mycket begreppsförvirring här....
cool film. jag skulle säga att du gör en dubbelcork 1080.
vad för typ av dubbelcork du gör är svårt att svara på, du gör ju en dspin 720 i början sen går du in i en väldigt corkad/flatspin 360.
alla trick som blir inverterade två gånger är dubbelcorkar, förutsatt att dom inte är flatspin/lincoln rotationer (då är det oftare snack om kangaroo/dubbel rodeo). om vi utgår från en 1080-rotation är alltså Wilson flip, Risky flip och "DJ" flip alla samma trick, med hårfina skillnader i hur man fördelar snurren genom volterna;
generellt kan man säga följande:
en wilson flip ska slängas som en underflip följt av en switch rodeo 5 (5+5=10)
en risky flip är en väldigt upp-och nervänd Dspin 7 följt av en backflip (7+3=10) givetvis är det nästan omöjligt att göra en helt rak backflip när man precis snurrat två varv så det blir oftast lite på snedden, därför är det så svårt att skilja från en DJ.
en DJ-flip är, om jag förstått helt rätt, Jons version av riskyflipen, där han efter Dspin7an verkligen strävar efter att göra en flatspin 3 och inte en backflip. han försöker bryta upp tricket i två separata delar, där den första delen är en klassisk dspin och den andra en flatspin. (7+3=10)
den dubbelcork jag helst gör känns lite som att jag kastar mig in i en dspin, för att sedan gå ur den som en väldigt upp o nervänd cork 360 (lite som dumonts cork 3). allra enklast tycker jag är att inte hålla emot o droppa in axeln för att göra underflip ur och ta den till 1260.
Nu ser ni hur j*vla förvirrande det blir.....därför väljer jag helst att kalla alla dubbelinverterad snurrar för dubbelcork (följt av antal grader, 1080, 1260 osv)...kalla tricken för vad dom är istället för o hitta på märkliga namn som kommer göra lekmän ännu mer konfunderade.
slutsats: du gör en dubbelcork 1080. bra jobbat!
mvh Jacob