Fångrem t nybörjare

Fångrem t nybörjare
Jag åker inte snowboard själv men har hört att man kan bli av med liftkortet om dom kommer på dig åkandes utan fångrem, så köp dig en. Men det är bara vad jag hört. "Better safe than sorry" som man brukar säga.

Kan inte tänka mig att det är någon större skillnad på kvalitet när det gäller fångremmar heller, och så värst dyra kan dom väl aldrig vara? Går den sönder får du väl köpa en annan variant?

Fångrem t nybörjare
Asså, det är nog världshistoriens onödigaste upfinning, nästan iaf.

Mening med den är ju att den ska fånfa upp brädan om man tappar den när man inte har den p¨å sig, men eftersom det är så gott som omöjligt att gå med brädan när har remmen på sig, så gör den ingen nytta överhuvudtaget.

Fångrem t nybörjare
Här kommer lite tips !!

Fångremmen för snowboard är till för att man inte skall tappa brädan i nedfarten , när man tex. klättrar eller sitter & justerar bindningen. Fångremmen skall vara såpass lång att man skall kunna fästa den uppe vid knät och sedan kunna bära brädan under armen vi klättring.

Det finns schyssta modeller med inplastad stålwire som är som en telefonsladd med karbinhake, som är infäst i ett kardborrefäst som man sätter på benet.

Dom som nu tycker att fångrem är onödigt har nog inte sett en bräda i "full fart utan förare" någonsin...

Fångrem t nybörjare
asså fångrem är den dumaste jävla påhittet som finns.Ända gången man har användning av den är när man bär brädan och då orkar man inte ha den på så den fyller ju inte direkt nån funktion

Fångrem t nybörjare
Eller så kanske det bara är så att du inte förstår att den är inte till användning för dig och din säkerhet?

Jag vet en tjej på min gamla skola. Som på friluftsdagen åkte skidor i Sunne. Då kom det en bräda i full fart utan förare, som hon körde över och tappade helt kontrollen, flög ut i skogen och bröt nacken. Tänk om bräd-killen hade haft fångrem?

Fångrem t nybörjare
fång rem är en bar sak.. för jag vill inte få mitt ben avkapat för att nån liten unge uppe i backen tappar sin bräda..

säkerhet framör dumhet och stil

finns oftast billiga att köpa i affärerna vid backarna romme har en som kostar 30kr har jag för mig..

Fångrem t nybörjare
ska det finnas fångrem på bräda borde det finnas på skidor shit vad skidor kan studsa nerför backar

just när folk bär brädan då fångremmen är nödvändig då används den inte.skenande brädor kan va farligt

jag kör utan i ren protest.nångång borde dom inse

liftvakter kan va griniga mot folk utan fångrem.se upp för högfjället i sälen där är dom sura

Fångrem t nybörjare
Har du sett ett par skidor?
Har du sett vad som sticker ner på sidan av skidorna när det inte finns nån pjäxa i bindningen???
Det är typ en broms som ska förhindra skidan från att åka ifrån ägaren...
Jag har remar på mina telisar (dom utan broms och säkerhetsrem på tm7.).
"liftvakter kan va griniga mot folk utan fångrem" Klart dom ska va det det är väl som att bilprovningen är griniga mot dom som inte har bromsar på sina bilar. Fångremen är ingen bekvämlighetspryl utan en säkerhets.
(Tar aldrig av mig skidorna i backen ska jag upp har jag dom fortfarande på fötterna oavsett om det är utan lift. Dom åker bara av när dom ska upp i skidstället)

Fångrem t nybörjare
Men grejen är den att om man ska ha så jävla lång fångrem så att det går att ha på sig den när man går, då skulle den fan släpa i marken när man åkte! Ni skidåkare, testa själva att gå med en bräda samtidigt som ni har på er fångrem, det funkar inte. Lösningen är helt enkelt att hålla i sina saker.

Fångrem t nybörjare
Kan ni inte ens försöka att göra nånting åt det här svenska "lånfångremfascismen"? Sverige är ju det enda landet i hela världen där man kräver nån satans långfångrem. Om dom verkligen inte vill ha brädåkaren där, dom kunde ju säga det. För två år sedan hissnazipojkar stoppade hela hissen i Åre, därför att mitt fångrem (en Burton modell) var FÖR KORT! Men de kunde ju sälja mig ett längre för 60 kronor...

