En finjustering i bildarkivet...

sockervadds

Ny medlem
Jag har då ett litet tips som skulle kunna göra att det blir sååå mycket bekvämare att kolla igenom bildarkivet. När man ska bläddra till nästa bild nuförtiden så måste man trycka på nästa, vilket innebär att man konstant måste föra musen till den lilla punkten. I och med att alla bilder inte är lika stora och det och massa andra faktorer så går det inte alltid att behålla muspekaren över "nästa punkten"

Därför föreslår jag att ni i ert script för bildspelet lägger in att nästa bild visas när man trycker på den föregående bilden, var som helst på hela bilden. Detta borde väl inte vara så svårt att fixa tycker jag, bara gör att bilden blir en länk till nästa bild...

Bara en notis men den kan göra allting mycket mer bekvämt...

Tack för mig :)

nee de e inte bra. för när man trycker på bilden nu så får man den oftast i större format... det är pfett. ta inte bort de!

Kanske en förstoring av "nästa" och "bakåt" -knapparna är den ultimata lösningen? Både förstoring och lättare att bläddra...

eEVEZ sa:
nee de e inte bra. för när man trycker på bilden nu så får man den oftast i större format... det är pfett. ta inte bort de!
Men man kan ju byta, så att förstoringen av bilden är där nästa knappen är nu. Eftersom man oftare trycker på nästa än på förstroringen...tror det är så med de flesta iaf... :)

Men vart ska föregående knappen sitta då? Blir ju superfult om man ska ha zoom på höger sida och gå till förra bilden på andra sidan. Ha som det är nu alternativt fixa nått mousemacro så du slipper dra musknappen

ja tycker det är bra som det är. men en annan funktion som ja skulle vilja se är att det finns nått ställe där man kan se dom senaste inlagda bilder som inte är utvalda också, så man slipper kolla runt hela tiden för å se om nån kompis har lagt upp nya bilder..

jag håller med sockervadds, byt så att när man klickar på bilden så kommer man till nästa bild och gör en knapp för att förstora. Jag vill se nästa bild 1000 gånger oftare än jag vill förstora en bild. Dom få gångerna jag vill förstora nån så kan jag flytta musen till knappen.

Får jag lägga mig i?

Vad sägs om att använda piltangenterna höger, respektive vänster? Det låter tilltalande tycker jag. Det används på diverse gallerier runt om i stora vida världen. Lite javascript så är saken biff. Typ.

Senast ändrad:
jag tycker att standardstorleken ska vara samma på alla bilder och sen när man förstorar ska det komma i riktig kvalité o storlek.

Jag tycker att freeride ska införa att man kan svara på kommentarerna till bilderna. (lite inspirerat från Bilddagboken.se)

Tack för bra tips. Nu har vi ändrat så att om man klickar på en bild kommer nästa bild fram istället för förstoringen.

Under bilden finns ikonen
icon_zoom.gif
som ni kan klicka på om ni vill få fram förstoringen, om det nu finns någon.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp