Dps 112!

Dps 112!
Tror jag skymtade ett par gröna 112or i Stuben i förra veckan vem var det? ;o Dom såg hur som helst jävligt trevliga ut men jag får väl nöja mig med mina underbara Lotus 120 så länge. :)

Dps 112!
Tjabo180 sa:
Tror jag skymtade ett par gröna 112or i Stuben i förra veckan vem var det? ;o Dom såg hur som helst jävligt trevliga ut men jag får väl nöja mig med mina underbara Lotus 120 så länge. :)
Hmm, kan det har varit dina 120:or som jag klämde på i backen i St.Anton på jullovet? Jag och 2 andra stannade dig och din kompis (på ett par hellbent) och frågade om vi fick kolla på dom. Låter det bekant? Isf så verkar det ju som att du fortfarande gillar dom, om jag inte missminner mig så hade du bara haft dom i 2-3 dagar när vi snackade.

Dps 112!
Tjabo180 sa:
Om de var monterade med en orange binding så kan det vart jag, dock inga 112:or utan 138:orna...

Dps 112!
Det intressanta med DPS-skidor är att man åker dem opassande ofta, just för att det är sjukt roliga skidor. Ser man en chans att ta ut Lotusarna, då gör man det... "Regn säger du, då mjuknar det nog på... Lotusarna blir perfekta!"

Dps 112!
Carled sa:
Det intressanta med DPS-skidor är att man åker dem opassande ofta, just för att det är sjukt roliga skidor. Ser man en chans att ta ut Lotusarna, då gör man det... "Regn säger du, då mjuknar det nog på... Lotusarna blir perfekta!"
Ska mittmontera min Gotama och ha dem när det blir riktigt kasst & som parkskida.

Jag vill ha höst, snabbspola sommaren!!!!!!!!

Dps 112!
Carled, bestämt dig gällande färgen än?

Nojlas, hur går det med priset? Nu har jag nämligen sålt ett par skidor och frågan är om jag behöver sälja ett par till:)?

Senast ändrad:
Dps 112!
Jag säljer mina Dumonts för första betalningen, hehe... Any takers? Sjukt bra skida, mkt bra skick men visuellt sliten på ovansidan. Kan fixa fram schyssta bindningar också!

Jag står i valet och kvalet mellan blått eller grönt. Båda kommer matcha sjukt bra med nästa års orangea outfit... Vilket ju är den avgörande faktorn. Det blir nog blått. Och den blåa Sweet-hjälmen som kommer nästa år.

Dps 112!
Carled sa:
Jag står i valet och kvalet mellan blått eller grönt. Båda kommer matcha sjukt bra med nästa års orangea outfit... Vilket ju är den avgörande faktorn. Det blir nog blått. Och den blåa Sweet-hjälmen som kommer nästa år.
Jahapp, då blir det blått för mig också. Höhö. Nä, det blir nog Sverige-uppsättningen för min del.
Frågan är ju nu vilka bindningar man ska slänga på. Förhoppningsvis kostar inte nya P18 skjortan, så det blir eventuellt dom för min del. Den ska ju vara lätt o fin:)

Fan va jag är pepp på dessa skidor nu! Ingen som känner sig manad att låta dom demas i gränsen? Förslagsvis under/efter NM?

Dps 112!
Carled: Starta en modeblogg!

Heinz: Sälj allt du äger, sälj dig själv och köp 112RP. Du kommer bli en lycklig man. Ta sweden edition så kommer du bli lika ball som jag ;)

Senast ändrad:
Dps 112!
Ungefär 7000 spänn totalt då. När måste man bestämma sig för att vara med på detta och hur mycket betalas nu och hur mycket sen när de skickas?

Dps 112!
Nojlas sa:
Carled: Starta en modeblogg!

Heinz: Sälj allt du äger, sälj dig själv och köp 112RP. Du kommer bli en lycklig man. Ta sweden edition så kommer du bli lika ball som jag ;)

Ok, här kommer faktan folk har väntat på

Ordinariepriser nästa säsong:
Pure: $1199
Hybrid: $799

Preorderpriset är egentligen 15% rabatt.
Groupbuyen får 20% rabatt.

För att veta mer: maila mig på niklas@dpsskis.com. Vi tar diskussionen över mail, inte i forumet då det inte hör till forumet.
Strålande!

Dps 112!
Vaddå... jag har en modeblogg...

Riktigt bra pris du fixat Niklas!