Fångrem t nybörjare
Och vad är farligare än en skenande snowboard? Jo, två skenande telemarksskidor, men håller fångremsnazisterna koll på att telisåkarna har lång fångrem? - skulle inte tro det.

Fångrem t nybörjare
Olarantala: Jo jag har sätt ett par skidor och vet hur skistoppers fungerar men hur mycket hjälper dom om skidan studsar nerför backen eller om skidan lägger sig på sidan i en isig pist.inte mycket.

har fått en skida på mig fast den hade sånna där pinnar som sticker ut när det inte är nån pjäxa i och skidan kom i ryggen på mig.kan ju träffa i huvudet och likande.

har även sätt en skida glida hela vägen ner för en backe i högfart fast den hade skistoppers

och vem tar av sig brädan i backen inte jag är jag i backen så åker jag lift och då sitter brädan fast med minst 2 spännen eller 4 skruvar 3 om man kör burton.

när man ska ha fångrem är ju när man bär brädan men då är det ju ingen som använder den ändå

ska vi brädåkare ha fångrem bord kryckåkarna ha det med så det blir säkrare i backarna.

ha en bra vinter och se upp för skidor och brädor farandes i pisten!

Fångrem t nybörjare
Fångrem du fäster i booten is the shit för dom som är så petiga att dom tycker det ser fult ut med en lång fångrem, <3 liftwaffe.

Fångrem t nybörjare
Nu skall jag (som inte har läst igenom alla svar) ge min aldeles egna insikt i ämnet "Leash"...

behövs den så kallade "leashen" ??

varför uppfanns den överhuvudtaget ?

....

en (air)leash är ju gjord för att användas när man hikar med brädan under armen. (innan alla tuffa brädfästen fanns till ryggsäckarna, alltså 1970/80-talet)

man tar leashen och fäster den runt sin arm (den arm man har brädan under när man hikar) sen börjar man att ta sig upp till toppen därifrån man vill åka. skulle man tappa balansen eller snubbla och tappa brädan så sitter det ju en leash mellan bindningen och din ena arm och du slipper se din bräda åka ned de 900 meter du just har klättrat upp.

sen när du når toppen så (sätter du dig ned och) spänner FÖRST i din ena fot i bindningen INNNAN du tar loss leashen från armen, när du väl sitter fast med ena foten i bindningen så tar du loss leashen och fästen den runt ditt ena ben.

nu kan du åka ned (med båda fötterna fast i båda bindningarna förståss) och njuta av den mjuka sköna snön.

väl nere så lossar du FÖRST leashen från benet, fäster den runt armen och tar sedan loss bindningarna och börjar att knata uppåt igen..

.....

detta var ju den ursprungliga idén med att använda en leash.

....

varför måste vi ha en leash i backen när vi åker snowboard då?

vi hikar ju inte utan bara åker upp och ned!

....

det är ju många som hänger vid hopp och dylikt och inte vill åka hela vägen ned för att ta liftan upp igen bara för att få hoppa en ggn till på just det hoppet, så de hajkar mitt i backen för att bara hoppa eller raila eller vad du än vill göra.

dessa personer bör ju rimligtvis använda en leash så att de inte tappar sina brädor och får gå ända ned för att hämta dem igen (sen kan ju en lös bräda i 60km/t skada någon också så klart)

varför använder då dessa personer inte sin leash?

det är ju oftast bara ca: 20-50 meter att gå upp igen och de tycker att det är onödigt att hålla på att ta av och på och av och på ...

Sen finns ju naturligtvis de 50% som inte har en aning om varför man skall använda en leash överhuvudtaget utan bara har den mellan bindningen och foten... de vet inte varför de måste ha den där utan följer bara reglerna, de vet inte hur man skall använda sin leash och när de hikar upp till hoppet igen som hänger leashen löst å släpar i snön, skulle de tappa brädan så spelar det ju ingen roll om de har en leash eller inte för den sitter ju inte fast på armen iaf när de hikar..

sååååååååå.. varför måste vi ha leash???

eftersom skidorterna VET om detta problem så säger de att vi skall ha leash så att inte skon lossnar från bindningen och brädan åker i väg ned i backen och skadar någon.

vi frågar oss då... har någon, någonsin lyckats att vurpa så pass galet att BÅDA skorna lossnat ur bindningarna ?????

jag har fått ena dojjan att lossna ur ena bindningen, jag har dragit loss den ena bindningen UR insertsen.. men aldrig har jag sett eller hört att någon skulle ha lyckats att lossa båda dojjerna från båda bindningarna i ett fall... ?????

