Egen desig på skida/snowboard

Bjoerneby

Ny medlem
Hej jag har en idé om att kunna placera en egen grafisk design på skidan/snowboarden. För att kunna genomföra idén måste jag ha lite information från de som kan tänkas köpa detta, kunderna, dvs Er. Skulle därför behöva hjälp med att få åsikter om vad som skulle vara intressant med idén.

Är det mest intressant att kunna göra en helt egen grafik eller vill man kunna välja olika typer av befintliga motiv? Hur lång leveranstid kan man acceptera från att man beställt?

Skriv gärna vad ni tycker om allt ni kan komma på, det skulle hjälpa mig mycket.

Tack

Vad jag vet så finns det redan företag som gör sådant, bla pimpmyboard eller va de heter, så särskilt nytt är det väl inte.
Klart det är intressant att kunna göra egna motiv, men inte alla som är särskilt kreativa direkt. Ett alternativ är ju att göra som de har i bl.a. Tony Hawk Pro Skater 5 (spelet) där man kan välja mellan en massa små grafiker o sätta ihop till ett kollage typ. O andra sidan, snygga färdiggjorda är väl mest lockande.
Leveranstid? Ja, så snabbt som möjligt? En vecka?
Är kanske inte superhett med egen design om man har en ny bräda, tycker att det finns riktigt nice brädor redan så skulle inte vilja ändra motivet på en bräda för 5000kr.. men har man en gammal o repig är de ju alltid skoj o fixa till den...

Nej det är väl ingen ny idé så... Tack för tipsen...tanken är att när du beställer en ny bräda ska du kunna välja grafik redan där, funderar på vad som är intressant. Nöjer sig de flesta med "årets grafik" eller skulle det vara intressant att få en egendesignad bräda att glida runt med i pisten?

Känns som att om jag skulle vilja ha egen grafik på en skida från tex Ross så skulle det bli sjukt dyrt, Burton har ju redan så och då blir brädan ca 2000-3000:- dyrare bara för det.

//Hasse

Hasse sa:
Känns som att om jag skulle vilja ha egen grafik på en skida från tex Ross så skulle det bli sjukt dyrt, Burton har ju redan så och då blir brädan ca 2000-3000:- dyrare bara för det.

//Hasse
verkar rätt omständigt med. längre leveranstid, dyrare sen bara jobbet att göra grafiken.

orka säger jag..

Så de slutsatser jag hittills kan dra är att det är intressant med egen grafik men det får inte kosta skjortan och det är ingen av er som orkar sätta sig ner och designa själv utan vill välja ur ett sortiment av färdiga layouter , eventuellt lägga till och ta bort motiv som flames etc...?

Vill man verkligen ha en plasttape på produkten som man får på pimpmyboard?

Bjoerneby: Tror det är många som vill designa sina egna skidor men som sagt i dagens läge kostar det sjukt mycket. Och sen att alla har deras eget märke de vill åka på som man vill designen på är ju inte heller så lätt. Så klart att man helst vill ha riktig och inte plast. Men det är ju som sagt ganska så mycket dyrare att göra det så. Har du kollat på http://www.series13.com ?? Det är ett exempel. Men där så får man välja men är ju ganska så stor chans att man är själv.

//H

Jag hade väldigt gärna velat designa min bräda själv. Jag har faktiskt länge klottrat på lite idéer men som sagt, kostnaden och att hitta ngn villig att realisera mitt klotter!

Kolla in www.priorsnowboards.com, www.donek.com och www.glissadesnowboards.com

Hos dessa kan man välja bland olika färdiga grafiker och man kan även göra egen som såklart blir dyrare. Hos Glissade finns inga färdiga grafiker att välja på utan det är total customgrafik som gäller.

Vill bara påpeka att hos oss på www.pimpmyboard.se så är det inte någon sketen plast utan en speciellt utvecklad folie som har garanterad livslängd på 7 år. Det sitter som berget alltså :)

Men roligt att fler vill ge sig in i branschen :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp