har förslag men då ska man föra det vidare istället.
haha så kan man också resonera :Pbaardh sa:är man jibber har man rätt o bestämma
http://snowboarding.about.com/library/glossary/bldef_jibbing.htmbaardh sa:är man jibber har man rätt o bestämma
jibbingen måste förnyas... ghetto stilen är det seeeenaste eller är du efter`?fredrik_p sa:Ante, det är såhär att alla "coolingar" i åre kommer inte därifrån egentligen, dom flesta kommer från sthlm och liknande. Hade de varit en riktig jämtlänning så hade de fan inte varit nå ghetto yo stil. Då hade de vart lappskjortor och trädojjor.Whaaat sa:Fillez, Varför gav du inte lirarn en smäll? Blir fan förbannad när jag läser över hur dom beter sej ute i backen. Annat var det på Stenmarks tidDå var det ingen som körde "ghetto yo motherfucking crack, weed smoking motherfucker" stilen! Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D
tack för mig
vafan snackar du om?:P det ända jag sa var att man har rätt att bestämma om man är jibber:Plinder sa:http://snowboarding.about.com/library/glossary/bldef_jibbing.htmbaardh sa:är man jibber har man rätt o bestämma
är man en jibber kommer man alltså inte flygandes på skidor...
bara så du vet.. är ju lixom onödigt att kalla en handbollsspelare för fotbollsspelare o viseversa..![]()