eget hopp

Jull3J

Ny medlem
eget hopp
Tjenare alla på fr:)

Tänkte ta upp det här med vf inte man snurrar så bra i egna hopp?
Någon som vet något om detta?
Försöker men kan inte snurra mer en 360 på dem vf?

eget hopp
om man kör kickar som är höga och branta så kan det sluta med seriösta faceplants om man kör för fort mot dem

ive been there - spräckte båda läpparna och mina stackars gogglar.. .men jag klarade mig från annat ^^

eget hopp
skulle det vart igår hade jag skrivit:

Jävla noob, det är bara laddaa bajset!

men eftersom det är jul snart skriver jag:

Det är bara att ladda bajset. Ha en god jul.

eget hopp
Detta var bland det sämsta jag hört i år.
Tänk igenom vad du skrivit, varför skulle man snurra sämre? Beror ju helt på hur bra ditt egna hopp är gjort. Självklart snurrar man bättre i ett välshapeat big-jump än ett skutt som liknar en cementsugga med massa mjuk och spårig snö på. Villket skämt!

eget hopp
freerideberra sa:
Detta var bland det sämsta jag hört i år.
Tänk igenom vad du skrivit, varför skulle man snurra sämre? Beror ju helt på hur bra ditt egna hopp är gjort. Självklart snurrar man bättre i ett välshapeat big-jump än ett skutt som liknar en cementsugga med massa mjuk och spårig snö på. Villket skämt!
-håller med på pricken

eget hopp
Menar de, de är ju inte direkt vem som helst som sätter sig i en pistmaskin o fixar hoppen. Sanningen är att snön är helt packad i parkerna och stabiliserad. *Sen är det ju upp till en själv hur bra man hoppar beroende på kicken o landningen.

En fråga till alla som gör egna hopp, hur långa respektive breda o höga är dem?

eget hopp
TwistedJibbing sa:
Menar de, de är ju inte direkt vem som helst som sätter sig i en pistmaskin o fixar hoppen. Sanningen är att snön är helt packad i parkerna och stabiliserad. *Sen är det ju upp till en själv hur bra man hoppar beroende på kicken o landningen.

En fråga till alla som gör egna hopp, hur långa respektive breda o höga är dem?
vadå, vanliga hoppa i backen typ ? en meter högt å en å en halv långt... och så breda som möjligt, typ en å en halv meter, då drar man iaf 5 me diverse handpåläggningar och typ stressade 7or

Senast ändrad:
eget hopp
öööh?? jag hoppr 90% i egenhändit gjorda hopp, inte har jag märkt att man snurrar sämre.. gör kicken bred, lång och hög, and make the perfect shape med de rätta verktygen så ska du se att du snurrar minst lika bra som i pistade hopp.:P

eget hopp
Okej, kan inte nån förklara lite mer specifikt hur ni gör? Mina blir rätt bra med bara "snöskyffel" men problemet är att jag inte får tillräckligt med fart för min lilla backe på gården är inte den bästa ;) Och Snön håller max i 4dagar, surt som fan...

eget hopp
Haha det lät ju riktigt genomtänkt ;) klart som fan att jag gör det när jag är i fjällen, men när ja e hemma gör jag hellre ett eget hopp.... så kan nån svara hur ni gör?

eget hopp
Haha det lät ju riktigt genomtänkt ;) klart som fan att jag gör det när jag är i fjällen, men när ja e hemma gör jag hellre ett eget hopp.... så kan nån svara hur ni gör?

eget hopp
bygg typ 2 meters bred kick å ganska högt å långt hopp:D så funkar de nog.. å du ska hoppa typ 7 meter i hoppet oxå:P

eget hopp
Tjenare, det är nästan ett måste att a ett hårt hopp när du ska snurra, har du ett mjukt hopp så kan du inte skära in i det för då kommer det antagligen pajja.....bygg ett kraftigt, stabilt och ganska brett hopp sen är det bara att snurra.
/sebban

Tillbaka
Topp