Diviga jibbers.

Diviga jibbers.
Diviga jibbers.
men glömm att det e jwester han e när man träffar honom! men jag vet ingenting om hur han är i backen! jag tycker att det stämmer in mer på...

ska inte prosen vara föredömen i backen eller??

Diviga jibbers.
Jag vet inte om jag misstolkar, men när jag läser detta och försöker
sätta mig in i "sopsäck kommer flygande med mittmonterade skidor" så kan jag förstå honom.
Alla som åker park vet att det jävligaste som finns är när man väntat och taggat till inför ett hopp,
när man blåser ner i inrunet och helt plötsligt kommer någon j**la idiot
och kör rakt igenom ens "åk-linje". Oftast barn, som självklart inte förstår hur man
betér sig i parken.

Och alla barnfamiljer som tar med sina 5 ungar på pist-träning i parken
vill man ju bara döda. Snett över plattåer, kickar mm...

Men attityden i parken är inte bra som den är, otrevligt som attsingen!

PZ

Diviga jibbers.
bauwie sa:
Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...

Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....

Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?

Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.

Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.

Det är vad jag tycker iaf. Peace
Det är en annan sak på en fotbollsträning, i skidbacken ska alla oavsett ålder kunna vara utan att folk ska hålla på och skrika åt dom. I fotboll är de åldersgrupper som man tränar i, inte i skidåkning :) Bra skrivet fillez!

Diviga jibbers.
haha jag såg en småbarns familj i Kläppens snowpark: Först åkte pappan upp (liften i snowparken e ju faktiskt lite snababre än i övriga backar) sen ett barn med reflexväst, sen et barn med reflexväst, sen ett barn i reflexväst, sen mamman. Sen har jag ju sett när en liten flicka som fastnade i jackan i samma lift :D hon grät ? Det jag menar är att dom FÅR vistas i backen, men varför?

BTW : dom hoppade ingenstans, bara åkte ivägen lite för inrunet och lite efter landningen.

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
KruxeliduX sa:
Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
har ett förslag på det... ringa in parken med nät på sidorna, det var så i Livigno i Italien och där var det inte en enda "person som stället sig i landningen" som åkte! jävligt soft och det funkade verkligen...

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
ScratchPro sa:
bauwie sa:
Man får ju se det från deras(the "pro's") vinkel också, dom är ju där för att träna så att dom sedan kan hävda sig på stora tävlingar. När folk kommer och förstör deras träning så är det klart dom lackar, säger inte att det är okej, man kan ju framföra det på olika sätt, men ett tag får man nog...

Tänk er själva att ni lirar i ett fotbollslag och varje träning så är det 5 knattar som kommer in på plan och börjar köra sitt eget race. Det är nog inte många som hade bett dom snällt 7e,8e,9e osv gången dom kommer in på planen att gå där ifrån.....

Jag tycker dock det bara handlar om hänsyn, och små barn har ju inte riktigt lär sig den delen av livet. Jag antar att det brukar funka i svartalinjen där det inte är så mycket kids?

Jibbing är ju en av de få idrotter där man inte kan få träna i fred, med egna tränings utrymmen. Jag tycker Åre borde införa nått slags park-pass som innebär företräde i bräckeliften samt att hålla parken öppen 2h längre några dagar i veckan för "pro's", dvs för dom med park-pass, dock missar man afterskin >:I. Då är det ju upp till dom som vill träna seriöst.

Skulle iof kräva att skistar smällde upp belysning... Men det är ju ett sätt att göra det mer drägligt för dom som vill utvecklas att ha en egen tid i parken, som alla andra idrotter.

Det är vad jag tycker iaf. Peace
Det är en annan sak på en fotbollsträning, i skidbacken ska alla oavsett ålder kunna vara utan att folk ska hålla på och skrika åt dom. I fotboll är de åldersgrupper som man tränar i, inte i skidåkning :) Bra skrivet fillez!
jo fasst va har dom att gör på platåerna lr inrunnen till de svart hoppen ??
ja menar inte dom som också hoppar fasst inte e så bra men alla som inte hoppar men åker där ändå..

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
redrum sa:
KruxeliduX sa:
Småbarnsfamiljer som åker å ställer sig på platån å sen åker ner å ställer sig på nästa platå å nästa platå osv.. Jobbigaste som finns
har ett förslag på det... ringa in parken med nät på sidorna, det var så i Livigno i Italien och där var det inte en enda "person som stället sig i landningen" som åkte! jävligt soft och det funkade verkligen...
Har tänktskriva samma sak i någon annan tråd angående parkpass, tror det är överdrivet men systemet i livigno med nät runt parken funkade klockrent, dock några tysksvvin som kom ivägen påväg in i parken men de kan man ju ta...