Dessa skidor kräver Pivot eller FKS! Och då dessa bindningar kostar typ 3200:- från S-c och över 4000:- på Garaget är det mycket passande att ta de FKS185 man har liggande i hyllan. Vällagrade och solmogna direkt ur lådan minst 3 år efter tillverkning...

Dps 112!
Carled sa:
Vaddå... jag har en modeblogg...

Riktigt bra pris du fixat Niklas!

Dessa skidor kräver Pivot eller FKS! Och då dessa bindningar kostar typ 3200:- från S-c och över 4000:- på Garaget är det mycket passande att ta de FKS185 man har liggande i hyllan. Vällagrade och solmogna direkt ur lådan minst 3 år efter tillverkning...
Kräver de verkligen FKS? Jag som pendlar mellan duke och diamir men egentligen luter mer och mer åt diamir. Skidorna är ju så lätta i grunden!

Dps 112!
Jag kommer köra dessa till allt! Högfartscarving i pist, hoppa klippor, fulåkning, etc. så mina kommer åkas hårt... Så ja, solida bindningar tack! Det har varit helt rätt beslut att ha STH16 på mina Lotusar! Om jag hade haft 112RP till turande hade jag kört Dynafit. Duken blir onödigt tung, de är ju som sagt lätta i grunden, så då vill man fortsätta ha det lätt. Man kanske ska slänga på Dynafit på Lotusarna... Kommer jag kunna pressa in Dynafithål i myllret av typ 4 uppsättningar Salomonhål?

Dps 112!
Blir P18 för min del. Hade jag haft ett par FKS:er liggandes så hade jag nog använt dom:)

Ska bli intressant att se hur den nya P18 skiljer sig från den gamla.

Dps 112!
Jag ska ha dukes på mina. Tycker inte att 112 hybriden är då imponerande lätta på 2,2kg. Pure versionen är ju lätt men det har jag inte råd med tyvärr.

Sen hade jag nog haft duke på dem även om de hade varit lättare också.

Dps 112!
Vill nästan sätta på mina gamla dukes på dom.. men det känns riktigt taskigt bara! Någon som vet någonting om dom nya F12? Känns lite plastvarning men dom drar ju ner vikten med nästan 800 gram vilket jag ändå måste säga är en hel del?!

Någon som har fått känna eller tom testat dom?

Dps 112!
Intressant detta, vad tillkommer på Nojlas angivna priser i form av frakt/tull??? Var i Sverige kommer skidorna landa så man vet om man har möjlighet att hämta dom på plats och därmed kan undkomma extra inrikesfrakt?

MVH
/JN

Dps 112!
Jag har föräldrarhem i Skåne och är där åtminstone någon vända i slutet på augusti. Bor själv gör jag i Luleå. Såvida någon utmed E4:an vill ha sina skidor uppkörda för en symbolisk summa så löser vi det (finns begränsat med plats i takboxen, 5-6 par är nog min maxlimit. Först till kvarn mao).

That is om skidorna har kommit tills dess Nojlas?

Dps 112!
Riktigt sjysst att dps bjuder på frakten usa-sverige! Sparar man 1200 spänn där, och så hämtar man skidorna sen när de kommer och sparar 400 där. Läste på dps hemsida att tullen var runt $60 till Sverige så det är ju inte heller så farligt.

Jag tror att jag har bestämt mig ;)

Dps 112!
Istället för att chansa på vilka summor tullen ligger på så fungerar det alldeles utmärkt att gå in på tullverkets hemsida å kolla exakt hur mkt det blir. Tänk på att det inte bara är tullen som tillkommer utan även moms.

http://tullverket.se/sokordao/tjans...denformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html

Kände mig på bra humör så länkade åt er. Kan ju vara lämpligt för Nojlas att titta på tullverkets sida också. Kan ju vara bra om den som säger sig ha agenturen å ansvaret för att ta in något har lite bättre koll på hur saker fungerar ;)

Dps 112!
När jag kollade på det formuläret nu så blev det totalt 5956kr inkl. Tull & moms. Det verkar ju nästan för bra för att vara sant...

