Har nästan bara bra erfarenheter av eBay. Har köpt massa grejer där och alltid sluppit undan att betala tull och grejerna har nästan alltid kommit inom ett par veckor och varit rätt grejer, hela och i det skick som säljare beskrivit. Egentligen gäller ju samma regler om tull och moms som vanligt vid import.
Längst ner på annonsen på eBay finns information frakt, oftast skeppar säljare bara till USA och Canada. Det går även att i själva listan med sökresultaten att klicka på landet under rubriken "Shipping cost" och välja Sverige istället, då ser man både vad det kostar att de faktiskt skickar till USA.
Går frakten inte till USA så finns det någon tjänst (som någon tipsade om här på Freerde tidigare) som ger dig en postadress i USA och sedan skickar de grejerna vidare till din adress i Sverige.
Den enda gången jag inte fick grejen jag köpt så fick jag tillbaka ungefär 75% av pengarna från Paypal som jag nog alltid betalar genom när jag shoppar loss på eBay.
eBay är grymt, men utvärdera säljaren, kolla ratings, och kolla feedback. Lägg också ett mail till säljare så fort du betalat om att du vunnit budgivning, få bekräftat att det blir rätt. Seriösa säljare svarar alltid inom någon dag.