Diviga jibbers.
Är man jibber så är man liksom. Då ska man vara äcklig och dryg, verkar det som iaf.
Det måste ju vara ett allvarligt fel på dem som lackar så fort ett litet barn i 5 års åldern åker förbi och stör lite. De vet ju inte ens vad tunga jibbers är, och alla ska väl få inspektera parken vad jag vet?

Diviga jibbers.
Såg att några skrivit om att ringa in parken i nät.. kolla hur vi har det på Gesunda:
266.jpg

men ibland kan de endå komma in nån snorunge å skrapa av lite snö i landningarna.

Diviga jibbers.
Håller med, inte varit med om det men detta förekommer inte bara inom skidåkning. Om man får uppmärksamhet skiter folk i "de mindre bättre" och kör sitt egna race. Fan kom igen, va schysta :)

100% AFTERSKI

Diviga jibbers.
jeppenator sa:
Såg att några skrivit om att ringa in parken i nät.. kolla hur vi har det på Gesunda:
http://www.gesundteam.se/images/sys/full/266.jpg

men ibland kan de endå komma in nån snorunge å skrapa av lite snö i landningarna.
Men jeppenatisssh i livigno är det en helt annan sak, en liten port in och ville man åka svarta linjen fick man med bräda typ ta av foten och gå upp lite igen så den var det aldrig någon i... och den röda parken var de sällan någon heller som vågade sig in i.

Diviga jibbers.
ALXX sa:
redrum sa:
KruxeliduX sa:
Har tänktskriva samma sak i någon annan tråd angående parkpass, tror det är överdrivet men systemet i livigno med nät runt parken funkade klockrent, dock några tysksvvin som kom ivägen påväg in i parken men de kan man ju ta...
Park pass har dom i den största parken i whistler(parken var även inhägnad som jeppenator visar). När jag var där förra året så var det inte en enda litet barn som körde in där, det var bara dom som ville träna och utvecklas. Man behövde dock betala för att skaffa ett park pass, men det betalade sig i längden. De shapade parken varje kväll, var alltid någon som kollade hur hopp och rails så ut. Jag tror att det skulle bli lyckat i Åre t.ex. De hade även än park bredvid för alla andra. Man såg endast grymma killar i XL parken! tror det hade lyckats.

För att utveckla det vidare så kanske man kan sätta någon åldersgräns eller nått sånt, för att köpa park pass menar jag då.

vad tror ni?

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
Mackan89 sa:
Schlyter sa:
Wadsten sa:
okej lite dåligt stil kanske det är, men jag kan inte erkänna att jag är helt sjysst när det kommer en liten pojke på 12 år och kör in mitt framför mig när jag laddat som fan sen är det en sak om han skulle hoppa men dom gör ju aldrig det, dom kör ju bara över hoppet utan att lyfta 1 cm från marken...
jag e tolv och ja hoppar högre än dig!
Hahaha ägd Wadsten
tog bara 12 åring som exempel spelar egentligen ingen roll vilken ålder, utan det jag
menar är att man blir irriterad på de som ÅKER i de stora hoppen när det finns små hopp som man kan börja träna i... har fan inte sagt att alla 12 åringar är dåliga! vissa saker tycker jag att man kan förstå ändå!

och du ditt jävla mongo som säger att jag blev ägd kanske ska läsa någon slags av pskologi kurs för att fatta att allt inte är bokstavligt!

Diviga jibbers.
Hallå, jag som skrev det här från början då.
Ser att folk missuppfattar en del här. När jag pratar om folk som blir helt omkörda menar jag inte tyska småbarnspappor som tar sina spikraka skidor, tajta neonkläder och kör rakt i vägen. Jag pratar om helt normala människor som åker skidor 1 vecka om året och några gånger till. Folk som hoppar i parken och taggar sig själva.

Det finns duktiga och det finns dåliga åkare, det är något vi alla ska vara jävligt respektfulla över. Att man ska föra in "jibbträningstider" "park-köer" etc är båda förslag och det får man tycka vad man vill om och det är ju skitbra att man har förslag men då ska man föra det vidare istället.

Det här inlägget är bara till för de "duktigare" skidåkarna som ofta tar sig vatten över huvudet och tror att, bara för att det är skitduktiga, för göra vad fan de vill.

Sen när jag fått kommentarer om "Soppsäckarna" så får folk se ut hur de vill, jag tycker bara det är sjukt löjligt med alldeles för stora byxor, korta stavar och brillerna under hjälmen. Men mina föräldrar säger att jag ska dra upp byxorna och se normal ut, så mode är väl mode ! det är bara min åsikt.

Diviga jibbers.
med tanke på diviga jibbers borde mannen ovanför mig, dvs raasmus skärpa till sin attityd en smula. man behöver inte vara bäst för att älska skid/brädåkning.

Diviga jibbers.
precis jakob_good.. är det bara jag som tycker att man måste få älska åkningen utan att få klagomål hur jävla kass man är och att man inte hör hemma här?

Diviga jibbers.
Jävligt bra skrivet Fillez.

Det bästa förutom dyra park pass skulle nog vara någon form av kö system & att vissa linjer är avsatta för "seriös" träning under ett par timmar om dagen så ppros & åkare som vill utvecklas kan åka i dom linjerna. Hur som hellst tycker jag att det var jävligt grinigt av "sopsäcken" (som du har nämnt honom) att skälla ut dig för att du åkte där han ville åka. Nu vet jag iofs inte hur det gick till men var det så att du åkte in i inrunnet först så ska du ha för tur & han ska sitta snällt & vänta på sin tur oavsett hur skillad han är.

Basse

Diviga jibbers.
eEVEZ sa:
tss, 70% weed 29%attityd 1% åkning
Den dagen du röker 70ggr mer än du åker skidor kan du ju börja snacka igen ...
eller så kan du börja snacka när du mognat till dig lite...

JWester sa:
sätter 1000 spänn på att det var den där wester som snackade. jävla diva alltså!

fyfan.
Skönt med lite självdistans ;)

Appelsved sa:
Har inte varit i Åre men jag tycker väldigt många uppvisar detta beteende, de behöver inte ens vara proffs för att bete sig som cpn...

Mindre häftighet och mer respekt, hänsyn och ödmjukhet. Alla har börjat någonstans, tänk på det alla "häftiga" grabbar och tjejer.

Kanske Sveriges enda 20-åring som tycker så. Skidåkning ska vara 80% åkning 20% galej.
Njae jag är 20 ja med och tycker exakt samma...
förutom det sista, med procent saken

Skidåkning/skidsemester ska vara
50% åkning
50% gemenskap (iform av prat, afterski, party, filmer osvosv)
samt 100% skratt och skoj... inga jäkla sura miner i backen tack!

När jag va i Mayrhofen v14 så hade vi skitskoj, åkte och hade kul...
Dom dagarna vi va i parken (lilla parken ofc då kompisen inte kunde hoppa så bra) så gav man ju det man kunde (alltså inte så mycket) blev några backflips, 360, 540, 720.. provade att corka lite och även lite 900 .. kompisen satte sin första 360 och det kom fram några Engelsmän och började snacka med oss.. dom ville ha tips på hur dom skulle klara 360.. och finemang.. visade lite och tillslut klarade dom det..

Mer sådant...

Visst snön va dålig väldigt slaskig och vatten pölar i liften, mänger med folk i parken men ändå ingen som skrek o levde.. bra stämning m.a.o.

Fillez sa:
hahah tror du verklinge på det ? du kanske inte har sett henrik Harlauts och hans polares ghetto vidoe, gangstahs of åre lixom
eh ? Henrik skrev till mig i en annan tråd att han flyttade dit när han va 11 så han är sthlmare från grunden... Samt att han verkar va as sjyst och har skön stil i åkningen.

Iana sa:
Varför denna spydiga attityd mot varandra??
Det här bekräftar ju bara sandlåde mentaliteten som pågår...
Tycker att det var ett mkt bra inlägg, det måste finnas plats för alla.
Vill man lära folk att inte kliva in i någons inrun så kan jag lova att det fungerar 10 ggr bättre att ta sig tid att sakligt förklara varför man skall visa varandra hänsyn än att gorma "idiot jävel" efter dem!
Sen det där med skidläraren.... Har någon reflekterat över att genom att en skidlärare tar ut ungarna i parken, så lär denne förhoppningsvis kidsen vett och etikett! Tänk oxå på att småungar gör som man gör, inte som man säger. Så om ni vill ha återväxt av kaxiga snorungar i parken, vråla spydigheter allt ni kan, annars- visa dem respekt och lär dem allt ni kan, så kan ni ge er i fan på att ni får respekt tillbaka och kanske tillochmed lite idolstatus :)!!
Instämmer till 100 ... och det där med att lära ut och visa respekt funkar skitbra..