...

sååååå varför måste vi ha leash???

därför att det kanske kanske kanske finns någon som använder den rätt å på så sätt kanske kanske undviken en olycka i backen..

kanske..... är ordet..

det e bara att bita ihop och fortsätta att köra med leash..

(jag körde med quickleash [en liten som gick från skosnörena till bindningen] för att enligt SLAO är definitionen på en leash "en förbindelse mellan ben/fot och bindning")

nu får man inte ha så längre på många ställen utan man måste ha en lång leash.

...

jag tycker att de skall göra on-the-fly inspektioner runt omkring i backen och ta liftkortet från personer som inte använder leash eller använder den på ett felaktigt sätt istället.

visa hur man skall använda den, varna dem som inte använder den och åk runt i backen och inspektera och OM någon bryter mot föreskrifterna så ta liftkortet från dem.

/Pinn

Fångrem t nybörjare
En liten snabb sak, i början skulle man köra utan hjälm för det var töntigt när man åkte bräda, nu börjar ni whina för en liten mesig fångrem som knappt ens syns, den stör inte så himla mycket...

DET ÄR IAF VAD JAG TYCKER HEJ!

Fångrem t nybörjare
Nån shome snackade om att skidor har bromsar.. FFS säger jag bara..hur ifta funkar dom då....? jag har sett många skidor fara ner för backarna men jag har fan aldrig sett nån tappa en bräda....

Btw vad e jobbigt med en rem?! du sätter på den på morgonen och tar av den på kvällen.... ooh jobbigt^^

Fångrem t nybörjare
har en polare som var nere i val thorens förra vecka och lyckades knäcka bottenplattan bå båda sina bindningar (extrem)... har svårt att se hur fångremmen skall kunna lösa det...

Fångrem t nybörjare
lång lesh känns ju nästan livsfarligt vid railning och skogsåkning iaf om den är en stål vire hur kul blir det omd en fatnar på nått? eller om en nybörajre fatnar i liften i den?

Fångrem t nybörjare
Har du ingen leash när du blir stoppad av en liftvakt som självklart själv är skidåkare, kan du fråga snällt så ger dom dig en repsnutt som du snällt binder runt benet och bindningen. Det är trots allt lag på, spela dum och tillåt absolut inte att dom tar liftkortet som jag ser att fler personer påstår förekommer. Om du nån gång är rädd för att brädan ska fara ner för backen skulle du inte dricka så mycket, eller ta en afterski i dalen. Om Salos förklaring på leash är ett rep mellan bindning och ben eller arm visar bara det att dom inte har en aning om vad dom snackar om. Bara det att alla ska ha en, men vem fan vet egentligen hur man använder en och vem fan använder den efter de föreskrifterna. Håll i brädan när du tagit av den, skidåkare vet inte vadfan dom snackar om.

-Anti-leash movment

Fångrem t nybörjare
"eftersom skidorterna VET om detta problem så säger de att vi skall ha leash så att inte skon lossnar från bindningen och brädan åker i väg ned i backen och skadar någon." Vem (personer!) är skidorten, som vet så exakt, vad vi behöver? Ja ville veta några namn!

"jag tycker att de skall göra on-the-fly inspektioner runt omkring i backen och ta liftkortet från personer som inte använder leash eller använder den på ett felaktigt sätt istället". Eller kanske spioner från SÄPO? Fängelse? Piskning?

Vem är VI? Nu börjar det här låta allt för farligt! Vem för fan är dom VI, som har rätt att tänka på, vad skid/snöbredåkare måste göra och vad får skid/snöbreadaåkare inte göra?

Ha det kul på backarna...

Fångrem t nybörjare
Men fan va onödigt att klaga på den dära remen.

det är som med brädan sitter den fast så gör den. de är inget skit att behöva klödda med mer än en gång per dag man åker.

sen är en längre rem hyfsat shyst bärrem när man ska bära brädan... bara att fästa remen runt andra biningen och slänga remen över axeln så stör man lika mycke folk som en skidåkare som svängerrunt med sina jävla pinnar när de går med sitt skräp.

och de dära "bromsarna" på skidor som ska åka ner i snön när en pjäxa in är i...
såg de som senast i lördags att de inte åkte ner trotts att skidan löste ut när en ramlat. ska vi ha fångrem på bräda så ska de fan finnas på skidor med.

och till dig som startade denna tråd. har du fortfarande inte fått tag i en fångrem så köp någon som du tycker verkar ok. en längre tycker jag är att föredra men de är fett onödigt att köpa en för mer än 50:-
kolla sportbutikerna och om inte annat shopen vid pisten.

