Egna Hopp

Egna Hopp
Kom faktiskt på ett snowboardtrick när jag var 9år gammal, vi byggde ett jättebrant hopp som var en meter högt och hade flatlandning. När jag skulle göra tailgrab hann jag inte släppa graben., landade på nosen och gjorde en frontflip och landade den =).. Men jag gav mig med snowboard efter det, man ska sluta när man ligger i topp har jag hört någon säga..

Peace

Egna Hopp
man kan ju hjula på bräda när man åker..dvs. att man bara åker vanligt o helt plötsligt bara hjular..men man får hoppa fram lite eller ha en kort bräda...men oma man har lång bräda o inte hoppar fram så blir d "nåt sepe to hålla handen som nose utan hopp o skrapa handa to alla skrattar!!!"

Egna Hopp
en grab som är långt ifrån snygg men ändå. den fruktansvärda JACKSON-grab! vet inte om det är min och min polares påhitt eller om nån va före men det kvittar! michael jackson va definitivt före oss iof.

Egna Hopp
om man hittar ett riktigt jävla hopp nånstans så man har ungefär 2 minuters luftfärd kan man åka snowboard och ha ett par skidor på ryggen. I luften spänner man loss brädan o sätter på skidorna och landar på dom. ja vet inte va man ska kalla de men kanske "fett hopp with snowboard and skidor on ryggen to snowboard off to skidor på to landing with skidor"

Egna Hopp
När jag var i tandådalen såg jag en kille som gjorde en halv misty och landade typ på sidan och skallen, och ingen hjälm hade han heller. (Och det var inget litet bigjump direkt)

Egna Hopp
Förra året så lyckades jag med ett fantastiskt trick 'Grab to land on a knöl to flyga upp igen to land on huvvet to svimma to get a hjärnskakning to get a spricka in bröstbenet and go med stel nacke i två månader' Ser ni vilka härliga trixen kan bli när stockholmarna sladdar upp massa knölar i backen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Egna Hopp
man kajn ju prova en handvolt,altså att man lutar sig framåt på hoppet och tar med händerna i kicken och gör en framåtvolt .
man kan ju prova switch också.

Egna Hopp
De grymmaste ja sett var när en kille i skolan skulle "trixa" till de på sina blades (stackars sate).
Han drog in me full fart mot ett medelstort big jump.. for upp i luften som en skadeskjuten höna, raklång dock, drog i backen me ryggen först varpå ena skidan for ca 5 m rätt upp i luften.. dock så studsade killen bara hälften så mycket :P..

efteråt så drog han till me "ja skulle göra en backflip, ja kan faktiskt göra de. har gjort de många gånger förr" det ska dock påpekas att killen åkt skidor max 4 ggr tidigare..

summan av det hela blev typ: framåtvikt som djuret to raklång vanteflax to ryggplant to studs to skryt kommentar..

Egna Hopp
ja gjorde en mute o en big jump sen skulle ja leka me den lite o tweaka ut den u håll på till slut låg ja i face plant!! hehe =P inte så bra men hade inget annat som ja har jgort!

Egna Hopp
nuuu tycker jag de är liite mkt mobbing mot sthlmare... vi kan faktiskt oxå hoppa! iaf någr av oss.. iaf precis lika bra som dom som bor i Eskilstuna å DYl ... så nästa gng ni ska dra alla över en kant kan ni väl göra de över esikstuna borna??

tack!

Egna Hopp
ja såg en stockholmare med slalom skidor och utan stavar komma nästan hela vägen upp för en kick sen ramla han framåt med halva kroppen utanför o gjorde en kullebytta ner på andra sidan

Egna Hopp
Nedanför Flottsbros bj de hade förra säsongen stod det en tjej med skidor, ganska illa placerad när man kom där i luften... Lyckades landa exakt på hennes bindningar så de löstes ut (löstes upp i kosmos typ) och hon flög ur bindningarna :) Vet inte vad man ska kalla det, men nära landa rakt på söta tjejen med jeans och gås utan hjärna !

Egna Hopp
I tandådalen såg jag en "flying budda" som jag kallade den... en lliten kille på snowblades tog sjukt mycket fart i den största kicken och satte sig skräddare i luften och landade även så vilket ledde till ambulans färd därifrån synd om han, men det såg jäkligt kul ut:P

Egna Hopp
har inte kommit på något eget, tror jag..

Men jag har iaf en kompis som förra året sa till sina "poolare" som är 17-18 år att han gjorde en flatspin 9:a på sin bakgård, men han landade på sidan och ingen såg det...
Killarna från Luleå vet säkert vem det är...

DET kallar jag skumt, han har nämligen ingen backe på gården...
tål att tänkas på om man säger så :P

Egna Hopp
min Speciallare : Ta syk mkt fart vänd ett halft varv från nose till tail , backside .. och så gör du bara halva varvet , du flyger bak slår i bakhuvet (så du kanske för en Hjärnskakning :P) , och är lite snurrig (: ..

Half-switch-to-snurrig (:

Egna Hopp
NoGrab-sthlm är rätt så grym!
sthlmare på snowblades som bara hoppar utan kontroll i luften o sprattlar...och ramlar...och skyller på nåt..

Egna Hopp
Den har redan varit med simon. men det förvånar mig att ingen nämt klassiker "full speed forest körning to litet hopp som ser kul ut to panikfylld luftfärd to face imprint on granstam to näsblod to tacka gud för hjälmen bön." Den sätter jag fett cleant iaf.

Egna Hopp
Ett grymt hett trick är den beryktade "frontside error" som någon snubbe gjorde under shark big air i tandådalen -02.

På följande vis: Ta ganska mkt fart i ett fett big jump (funkar även i corner) sen satsar du på att snurra så mkt du kan och i nio fall av tio så sätter du inte landningen...och då har du fått en frontside error.

Egna Hopp
SÅg en liten kille i Tandådalen som var med på skidskola, han plogade fram över hela kickern, sen stannade han precis på toppen, så började han åka baklänges.. han körde ju med gamla hederliga skider så de var ju ingen upphöjning där bak på skidorna så dom stack ner i baken och han satt fasst där.. så väldigt trevligt ut där uppifrån man satt :)

Egna Hopp
svandyket har jag gjort.. åk in med fruktansvärt mkt fart utan att kolla hoppet å när du märker att du kommer flyga väldigt långt förbi landningen så ska du luta dej lite framåt (själv vet ja inte va ja gjorde men framåt kom jag..) å sedan helt enkelt försöka göra ett dyk å landa på huvet/nacken.. det är inte så skönt men det är ganska manligt ^^

Egna Hopp
jonasnordin sa:
Den har redan varit med simon. men det förvånar mig att ingen nämt klassiker "full speed forest körning to litet hopp som ser kul ut to panikfylld luftfärd to face imprint on granstam to näsblod to tacka gud för hjälmen bön." Den sätter jag fett cleant iaf.
hahahaha den e feet som få :P

Egna Hopp
jag kom på ett fett coolt trick

har inte namngett det än men såhär gör man:

åker in sw (måste vara slask och plusgrader)
sen så när man ska göra en butter 180 så man kommer framläges lyckas man hugga ner ena skidan i snön så de bara blir en 90, sen ska man flyga långt som fan och spräcka mjälten...

visst kan de göra ont men jävligt najs är de

Egna Hopp
Jag har annars sett en lite annorlunda variant på No grab Sthlm där de kaxiga bladesåkarna åker upp och vänder på kicken och plogar sönder den. Sen så medför det ju även att ens egen ansats blir något avbruten.

Och jag tror faktiskt även jag slår Luleåkillen med min story här.
Jag råkade sommarjobba med en icke namngiven kille som hade en stark förkärlek till mytomani. Det ledde till att han berättade om att han satte underflip på en brant kick på en raksträcka. Det kan tillägas att ingen hade sett det heller och att han enligt egen uppgift skulle dänga Darin.

HAHA slå den ni

Senast ändrad:
Egna Hopp
kul att återuppliva den här tråden.
En slob är grymt roligt att sätta och en och en annan gammal hederlig flying squirrel är väl också najs. (SSX nostalgi, hehe)

Att graba just på kicken är grymt skoj och andra kick trix...
Annars kör jag min egen sidotweakad nosegrab (fotoalbum)

Senast ändrad:
Egna Hopp
Har en riktig goding att bjuda på. En "No Famely Extream" helt enkelt. (går endast på skidor).
Gör så här: Kom på en regnbågs rail box och raila rakt fram och sära på benen från början typ och glid helt enkelt på pungen resten av vägen tills du tar mark. Detta tricket tar helt enkelt andan ur en;)

Senast ändrad:
Egna Hopp
magog sa:
vet inte om det här tricket är så lämpligt att dela med sig av för alla småkids som finns på den här sidan, men låt gå för den här gången då. det hela går till på följande sätt: man tar ett stort hopp med mycket lössnö i landningen. sen tar man en sjuhelvetes sats, i luften sparkar man bak skidorna så bakanten tar i skuderbladen och spetsarna pekar nedåt snett bakåt......sen landar landar man så. Böj in huvet. Följden blir att man slår en kullebytta framåt och meningen är att man sedan åker vidare utan blåmärken..har testat detta själv med varierande resultat. en gång fläktes ena skidspetsen upp och såg ut som en kvast. Skickade genast ner skidorna till Rossignols fabrik i Italien och fick ett par nya, för så ska dom inte se ut efter "vanlig åkning". Kallar själv tricket för "cheating the faceplant"
Fan vad läckert! :P skulle vilja se det.

Egna Hopp
Var och åkte(bräda) offpist mellan träden med polaren, polaren åker framför och jag kommer baki i mycket högre fart. Jag ser hur han svänger framför mig i exakt den linje som jag tänker ta. Den linjen var mellan 2 träd ett stort och ett litet. självklart kör man inte in i polaren och försöker väja och då tar man ju å försöker väja så man kommer ovanför det mindre trädet. Men så blev det dock inte, jag krashade in i de mindre trädet med min nose och slog en frammåtvolt med skallen snuddandes i lillbjörkspetsen samtidigt som man hade blicken på polaren som var precis jämsides och undrade vad fan man höll på med. landade på brädan men krasha just efter garvandes å orolig för att nosen skulle spräckts, men som tur var så klara sig allt å alla! :)

Egna Hopp
Jag har satt en galen combo . Kom upp i kicken gjorde en bakåtvålt tappade båda skidorna, landade , började springa för att få balans , problemet var att det var ett träd ivägen :) Jag kallar det .." Backflip to aj det ska jag inte göra om "

Egna Hopp
En klassiker som jag har sett ett par gånger är folk som sitter ner på skidorna för att få fart och sedan försöker ta sig upp när kicken kommer och får en sjuk bakåtvikt i hoppet. Antingen landar man på ryggen eller så råkar det bli en backflip.

Själv har jag även råkat göra switch frontflip och landat den när jag skulle lära mig switch rodeo.

Tillbaka
Topp