Senast ändrad:
Dps 112!
Blidee sa:
Tjabo180 sa:
Hmm, kan det har varit dina 120:or som jag klämde på i backen i St.Anton på jullovet? Jag och 2 andra stannade dig och din kompis (på ett par hellbent) och frågade om vi fick kolla på dom. Låter det bekant? Isf så verkar det ju som att du fortfarande gillar dom, om jag inte missminner mig så hade du bara haft dom i 2-3 dagar när vi snackade.
Ja visst fan var det mina de! Ja dom skidorna bara växer och växer ju mer man åker på dom! Hoppas du får dig ett par DPS till nästa år nu då! ;)

Dps 112!
Får massor med frågor på FR-mailen, så jag slänger upp den senaste faktan:

Prebook sale öppnar 29 mars.
15% rabatt på skidorna och gratis färgval på pure.
Sweden edition-färgerna (en gul/en blå skida) är tillgängligt på 112RP och lotus 120 (ej 200cm)
Prebooken är öppen 29 mars - 7 juni
$500 deposition på pure, $300 på hybrid.
Färgval och flex 3 är endast tillgängligt de första 2 veckorna på preordern. Flex 3 kommer alltså endast gå att köpa under preorderns första 2 veckor, eller hos de skidbutiker som är återförsäljare.

Frågor?
Ställ dem till niklas@dpsskis.com

Dps 112!
Bestlutsångest! Vad skall ni montera på era 112:or?

Jag är rätt sugen på Diamir Pro men de flesta verkar anse att marker tour 12 är en bättre bindning (har någon åkt båda?!). Samtidigt är det lite lockande att köpa puderluder binding inserts och kunna välja mellan alpin och kanske någon lite lättare diamir (eagle?).

Finns det någon här som har testat Puderluder binding inserts?

Någon som har bestämt sig om montering?

När kommer skidorna?

Dps 112!
Är det någon skillnad rent åkmässigt mellan pure och hybrid modellen? Om man inte ska tura så mycket så spelar väl inte vikten så stor roll?

Jag väger ca 80kg och är 179 lång. Har åkt offpist några veckor på ett par scott pure 190cm (hade ca 15dagar med bra puderåkning ifjol), så man får räknas som nybörjare på offpiståkning. Åkmässigt så funkar allt ändå bra offpist. Inför årets säsong så vill jag skaffa en skida med rocker och pistegenskaper. Kan denna skida vara något för mig eller blir den för svår för en som fortfarande är under utveckling i offpisten?? Vilken skida tror ni isåfall skulle passa bäst för mig?

Dps 112!
Fått mail från DPS. Pure modellen förväntas levereras i slutet av November... Precis lagom till att jag ska ha åkt hemifrån för säsongen.... Jävla skit =(

Dps 112!
Saxat från Dps facebook-sida:

DPS SKIS Pre-order folks: skis will begin to ship in under two weeks. We will send out a shipment schedule to you shortly, and you can also email mike@dpsskis.com for specific questions. Looking forward to a great season!
den 16 september kl. 23:06 · Gilla ·

Dps 112!
Bonumm sa:
Är det någon skillnad rent åkmässigt mellan pure och hybrid modellen? Om man inte ska tura så mycket så spelar väl inte vikten så stor roll?

Jag väger ca 80kg och är 179 lång. Har åkt offpist några veckor på ett par scott pure 190cm (hade ca 15dagar med bra puderåkning ifjol), så man får räknas som nybörjare på offpiståkning. Åkmässigt så funkar allt ändå bra offpist. Inför årets säsong så vill jag skaffa en skida med rocker och pistegenskaper. Kan denna skida vara något för mig eller blir den för svår för en som fortfarande är under utveckling i offpisten?? Vilken skida tror ni isåfall skulle passa bäst för mig?
Tar du pure får du själv välja mellan flex 2-3, hybrid kommer bara med flex 2. I övrigt är det ingen annan skillnad än vikten. Möjligt att pure är lite mer spänstig, inte säker dock för jag har bara känt på ett par hybrid.

Den kan nog passa dig bra tror jag, skulle tro att de är ganska lättåkta. Pistegenskaper har de ju med tanke på cambern och de lär kötta i puder! Klockren allroundskida alltså :)

Dps 112!
Blidee sa:
Bonumm sa:

Tar du pure får du själv välja mellan flex 2-3, hybrid kommer bara med flex 2. I övrigt är det ingen annan skillnad än vikten. Möjligt att pure är lite mer spänstig, inte säker dock för jag har bara känt på ett par hybrid.

Den kan nog passa dig bra tror jag, skulle tro att de är ganska lättåkta. Pistegenskaper har de ju med tanke på cambern och de lär kötta i puder! Klockren allroundskida alltså :)
Ville minnas att 112an bara kommer i flex 2 oavsett konstruktion, men Nojlas kommer väl in för att bekräfta kanske...

Dps 112!
Låter bra, blir nog att satsa på ett par hybrid då. Vill ha en skida för puder men som man samtidigt kan åka lite pist med. Blir nog resa till både Japan och Chamonix nu i vinter och orkar inte släpa på så många par skidor.

Tillbaka
Topp