Egna Hopp

Smelsor

Ny medlem
Egna Hopp
Undrar bara om det är någon som har uppfunnit egna hopp, sett någon göra ett kul trix eller av mistag gjort hopp, typ 3/4 frontflip... som skulle vilja dela med sig av dom.

för att kunna göra en 3/4 frontflipp behövs ett fet stort hopp och sjukt mycket fart. när du kommer fram till kanen av hoppet lutar du dig framåt ligger raklång i luften och snurrar sakta framåt tills du landar på ryggen, bör hälst göras i lössnö för inte allt för stora blåmärken.
(har inte gjort detta själv, bara sett en kile göra det)

/Smelsor

Egna Hopp
Ett av de coolare hoppen man kan göra på bräda är Slob 90.

Ta lagom med fart i hoppet, hoppa, vrid brädan 90 grader grabba Slob (old-school-trick), släpp brädan snabbt. Landa utan att vrida brädan mer, dvs tvärs för åkriktningen. Ni kan nog räkna ut resten själva. Tricket uppfanns av min brorsa i början av nittiotalet.

Sen finns det ju också framlänges stålmannen och baklänges stålmannen, men det är nog svårt att säga vem som uppfann dem.

Egna Hopp
Backflip med en skida!!!
Vet inte vad man kan kalla det, men jag lyckades tappa skidan när jag precis skulle hoppa runt... Runt kom jag och landade klockrent...:)
Har det på film!

Egna Hopp
Jag gjorde nästan en hel backlfip av misstag, landande på spetsanran å gjorde en frontflip. Sen bröt jag ryggen nästan. :) Lite dumt kanske att börja åka skidor första gången i ett bigjump.

Egna Hopp
Vet inte vad man kalla det här tricket, men jag åsg en i Hemsedal för några år sedan som gjorde en "Head-plant-frontflip" med bräda på bigjump...
Han ställde sej med huvet på kicken och gjorde framåtvolt...

Egna Hopp
Jag har inte kommit på nått hopp bara en rail.
jag har gjort en 50/50 and crush my ass rail :D, den ni. Hade för lite för lite fart o stanna på mitten o gled av med brädan o slog i röven

Egna Hopp
Den ack så vanliga men vackra "NoGrab-sthlm"
syns ofatst bland adrenalinstinna Stockholmare på friluftsdag med skolan i Romme etc.

Det hela går ut på att någon först skryter om hur Fett han ska hoppa.
Sen händer ingenting och skuttet blir jättelitet pga att
"kicken var felshapad"

Egna Hopp
Hehe, ja den här tråden var spännande!

Idag kan man säga att jag gjorde en 3/4 one ski, dvs. Jag och en kompis gjorde ett hopp, det såg simpelt ut, för mycket fart:

6 meter upp i luften, landar och tappar ena skidan, fortsätter åka på den som är kvar...

Egna Hopp
kommit på nåra,
1 när du e i luften, vrid din vänstra arm framför dig och ta tag i mitten på högerskidan, lr tvärtom, ja kallar den
screwgrab tihi*

2 ungefär som flatspind, fast gör den i halfpuiep, och ha kroppen vanligt, så du snurrar bara raskt av utan att luta dig

Egna Hopp
vet inte om det här tricket är så lämpligt att dela med sig av för alla småkids som finns på den här sidan, men låt gå för den här gången då. det hela går till på följande sätt: man tar ett stort hopp med mycket lössnö i landningen. sen tar man en sjuhelvetes sats, i luften sparkar man bak skidorna så bakanten tar i skuderbladen och spetsarna pekar nedåt snett bakåt......sen landar landar man så. Böj in huvet. Följden blir att man slår en kullebytta framåt och meningen är att man sedan åker vidare utan blåmärken..har testat detta själv med varierande resultat. en gång fläktes ena skidspetsen upp och såg ut som en kvast. Skickade genast ner skidorna till Rossignols fabrik i Italien och fick ett par nya, för så ska dom inte se ut efter "vanlig åkning". Kallar själv tricket för "cheating the faceplant"

Egna Hopp
För länge sedan när jag prövade på snowboard skulle jag bromsa, men fick fel skär och frontkanten på brädan hackade i backen och hela jag flög framåt (ni som prövat snowbord, fattar säkert vad jag menar)när du är påväg nedåt i flygturen, ta fram händerna och ta emot, svinga över me kroppen landa och fortsätt lite cooolt =D... Man skulle kanske kunna göra trixet fast baklänges också.(Rätta mig gärna om trixet finns)

Egna Hopp
Uppfann ett coolt trick förra året som jag kallar mute to klick. Den går ut på att man lånar ett par skidor i ett dynastartält, med bindningarna för löst skruvade. Sen åker man till det största Big jumpet på orten och gör en mute. Själva klicket kommer av sig själv och sen landar man på kvarvarande skida och skrapar röven i snön.

Egna Hopp
Lobas > Ha ha!

Själv gjorde jag i lördags en 360 uncontrolled med bakvikt to 90. Det blev tvärstopp och en rejäl kullerbytta i sidled nerför landningen.

Min snowboardåkande polare gjorde den gamla Stockholmsklasssikern "zero speed to buttplant on platå to skum ursäkt".

Egna Hopp
Jag säger bara en sak kålla Afterbang i slutet satans så jävla nice en frånt flip fast det blir som i slowmotion fyfan vad snyggt det snyggaste tricket som finns.

Tillbaka
Topp