En riktig skidåkare!

• Trådstartare Trådstartare JCM
  • Start datum Start datum

JCM

Ny medlem
En riktig skidåkare!
Det kom en liten text på FR-mailen som jag vill dela med mig av:

”Det är inte det att jag inte förstår men det är heller inte så att du får mer respekt. Yo! För det första vill jag bara skriva att vi tävlar inte om Pulitzer-priset här, jag menar, en riktig skidåkare är en person som åker skidor och älskar att åka just skidor. För fan tänk lite! Jag är 20 år men har säkert gjort 100 saker som du aldrig har eller kommer att göra. Vi ser det från ett annat perspektiv, med våra annorlunda livserfarenheter gör inte att vi har mindre rätt för det. Enligt min mening:
- är man lika mycket skidåkare oavsett om du åker branta rännor i alperna som om du jibbar i funparken.- oavsett hur vad han gör på vägen ner.
- har Freeride inte förvandlats till en leksaksaffär med pulktävlingar och blommiga referat fyllda av rökiga inviter utan substans, tycker det är synd att ni tycker så.
- är att det man skriver kanske inte speglar åkningen i Väsjöbacken.
- är det uppenbart att stora bröst och k*ksugarmun går hem, liksom utvik, mjukisporrtidningar och silikon. Om dem vill vika ut sig för pengar så ska dem få det! Det är väl upp till var och en. Tycker det inte är något stort problem i samhället att vissa tjejer valt sitt yrke.

Att säga att vi inte skulle få uttala oss i frågor för att vi har mindre livserfarenhet är typ det dummaste argumentet jag någonsin hört. En annan sak du glömmer. Måste man helt plötsligt vara seriös och mogen för att ta sig ner för ett berg snyggt?

Skärpning på dig!!!

NN, En riktig skidåkare”

En riktig skidåkare!
Vågar jag säga "Ingen kommentar" på den? ;)

Ps. Jag förväntar mig att denna tråd överstiger 20 svar. Gör mig inte besviken. ;) Ds.

En riktig skidåkare!
Det där var den finaste text jag läst på länge! måste säga att den som skrivit har MYCKET förnuft! brabrabra är mitt "ord"...

En riktig skidåkare!
vad ska man säga: texten talar sitt klara språk och ingen verkar hittils ha haft något seriöst att invända mot den. verkar förnuftigt ur min synvikel...
jävligt förnuftigt

En riktig skidåkare!
bugg

Öhhh?? Några av raderna innehåller ju text som
jag har skrivit på forumet.. Vad är detta? Jag
har inte skickat något fr-mail till dig. Och
har bara skrivit några små stycken av det som
står där och inte ens med de ordvalen! Vem kom
det mailet ifrån eller har du klippt och
klistrat ihop ett eget mail? Gillar inte när
folk tar saker som man skrivit sätter in i
andra sammanhang

En riktig skidåkare!
"För fan tänk lite! Jag är 20 år men har säkert gjort 100 saker som du aldrig har eller kommer att göra."

Helt lysande. Jag fullkomligen älskar den här formen av argumentation som har spridit sig som en löpeld på freeride på sistone särskilt bland den yngre generationen flackåkare. När fick den här pilutta-dig-jag-kan-visst-åka-slalom-mentaliteten fäste i det svenska samhället? Var det efter att Hem & Skola fått ökade anslag från staten för att sprida Madickens ovisdomsord? Samtidigt som man lade ner rättstavningsundervisningen i skolan? Metoden är i alla fall solklar: debattera och tjafsa tills du inser att du är helt bortspolad av en fränare penna, ett skarpare intellekt och/eller en person som faktiskt har hållbara argument (hemska tanke). Knäna blir mjuka som gelé, armarna svaga, händerna kallsvettiga och underläppen börjar darra okontrollerat. Det är då. Det är då du drämmer till med storsläggan:

- Är du så jevvla bra själv då (Retorikerns fasa, en klassiker som alltid funkar. Eller gör den det?)

- Bara för du inte kan åka telisar så behöver du inte hacka på oss som gör det (Standardiserat motargument från knäböjare som insett att de blivit motbevisade. Helt underbar debattteknik, bara för att man är emot någonting så betyder det per automatik att man är för dålig på det)

- "Är DU sponsrad,vd eller kan marknadsförning" (Min absoluta favorit från den senaste tidens storm i grogglaset. Marcus, du förtjänar ett hederspris för den.)

- Jevvla looser! (Absolut en modern klassiker. Precis som det alltid funkar att skrika "in med Zlatan" när landslaget spelar tjongaboll så fungerar den här vid alla tillfällen. Utan att säga någonting egentligen så tror man sig ha vunnit en klar seger på K.O. medan man i själva verket för länge sedan torskat på poäng från alla domare.)

- Håll käften! (Extra intressant när det kommuniceras på ett medium där all konversation sker skriftligen...)

Vart är vi på väg egentligen?

En riktig skidåkare!
Glisse!!:
Jag är tvungen att göra dig besviken, jag snodde den texten från en väldigt framstående person vid namn putte som ställde oss "kidz" den frågan!!Kul att du kommer ut ur skuggan nu efter en tids vilande och beblandar dig med oss "smartskallar" hehe..peace

En riktig skidåkare!
Marcus:
Du anar inte hur besviken du gör mig, jag var precis på väg att kontakta Horace för att sondera möjligheterna till ett extrainsatt Nobel-pris till din ära. Men tji fick jag.

En riktig skidåkare!
ja det blir ju rätt intressant. Det beror väl lite på fattningen käften hålls med. Allt från en hand till två kan ju vara ledig(a) att skriva med.

piiiiiiiiiiiiiiiiis (out/off?)

En riktig skidåkare!
Det är snarare HTML som är en bugg... troligen så att det vi skriver ligger i tabellceller och när någon skriver ihop ett långt ord(?) som Marcus gjort ovan så klarar inte browsern av att bryta som den ska. Det gör att cellen drar iväg så lång som ordet är. Och man får en spännande brytning.

Markus: Du känner int för gå in och stamma lite i storgarvet? Så slipper man scrolla till höger för att läsa...

Tillbaka
Topp