EricNorrlander sa:
KruxeliduX sa:
Knappast i svarta linjen =:-o
Så va det iaf i Idre när jag va där v11...
Pappa och 2 barn ska åka i röd/svarta linjen när dom ramlar i kicken =/ och sen går upp och åker ner.. hoppen va som kullar efter alla familjer..
Det gick inte en dag utan att det va massa folk i backen som trodde dessa hopp va kullar utan åkte gärna upp och ställde sig på platåerna.. gärna framför kicken också ..

Då kom jag till det stadiet som tråden handlade om ... Skrika och leva på andra...
är inte stolt över det men att folk inte kan läsa skyltar?

Står klart och tydligt att man inte ska stanna i hoppen o dylikt..

Men kan bara säga att dom dagarna jag va mindre arg och snackade med dom och sa att dom nog inte ska åka här utan i juniorparken längre ner med blå och gröna hopp ist och att dom faktiskt kanske t.o.m. lärde sig att hoppa och åka bättre där.. då fick man trevliga svar tillbaka.

Så efter att ha läst hela denna tråden så kan man bara konstatera att man har lite dubbelmoral, men man vet solklart vilken atityd som är bäst och helt klart trevligast...

Fillez sa:
Att man ska föra in "jibbträningstider" "park-köer" etc är båda förslag och det får man tycka vad man vill om och det är ju skitbra att man har förslag men då ska man föra det vidare istället.
Sen till sist, Park-köer i form av staket är iaf sämst...
Varför inte bara snacka med varandra i backen, dra lite tecken språk med övriga personer/gäng i parken om vilka som ska köra först, ta det chill (som folk säger här)

edit: FR's längsta inlägg genom tiderna som inte är FAQ?
aja kom iaf ihåg detta..
Jag tycker iaf att skidåkning/skidsemester ska vara
50% åkning
50% gemenskap (iform av prat, afterski, party, filmer osvosv)
samt 100% skratt och skoj... inga jäkla sura miner i backen tack!

Senast ändrad:
Diviga jibbers.
ska jag säga några riktiga förebilder inom skidåkningen dom är kända och grymt duktiga på att åka skidor, inte dom ultimata kändisarna men ( Mr_Teilus , Niklas_G , snotrick ) här på freeride var grymt trevliga och snackade mycket med oss o.s.v. jag och min polare blev juh nästan chockade av detta för vi hade juh föreställt oss diviga jibbers som rubriken lyder, Dom är mina förebilder inom attityden och åkningen ; )

Diviga jibbers.
fredrik_p sa:
Whaaat sa:
Fillez, Varför gav du inte lirarn en smäll? Blir fan förbannad när jag läser över hur dom beter sej ute i backen. Annat var det på Stenmarks tid :) Då var det ingen som körde "ghetto yo motherfucking crack, weed smoking motherfucker" stilen! Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D
Ante, det är såhär att alla "coolingar" i åre kommer inte därifrån egentligen, dom flesta kommer från sthlm och liknande. Hade de varit en riktig jämtlänning så hade de fan inte varit nå ghetto yo stil. Då hade de vart lappskjortor och trädojjor.

tack för mig
jibbingen måste förnyas... ghetto stilen är det seeeenaste eller är du efter`?

Diviga jibbers.
D e ju inget problem så länge man inte tar åt sig. Plus att om du tycker att alla e så elaka i åre kan du ju alltid åka till björnen å leka där. PLUSS att d e exakt samma sak i alla sporter, prova åka till fryshuse å skejta i striiiten så får du känna på ekta ondska från proffsigheterna som hänger ut där. Alla har fan rätt å bli arg om d e nån som pajjar ens run, d ÄR jobbigt eftersom skid/snowbårdåkning e blodigt allvar, den som inte åker HARDKÅÅR får blödningar.

MJaow METTAL 4 liffe skiiöörszz

Diviga jibbers.
Diviga personer som inte är roliga är det lagligt att nita. Iallfall här i Norrland.

Satans fjollor som glömt bort att ha kul tillsammans är nyckeln till framgång.

Fuckin wankers...

Diviga jibbers.
Tillbaka
Topp