Fångrem t nybörjare
..

kaitsuH !!

..

Att använda sig av det svenska språket kan ibland te sig förbryllande för vissa personer (dig) så jag skall försöka att förklara vad det jag skrev, betyder OM man kan läsa "mellan raderna".

1. Var skrev jag att det är så pass exakt? det är ditt ordval, inte mitt.

Många skidorter där jag spenderat dagar och timmar i backarna är anslutna till SLAO (sveriges lift och anläggnings organisation) och då gäller vissa skrivna regler för den alpina utrustning som används av de som åker i pisterna (och utanför där det är tillåtet)

I dessa regler står det bland annat att snowboardåkare skall använda så kallad fångrem. Vart finns problemet för dig här ? Du må vara en anarkist eller dylikt för att ignorera det faktum att vi här i Sverige rättar oss efter de regler som finns för att underlätta för den stora massan för rör sig i vårt samhälle. Det står skrivet, alltså så följer vi dessa regler.

Det görs trafikkontroller av Polisen för att hålla lagbrotten nere, Tuller gör stickprov för att försöka förhindra en eskalation av insmugglat farligt gods. Överallt i världen så görs det kontroller och stickprov för att hålla nere lagbrotten. Bara att du jämför det jag skrev med Säpo visar att du inte gillar autoriteter eller lagar och/eller förordningar. Du förespråkar Anarki och för att det skall fungera så måste alla människor som lever i ett sådant samhälle ha samma nivå på sin moral och etik vilket är en ren utopi.

Klart att de skall kolla liftkort och utrustning, inlusive fångrem för att det står i lagen (som gäller skidanläggningar) att snowboardåkare skall använda fångrem. Varför skulle de inte göra det? Då skulle ju det ske en markant ökning av olyckor i backarna när ingen använder fångrem.

Varför skall vi använda fångrem? jag citerar mig själv:

"därför att det kanske kanske kanske finns någon som använder den rätt å på så sätt kanske kanske undviken en olycka i backen.."

Är det inte värt att kanske undvika att någon skadas svårt och onödigt lidande för person och familj uppstår?

Och jag SKALL förklara för dig vilka VI är.

"VI" (ja, jag borde ha satt det mellan situationstecken så att även DU hade förstått vad jag menade. Men eftersom din IQ verkar vara rätt låg så skall jag försöka förklara det för dig på ett enkelt sätt.

VI i min text ovan står för de snowboardåkare som TÄNKER med hjärnan och inte har en sån jävla dryg attitid och anarkistiskt tänkade som skadar hela snowboardscenen. VI står för oss som vill visa att snowboardåkare är snälla och omtänksamma människor som skall få vara i backen med alla andra. VI betyder i stort sett alla snowboardåkare med moget, konstruktivt tänkande som vill göra något för snowboardens utveckling i Sverige.

Jag hoppas att DU förstår vad jag menar. Lät jag hård? TÄNK innan du skriver sån infantil smörja.

/Pinn

Fångrem t nybörjare
Ok ok finns regeln så ska den väl följas. (Egentligen.) Men eftersom den inte är vettig så borde den ju tas bort, så att respekten finns kvar för övriga skidvettregler. Jag är extremt hänsynsfull när jag åker, och tycker inte att det har med leash eller inte frågan att göra på något sätt!!

Det skulle inte ske en markant ökning av antalet olyckor om kravet på fångrem togs bort. Folk anänder den inte på rätt sätt, så regeln hjälper inte ett dugg. De som är nybörjare och är ute och går i backen med brädan under armen behöver ju information!!! Att bara kräva leash och inte informera så att folk fattar när den ska användas är ju helt meningslöst. Och de som kan åka tappar inte brädor omkring sig, så för dem är regeln inte heller relevant. Brädbindningar löser inte ut vid fall, alltså behövs inte fångrem. Telisar- fångrem. Snowskate- fångrem. Snowcross- fångrem.

Mer skidvettsregler på insidan av toadörrar och på anslagstavlor! Ett quiz innan man får köpa liftkort kanske (oh vad liftkortsförsäljare skulle älska den extra stressfaktorn när det redan är köer =) Ta bort leash tvånget och öka skidvettsinformationen!

