Favvotrick

• Trådstartare Trådstartare s_ander
  • Start datum Start datum
Favvotrick
stora 360 safety, ashärliga.....lr varför inte stora 180 medsafety lr tailgrab.....

lr en riktigt härlig favorit, corked alley oop

Favvotrick
Spiken 360 long, såklart!

Detta är ett ganska krånglikt trick så lyssna noga!
Man kör mot ett stort hopp med bra fart, riktigt bra med fart (bara bränn på kolla inte hur långt eller stort hoppet e) kör och drar en spiken 360. Nu kommer den lite kluriga delen med "long": Man landar helt enkelt längst ned i landningen! Om man ska stila lite så kan man ju alltid skita i det där med landning och hoppa över hela skiten...

Ove och knut/ Petter

Favvotrick
super asa fläpp urusula e mega snygg

ps. om man gör en ((/T samtidigt så är du

Favvotrick
360 iron cross.....jävligt skönt att göra i stort hopp och lååångssamt.......
en 360 med korsade skidor...upp med skidorna på ryggen..

Favvotrick
Överroterad dubbel backflip!!
..Ta ännumera fart mot en skönt brant kick, släng dig bakåt och kryp ihop! Tänk på att INTE söka landningen med blicken utan förbli som en köttbulle tills du känner den lagom fluffiga snön smälla till hårt som fan mot kroppen.

R E S P E C T .

Favvotrick
jag tycker det är rätt skönt att hoppa. jag har inte gjort det så länge(6 år snart bara) så jag har inte gjort nåt trick än. det är skönt att hoppa ändå men snart gör jag nog en 720, det verkar inte vara så svårt, jag har ju läst om det många gånger.

Favvotrick
Marry Poppins!!!

Glid in lugnt till ett hopp. Fatta med båda stavarna bakbindningarna. Vid luftfärd tryck ur bindningarna.

Annars en lugn moondrop. Dvs. krävs mycket puder sedan hoppas och landa och då försöka landa för att göra ett så stor krater som möjligt.

Annars turtlespin! Genom att ta fart i backen svänga upp mycket lite. Sedan lägga sig ner föra att rotera på höften ett varv. Man kan säga en bakåtvolt fast man gör den liggandes. Ju mer fart destå längre blir glid sträckan.
Ganska schysst trik då de flesta tror att man ramlar men då man som det nu för tiden heter KAXIGT ställer sig upp efter rotationen och åker vidare.
Hang Loose//G

Favvotrick
helt klart rodeo 720. snyggt o inte alltför svårt. eller kanske en 894.78 d-spin rocket air. det är ju inte så svårt. det gäller bara att försöka.

Bli inte förvånad om det inte går första gången. utan gå bara upp o försök igen och igen. tillslut går det.

Favvotrick
helt klart rodeo 720. snyggt o inte alltför svårt. eller kanske en 894.78 d-spin rocket air. det är ju inte så svårt. det gäller bara att försöka.

Bli inte förvånad om det inte går första gången. utan gå bara upp o försök igen och igen. tillslut går det.

Favvotrick
Jag tycker att man ska hoppa på och utväckla tricket så mycket som möjligt.. En fakie 1080 har någon prövat det.. Jag har inte det..

Favvotrick
lyckas man göra hellikoptern (män only) i ett riktigt fetejump så e det respekt...=)

annars en soft skön 360 med solen i ögonen,klarblå himmel och en piggelin

Favvotrick
Inget klår en äkta headrail! Satte en i åre.

Såhär gör du:
1. hitta en bra rail
2. kolla ABSOLUT inte glidet på railen
3. ta lagom mycket fart
4. hoppa upp på railen med nästan inge mellanrum mellan fötterna alls
5. underskatta glidet, dra en fet vurpa
6. slå huvet i ralien så det blir ett fett märke i hjälmen.
här kommer det svåra. Många lyckas göra den simpla "buttrailen".

OBS!! Detta KAN se ut som en misslyckad rail, men kom ihåg att det är en headrail!

Favvotrick
Flying squirell backflip. Då gör man ju en stailfish på båda sidor av brädan o sen gör en backflip :p. inget jag gör precis

Favvotrick
Gillar Danne88´s egna signaturtrick "Look browneye molesting"! Dock vägrar han göra det nu för tiden.

Skriv till honom och fråga om ni vill lära er hur man gör. Svårt men jävligt snyggt om man gör det på rätt sätt. Krävs en hel del träning dock...

Jeffa

Tillbaka
Topp