Drop. Tyskhuvudet tegefjäll

jtisell sa:
Vem gjorde droppet vid tyskhuvudet i tegefjäll idag!!!!!!!!
Förlåt om jag gör dig besviken men, Vars menar du? Det finna säkert en massa dropar i det området.
Och hur stor är den?
Mvh Kebabamannen
Gott nytt år!

Jag känner inte han som gjorde det men snackade med honom när vi tog ankarliften tillsammans. han kom från Nya Zealand och har gjort x antal säsonger i chamonix mfl så han hade koll på läget. sjukt skön kille som kunde sin åkning.

Neil Williman från Nya Zealand, just nu rankad 22:a på FWT (placeringen bakom Erik Sunnerheim för övrigt).

s_big_line_2_jpg_626x626_q85.jpg

POV på droppet 1:19 in i filmen. Typ på ett ungefär.

Holy makaroner! Aldrig sett någon åka skidor där.

Historiskt. Hur många har droppat Tyskhuvudet? Nån som vet?

Glisseur sa:
Tror jag inte på! I slutet av filmen säger han själv

"I just had a fun run, too bad I forgot to turn my helmet cam on" (med risk för felcitat) och sedan vrider han upp kameran och filmer tyskhuvudet :3

Vattendroppe sa:
Glisseur sa:
Tror jag inte på! I slutet av filmen säger han själv

"I just had a fun run, too bad I forgot to turn my helmet cam on" (med risk för felcitat) och sedan vrider han upp kameran och filmer tyskhuvudet :3
Håller med, förklarar ju att droppet vid 1:19 inte ser så imponerande ut POV (har ingen koll på drops själv, men kändes inte superhögt just där...). Jämfört med bilden passar det inte heller?

Glisseur sa:
Neil Williman från Nya Zealand, just nu rankad 22:a på FWT (placeringen bakom Erik Sunnerheim för övrigt).

http://snow.co.nz/media/thumbnail_cache/uploads/2012/01/s_big_line_2_jpg_626x626_q85.jpg

Detta är nog inte samma ställe.
Filmen är från rätta Tyskhuvudet, bilden är från ett utav de mest nariga åken i Årefjällen. Gunnilravins-branten rakt ovanför Gunnilliften. Har bara sett ett spår där tidigare på en 10-års period.

/Swedishmountain

Blir man legendarisk om man kör alla det fetaste åken i Åre under en och samma dag?
kan någon med lokalkänndom typ ranka de fetaste åken i åre?

Tack på förhand!

Ttio sa:
Kan detektiverna ta reda på vem som bakåtvåldtog högsta i östra idag?
Nu vet man men det verkar ju vara någon sorts hemlighet så det är väl bäst att knipa näbb.
Det är kul att se att puckeldunkarna levererar som vanligt, ska tydligen finnas en skakig film tagen med mobilkamera.

@puderslaktaren
10 kan bli svårt att skrapa ihop men jag och Kantermo körde "riktiga" blåsten idag, har nog aldrig haft sådan puls på något Åre åk.

Idag har folk åkt både från Tyskskallen och ner i Gunnilravin. Blev svettig bara av att se spåren.

Holy shit omfg. Östra droppet om jag inte mistar mig? Såg riktigt högt ut från sidovinkeln i filmen! Landa på huvet? Hur fan gick det?

Till och med "högsta" högsta, har mig veterligen bara försökts av två personer. Adam Widen och Neil Williman, båda med samma resultat dock. Per Spett drog en stompad backflip från högsta (lite till vänster)
Stort

Tillbaka
Topp