Fångrem t nybörjare
Saxat ur slaos sida.
"skidor ska ha skidbroms, telemarks- och monoskidor ska ha fångrem,

snowboards ska ha brädbroms eller så lång fångrem att brädan kan bäras med fångremmen fäst vid ena benet,

stavar ska ha trugor, "

Vill ni läsa allt så står det här http://www.slao.se/ak_och_liftregler.asp

Ok om man vill få bort fångremskravet är det väl bara att börja lobba mot slao. Gapa och skrika om att man skiter i regler är ju så moget.

Fångrem t nybörjare
öka informationen ÄR ett okej sätt att förebygga olyckor överallt i vårt samhälle... MEN överallt frodas idiotismen, anarkismen och den allmänna slappheten. Ungarna i skolan lär sig mindre och mindre. Föräldrar har så stor press på sig att de inte "hinner" att uppfostra sina barn så de kan tänka själva och agera förebyggande och framförhållande i sina val i livet.

Du kan sätta upp posters överallt men tyvärr kommer det inte att ge den effekt du är ute efter.

ex. jag åker i liften upp mot toppen, framför mig står det en del yngre människor med snowblades, skidor och snowboard. de är mellan 10 och 15 år (enligt min uppfattning) . bredvid liftspåret står det skyltar där det står: - zickzackåkning förbjuden (och skylten visar TYDLIGT att man INTE får åka zickzack i liftspåret)

MEN... trots detta så åker ca: 3 av 10 personer zickzack hela vägen upp... varför???

kan de inte läsa ? vet de inte vad zickzack betyder ? eller SKITER de bara i reglerna och skyltarna.

åker folk inte för fort på motorvägen, bränner inte folk sprit hemma. själ inte folk och sluligen.... gör inte folk som de vill i våra skidbackar för att de fullständigt skiter i regler och förordningar ??

......

MEN .... isf bör det ju införas ett FÖRBUD mot att ta av sig brädan i backen..

det verkar vara en VETTIG och konstruktiv lösning på "problemet" med fångrem.

ingen behöver ta av sig brädan i backen... att man vill hajka upp till ett hopp e ju bara ren slöhet och sådan slöhet skall INTE uppmuntras..

kanske det kan bli en sådan regel i de svenska fjällen om någon lägger in det som förslag.

fångrem ÄR löjligt och ingen använder dem iaf och OM de har en sådan på sin bindning så använder de inte den på rätt sät iaf när de hajkar 20 meter upp till sin lilla hopp.

så...

förbjud snowboardåkare att ta av sig brädan i backen och TA BORT regelm om att man måste ha fångrem.

eller ? någon som har ett bättre, moget, genomtänkt och konstruktivt förslag ??

/Pinn

Fångrem t nybörjare
Du menar inte allvar, va? Neheej, här ska inte införas nåt förbud mot att ta av brädan och hika. Berätta förresten gärna för mountaineering folk hur slött det är att hika, det brukar de gilla.

Yngre människor kommer väl aldrig nånsin att vara så bra på att följa regler som det inte finns nån nytta med? Varför ha leash när inte OS-åkarna har det?? Ja, det enda rätta är väl egentligen att få slao att ta bort regeln, så eftersom jag faktiskt inte orkar försöka åstadkomma det så får jag väl sluta gnälla!

Men det är väl bara nybörjare som tappar brädor och därför så har det väl inget med arrogans att göra? De har bara inte tänkt på vad som kan hända och förstår därför inte hur viktigt det är att hålla i sina saker? De behöver få veta det. Information! Från skiduthyrare till exempel. Som allmänt förslag gillar jag iofs verkligen tanken på ett quiz innan man får köpa liftkort! Eller ett KÖRKORT för utförsåkning.... bra, moget, genomtänkt och konstruktivt. (Och tråkigt.)

Fångrem t nybörjare
.. jämför "gärna" mountaineering med att hajka i hemmabacken med 3 nedfarter och två små kullar som de kallar för hopp. det var en jättebra jämförelse. mums

så jag menar allvar, i de små backarna hemma i lilla Sverige får det gärna införas ett förbud mot att ta av sig brädan i backen (naturligtvis med vissa undantag, har man skadat sig så kan man ju inte bli nedtransporterad men brädan på etc etc etc, men det hoppas jag att folk fattar iaf)

varför jämföra OS-åkarna med de vanliga dödliga i de små hemmabackarna ??

varför får jag inte köra i 350km/h när kenny bräck fådet, ungefär samma sak typ :/

så den jämförelsen går bort.

jag håller med dig att snowboardutgyrarna BÖR ge en ordentlig och utförlig information (alt. en brochyr (stavning)) eller en hänvisning till en planch där "reglerna" står.. det är en konstruktiv lösning.

jag är också för ett borttagande av fångremmen men inte utan att först få folk att fatta hur man skall uppföra sig i en alpin backe...

