Dubbla glas?

Mr_Kvick

Medlem
Dubbla glas?
Saken är den att jag krockade med en björk i Rammis, mina glas gick naturligtvis sönder.

Nu ska jag köpa nya, rekomenderar ni att jag köper dubbla trots att dom gamla var enkla och det inte var ngra problem med imma eller annat.

Går det över huvudtaget att sätta på dubbla när jag hade enkla innan?

Tacksam för svar..

Dubbla glas?
Det går sannolikt inte att sätta på dubbla glas om det sitter enkla glas i från början, det brukar vara olika breda skåror i ramen beroende på vad dom är konstruerade för. Däremot kan du mycket väl införskaffa ett par nya enkla glas om du inte haft problem med imma. I ärlighetens namn hade jag inte heller problem med imma i mina gamla goggles med enkelglas, även om alla säger att dubbelglas ska vara bättre.

Dubbla glas?
Det brukar inte vara några problem att montera dubbelglas istället för enkelglas. Siktskivorna med dubbelglas är konstruerade (för det mesta iaf) så att det är en extra lite mindre siktskiva monterad innanför den yttre siktskivan som sitter i skåran på ramen. Så samma ram går att använda till både enkel och dubbelglas.

Dubbelglas eller ej? Enkla siktskivor är billigare, men dubbelglasen skall vara bättre mot imma. Har det funkat med enkelglas tidigare så varför inte fortsätta med det.

Tillbaka
Topp