Fakie utan twintips

kendel

Ny medlem
Fakie utan twintips
har inte twintips -"lagg" och är lite fundersam över fakielandningar. På 180s är det ju inte några problem men då har man ju knappt nån air. 360 sätter jag och vill gå på 540 utan att lägga alla slantar på nya skidor. Går det eller? Kan ju resultera i rätt sjyssta rygg/huvudskador om man trycker i tailsen...

Fakie utan twintips
köp ett par Twintip tycker jag helt klart, mycket skönare att landa fakie med och så sprutar det lite coolt bakom en när man kör offpist!

Fakie utan twintips
Ta fram värme pistolen! Böj upp tipparna bak en aning! Men inget tips direkt snarare en lösning på dit problem!

Fakie utan twintips
grejen e ju att det är ett par typ vanliga carving (Head C180) och baktipparna är ju uppböjda men kanske bara hälften så mycket som vanliga twintips. Ett av mina vanliga problem när jag gör 360 brukar vara för mycket bakvikt, översätts det till framvikt i en 540 eller blir det samma? isf är det ju rätt läskigt...

Fakie utan twintips
Dra på! Landa fakie med ett jävla smile på läpparna och hoppas på att det inte hugger! Går säkert bra =)

Fakie utan twintips
Vad snackar alla om. Ta en värmluftpistol och böj upp tipparna. Är hur enkelt som helst.
Och tro mig det funkar. T.ex. jon olsson gjorde det innan det fanns twintip.
Pröva

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp