Egna Hopp

Egna Hopp
Har sett ett mycket vackert trick som en av mina kompisar gjorde när han skulle lära sig 180.
I ett ganska litet hopp (ca 2 m platå) skulle han testa sin 180 första gången. Normalt folk brukar göra 180 med kroppen ganska lodrät, men han gjorde den med kroppen vågrät.
Alltså gjorde han en Dspin 180 om jag inte misstar mig helt.
Grejen är den att han landade horisontellt också, vilket såg oerhört roligt ut!
Om någon undrar kan jag säga att han inte slog sig och efter en dag satt hans 180 :o)

Egna Hopp
på en friluftsdag med skolan körde jag med en kompis i skogen och är uppkört överallt så svängde snöstigen som vi följde och så svängde jag och sedan står jag och väntar på han och då kommer han i snabb och okontrolerad fart så är det som en liten kant på så kallade snöstigen så det blir som ett hopp och han får ju bakotvigt så är det ett träd där som han får rakt mellan bena jag kallar den uncontrolled dick plant

Senast ändrad:
Egna Hopp
I helgen landade jag en överoterad sideflip to slå benet i kanten to ont som fan utför studsmatta:D

för att variera det så kan jag berätta att jag gjort en backplant in i ett träd p skidor också, inte stiligt

Har även en kompis som lyckades fastna i släplift när han skulle släppa den, hängde fast i benet runt 10 m och fick blåmärken över hela sidan......rätt bra jobbat hahah

Senast ändrad:
Egna Hopp
har en polare som i Åre på posklover 07 gjorde en, ja va ska vi kallade,

superman-dyk-över-kicken-till-faceplant-on-the-platå

han åkte in mot hoppet i hyfsat fart, fick felskär lagom halvvägs upp i kicken eller nått sånt och tvärdök rakt frammåt och flö handlöst dykande i superman position över kicken och landade på ansiktet mitt på platån !

Egna Hopp
alwaysCrash sa:
har en polare som i Åre på posklover 07 gjorde en, ja va ska vi kallade,

superman-dyk-över-kicken-till-faceplant-on-the-platå

han åkte in mot hoppet i hyfsat fart, fick felskär lagom halvvägs upp i kicken eller nått sånt och tvärdök rakt frammåt och flö handlöst dykande i superman position över kicken och landade på ansiktet mitt på platån !
e han död nu ?

Egna Hopp
På den tiden jag åkte snowboard så brukade jag och en kompis köra med Gorilla grab. Fatta brädan med båda händerna mellan bindningarna och låt som en gorilla :)

Egna Hopp
en lite mer avancerad screaming seaman .. vet inte om den är publicerad men

gör precis som en ss men ta högerhanden på vänsterskidan eller tvärtom... kallar den twisted screaming seaman.. min kompis provade och fick åka akkis till sjukan ..

Tillbaka
Topp