Fan vill lära mej Cork 360/720 men hur?!

• Trådstartare Trådstartare woo0p3
  • Start datum Start datum
W

woo0p3

Guest
Har ska jag kära mej cork, men vet inte hur =/ har en kompis som kan det, det ser så snyggt ut :D skulle viljagöra det, nån som kan försöka föklara? :)

joo, men min kompis tips räckte inte, klarar det fortfarande inte ....

men hur ska jag träna då? det e ju det jag undrar....

Jo, kanske han är men asså, jag har ju frågat han, jag undrar bara om nån kan ge mej tips så kanske jag kan bättra till min övning =)

jeppenator sa:
niiiklas sa:
jeppenator sa:
cork 360 är sjukt mycket svårare än cork 720.. så lär dig cork 720 först!
!!! lärde mig cork 360 på första försök... har fortfarande inget humm om cork 720 dock men =)
låter konstigt.. riktig cork 3 är nått av de svåraste å lära sig.. cork 7 däremot är ju jättelätt
http://video.google.com/videoplay?docid=2613450798789623884 ? eller kanske är bio =S men iaf sitter i samma sits som trådskaparen, tips på cork 7 är välkommet =)

där har du cork 3an,..

ska jag förklara lite snabbt å lätt hur cork 7an funkar nu då.
de är inte alls samma som varken cork 3 eller 5

steg1. hoppa upp så du har sjysst höjd.. och så måste du kunna lägga vanlig 7a bra också.

steg2. ta i med armarna ner mot höger häl med höger hand åt vänster som om du ska ta tag i hälen.. detta om man snurrar vänster.. annrs blir de tvärt om

steg3. luta dig bakåt och titta med huvudet över axeln hela tiden så att du sätts i snurr.

steg4. när du kommit runt 540 på snurren så ser du landingen å då är de bara att förbereda för att landa.

steg5. titta upp med blicken igen och stompa

så enkelt är de

cork 7 e aslätt.. beöver väll kankse kunne vanlig 7 först. men gör typ såhär : Ta så mkt höjd som möjligt så blire lättare. När du börjar snurra så ska du liksom luta dig lite över axeln. blir lättare om du tar safety åt det håll du snurrar. t.ex om du snurrar åt vänster så tar du safety med vänster hand . sen e de bara att fortsätta snurra å luta sig över axeln typ hela ratationen.. Man tänker inte på hur man gör när man kan det så de e svårt att förklara fasst lätt ändå att göra de.......

cork e bara skit de funkar endå inte alla ljuger. strunta i och lära dig de kommer aldrig gå..

jeppenator sa:
niiiklas sa:
jeppenator sa:
cork 360 är sjukt mycket svårare än cork 720.. så lär dig cork 720 först!
!!! lärde mig cork 360 på första försök... har fortfarande inget humm om cork 720 dock men =)
låter konstigt.. riktig cork 3 är nått av de svåraste å lära sig.. cork 7 däremot är ju jättelätt
haha samma för mej, stompar cork 3or å 5or men 7orna e svårare...

jhei sa:
cork e bara skit de funkar endå inte alla ljuger. strunta i och lära dig de kommer aldrig gå..
en negativt tänkande människa dör tidigare än en positivt tänkande om de skulle ha samma förutsattser. vetenskapligt bevisat. Så ta vara på de sista dagarna i dit liv.

Senast ändrad:
Yoo, jag kan inte cork 7 eller cork540, men jag kan cork 360 :P
släng dig som flatspin, men ist för å fortsätta snurra på den så lutar du ner skallen lite.
sen landar man å kompisarna säger att man klarat de :D :D

När du väl har lärt dig cork 7 är det nog det enklaste av dem. Cork 3 kan du göra som en vanlig trea bara att du vrider dig LITE bakåt. Då kommer corken med rotationen. Cork 5 är det ju bara att ta i lite mindre i snurren å luta mer så kommer man ur den enkelt. När jag gör cork 7 brukar jag först snurra typ 90/180 och sedan dra upp benen och vrida mig, då får man igång corken och det är bara att fälla ut benen när det behövs sen. 9an är ju skönare än 7a eftersom man kan göra den mer corkad och ändå landa lätt.

Cork 1 är skönast :)

A_Schonis sa:
Yoo, jag kan inte cork 7 eller cork540, men jag kan cork 360 :P
släng dig som flatspin, men ist för å fortsätta snurra på den så lutar du ner skallen lite.
sen landar man å kompisarna säger att man klarat de :D :D
Hehe slänger han sig som en flat kan den nog bli svår att landa om han inte kan cork 3:P om han vill landa på mattan iaf ^^

jag kunde cork 7: an förra året :P men när jag satte upp studsmattan nu i år, hade jag helt glömt det :( ee lär väll mig det igen :D

asså tänk att du ska göra en bakåtvolt fast du kastar dig lite snett åt sidan så går nog allt bra fast om du ahr tur kanske du lyckas med inverted:D

Tillbaka
Topp