/Pinn

Fångrem t nybörjare
när min pappa var yngre nån gång på 70-talet så var han i österrike. och där var man tvungen o ha fångrem även om man har skidor.. men de beror väl på att de inte fanns skistoppers då :)

Fångrem t nybörjare
Vet du, jag tycker mina jämförelser är helt ok. =) Hike som hike - det ena är jobbigare än det andra, men vilket som är ju jobbigare än att åka lift. Och jo, om OS-åkare inte har leash ger det väl en rätt tydlig signal om att det är onödigt? De har däremot såklart hjälm precis som vanliga dödliga...

Och ja, jag tycker också att snowboardåkare ska vara snälla och omtänksamma människor som tar hänsyn till andra och inte har ihjäl dem med tappade brädor. Och jag tror att de kan vara det utan fångrem redan imorgon. Men, svårt att säga, vi (som i alla som åker snowboard) kanske måste lära oss att uppföra oss lite bättre. Det är väl det som är frågan? Kan vi det eller inte? Ja ja ja!!!!

Ännu ett konstruktivt förslag. Dagens skidvettsregel visad nånstans här på hemsidan?

Fångrem t nybörjare
..

men nu får du ta och GE dig...

att jämföra OS-åkarna som INTE hajkar, INTE tar av sig brädan och verkligen INTE behöver nån jävla fångrem till det som de håller på med... hur kan du säga att det är en bra jämförelse???

de åker ju upp med en skoter och allt sker under kontrollerade former.. skulle de ha en fångrem på sig när de skall köra OS i Pipe så skulle jag skratta ... vad skulle den vara bra för i det sammanhanget..

å du.... en hajk e inte samma sak som en hajk när man tänker på resultatet av en tappad bräda och hur jobbigt det är..

hajka 20 meter = inte jobbigt... tappar de brädan så åker den ner kanske 200 meter... max
då kan brädan kanske skada någon längre ned i backen också.

hajka ett berg (flera kilometer) = väldigt jobbigt.. tappar de brädan (som de troligtvis har fastspänd på ryggsäcken men ändå) om de nu e dumma nog att hålla den i händerna.. så kanske den åker ned flera kilometer eller hundratals meter i fallhöjd och det finns ingen som kan få den på sig ute i det fria...

att kalla det en bra jämförelse e ju helt dumt bara..

.. jaja.. jag skall sluta klaga nu... det får räcka... orkar inte diskutera trivialiteter.. snart säger väl du att allt är relativt eller nått sånt..

kram och hej.. använd fångrem fast bara när du inte vill tappa brädan när du hajkar ett litet berg..

och gör som nån skrev.. ha fångremmen i FICKAN... så kan du sätta dit den OM de klagar ..

och jag skall skriva till SLAO och ge förslag.. så skriver jag mitt brev här och om jag fick nått svar..

/Tack å hej... cab 5 åt alla

/Pinn

Fångrem t nybörjare
"Du må vara en anarkist eller dylikt för att ignorera det faktum att vi här i Sverige rättar oss efter de regler som finns"

"Det görs trafikkontroller av Polisen för att hålla lagbrotten nere, Tuller gör stickprov för att försöka förhindra en eskalation av insmugglat farligt gods. Överallt i världen så görs det kontroller och stickprov för att hålla nere lagbrotten. - - Klart att de skall kolla liftkort och utrustning, inlusive fångrem för att det står i lagen (som gäller skidanläggningar) att snowboardåkare skall använda fångrem."

"VI i min text ovan står för de snowboardåkare som TÄNKER med hjärnan och inte har en sån jävla dryg attitid och anarkistiskt tänkade som skadar hela snowboardscenen. VI står för oss som vill visa att snowboardåkare är snälla och omtänksamma människor som skall få vara i backen med alla andra. VI betyder i stort sett alla snowboardåkare med moget, konstruktivt tänkande som vill göra något för snowboardens utveckling i Sverige."

Uh huh.
Tänker en 40 år gammal moderaterröstande fläskätande gymnasielärare, nuförtiden också en anarkist.

Ha det kul!

Tillbaka
Topp