DJ flip på matta... slowmotion

Det är inte DJ-Flip tror jag. Man kör switch för att göra DJ-Flipen. Det liknar det dära Wester gjorde på Jon Olsson Invitational 2006.

Ajja, snygt var det iallafall.. ;)

F4lleN_Joh4N sa:
Haha doubble cork ede jue ! inte dj flip!:P dj flip är en flatspin 630 to d-spin 630:D:P
tvärt ooom.. oc jde e 1260 versionen EN DJ ÄÄÄRR HELT SÄKERT EN D-SPIN 630- 450!!! så ni behöver inte komma o säga att ni tror nå annat för ja e säker

alwaysCrash sa:
Satan.. kan inte svara på vad de är men de va fett nice.. ring mig när du sätter de på skidor..

Deespin vad är dubblecork ?

hejdå
double cork har travis rice gjort på snowboard och nu även Russ som var med på invitational, Russ gjorde Double cork 1440 double mute grab. Sjukt.

men de ser ut som två cork 3, typ double cork 7:a eller nått, eller första så ligger han ju i d-spin???? men de går väl inte att göra en d-spin 3:a? vi kallar de för d-cork

hahahaha fan va najs.. tänk om det inte är någon i världen som har gjort den isf så kan du kalla den för vad du vill :D xD.... haha fan va samrt jag e :D

Av: klara-kluck | 2007-03-16 08:04 Citera

men man måste ju köra switch för att kunna göra dj flippen

måste man?

ni har lixxom inte heller läst va jon har skrivit? :o han har juh gått och funderat på den och han satte den i vatten i somras? Stog de inte så eller minns jag helt åt häll vete i en säck? :O :D:D

Alltså vafan jag har läst igenom en del forum svar nu och det känns som de flesta inte har en jävla koll va det säger ens?

ett svar: "lägg till en 180 så har du en 1080 och lägg till en 360 så har du en 1260?"

yeah right räkna varven, hur solklart som helst att det på filmen är 1080. hur skulle man kunna göra en 1080 framlängs och landa baklänges? för det blir ju så om han lägger till en 180.

DJ-flip åker man in framlänges på, kanske att man kan köra det baklänges också men det är inte det som Jon snackar om.
Jon gör även en dubbel volt/cork som han kör in baklänges på, vet inte vad han kallar den men iaf.
Känns ungefär lika dumt som när folk börjar klaga på att man inte gör kangaroo när man ligger upp... man kan göra den olika mkt inveterat, typ antingen dubbel flatspin och en 180 på slutet eller dubbel lincon 180 på slutet.

Och nu till själva filmen.. skulle nog också kalla det en dubbel cork även fast det känns lite luddigt.

Tack för mig,

lahhTi sa:
ni har lixxom inte heller läst va jon har skrivit? :o han har juh gått och funderat på den och han satte den i vatten i somras? Stog de inte så eller minns jag helt åt häll vete i en säck? :O :D:D
ne du minns nog alldeles korekt ! men du missade en sak i det jag skrev, ironin.. som jag med hjälp av en fräck lite smilegubbe och ett "hehe" ville framhäva..

Mattias_h sa:
lahhTi sa:
ne du minns nog alldeles korekt ! men du missade en sak i det jag skrev, ironin.. som jag med hjälp av en fräck lite smilegubbe och ett "hehe" ville framhäva..
jag har inte speciellt pekat ut någon men såg bara att de togs upp vid något tillfälle då jag skummläste igenom alla svar och så men jag ville bara säjjja de så kanske de inte tas upp igen? :O =D=D

BTW! enligt mig är dedära en DJ om man kollar noga så tycker inte jag han "dubbelcorkar" utan han släpper corken och tar sig in i en lincon/flatspin
(mer lincon i mina ögon) elelr så kanske de är jag som måste skaffa glasögon! =D=D

mycket begreppsförvirring här....

cool film. jag skulle säga att du gör en dubbelcork 1080.

vad för typ av dubbelcork du gör är svårt att svara på, du gör ju en dspin 720 i början sen går du in i en väldigt corkad/flatspin 360.

alla trick som blir inverterade två gånger är dubbelcorkar, förutsatt att dom inte är flatspin/lincoln rotationer (då är det oftare snack om kangaroo/dubbel rodeo). om vi utgår från en 1080-rotation är alltså Wilson flip, Risky flip och "DJ" flip alla samma trick, med hårfina skillnader i hur man fördelar snurren genom volterna;

generellt kan man säga följande:

en wilson flip ska slängas som en underflip följt av en switch rodeo 5 (5+5=10)

en risky flip är en väldigt upp-och nervänd Dspin 7 följt av en backflip (7+3=10) givetvis är det nästan omöjligt att göra en helt rak backflip när man precis snurrat två varv så det blir oftast lite på snedden, därför är det så svårt att skilja från en DJ.

en DJ-flip är, om jag förstått helt rätt, Jons version av riskyflipen, där han efter Dspin7an verkligen strävar efter att göra en flatspin 3 och inte en backflip. han försöker bryta upp tricket i två separata delar, där den första delen är en klassisk dspin och den andra en flatspin. (7+3=10)

den dubbelcork jag helst gör känns lite som att jag kastar mig in i en dspin, för att sedan gå ur den som en väldigt upp o nervänd cork 360 (lite som dumonts cork 3). allra enklast tycker jag är att inte hålla emot o droppa in axeln för att göra underflip ur och ta den till 1260.

Nu ser ni hur j*vla förvirrande det blir.....därför väljer jag helst att kalla alla dubbelinverterad snurrar för dubbelcork (följt av antal grader, 1080, 1260 osv)...kalla tricken för vad dom är istället för o hitta på märkliga namn som kommer göra lekmän ännu mer konfunderade.

slutsats: du gör en dubbelcork 1080. bra jobbat!

mvh Jacob

Senast ändrad:
man får nog hålla med wester, "Wester, the 19 year old from stockholm, one of the dubbelflip experts" som de sägs. så att :)

Tillbaka
Topp