Favvotrick

• Trådstartare Trådstartare s_ander
  • Start datum Start datum
Favvotrick
sen när ni börjar växa upp förstår ni att kroppen tar allt för mycket stryk av allt hoppande... jag menar, man får ju vara glad om man kan gå vid 25...

Favvotrick
Till Psycho:
Jag menade att man skulle köpa snowblades om man inte förstod tricket för då är man inte värd att åka rediga skidor ;).

Favvotrick
mitt favorit trick är back flip.
man gör så här:
åk fram till hopet med shyst fart inte för lite.
tryk i från hopet och kasta upp skidorona mot himlen o0ch kolla bakot.
Fega inte för då komer du att kracha.
mvh Henke

Favvotrick
>> fransson Jag e 25 och jag kan fortfarande gå och jag har hoppat hela mitt liv, jag har till och med hoppat hage. Men jag har kanske inte växt upp än..

Favvotrick
En riktigt feeeet 180 half rocket air på telisar är det grymmaste som finns

Gör så här: ta tag med vänster han på vänster skidas spetts och tweeka ordentligt...börja sedan snurren,, håll graben..landa..håll graben..fortsätt fakie till liften...håll graben...

klart..lätt som en plätt!! För att göra trickett ännu coolare så krävs det en ljus-rosaoverall och blott hår...lycka till!!

Favvotrick
Mitt favvo-trick är Ass-grab, kan utföras både frontside och backside.

Frontside assgrab: när du befinner dig i luften bresa med benen och sök med ena handen efter din bakdel. OBS! kom ihåg hinna ta bort handen innan du landar iochmed att staven pekar rakt ner i backen. kan annars orsaka ofrivillig kastrering!

Backside assgrab:Min favorit. Ladda som attans i ett grymt stort hopp. Hoppa så högt du kan och försök efterlikna en backhoppare. I luften tar du dina händer och lägger båda två på din bakdel så att du ser ut som en kryssningsmissil. Ger helt klart mest pluspoäng hos tjejerna som trånande ser på!

Favvotrick
Mitt favvotrick: det har inge namn än men har ni nåt tips kan ni ju säga till....jaja så här gör man: Först måste du ha ett stort hopp typ bigjump.... ladda fart som bara fan och när du är nästan vid hoppet sätter du stavarna på bindningens bakdel (där du trycker för att lösa ut dem)

när du väl är i luften trycker du till med stavarna så skidorna lossnar, ju tidigare du gor det desto snyggare!

när du är på väg att landa lutar du bakåt och tar emot med stavarna, är landningen brant kan du ju landa på arslet istallet men det kan leda till spräckt svanskota om du lutar bak för mkt... när du landat springer du och hämtar skidorna och skriver på sponsorkontraktet....

hehe jag har hittat på det helt själv!

så var nu snäll och ge mig lite namnförslag

Favvotrick
nej nej finns absolut inget ballare och skönare än en riktigt stor flatspin ghetto grab....kolla bara in eric pollard i propaganda....
kommer snart på tricktips...
//jacob

Favvotrick
Det grymmaste tricket måste väll ändå va en typ 15 meter lång superman. Utan att vrida runt så man landar på brädan.

Tips, Ha en mjuk landning.

Annars så finns ju det grymmaste tricket av alla, Pain grab. Du gör en grab, och så släpper du inte när du landar.

Tips, fila stålkanterna runda och skaffa försäkring.

Favvotrick
En steepskier grab, är inte fel heller.
Utföres på följande sätt: Var bestämd å gå med raska steg mot baren. Väl framme är det dags att fälla ut armbågarna dra fram en sedel, å hojta på bartendern. Efter ett 10 tal "öhhhh bartendern" betsäller du ett dricksglas steepskier som du grabbar med båda händerna. Graben avslutas inte förrän glaset är tomt. För att få det riktigt stilrent kan vinkeln i armbågs och axelleden varieras för att visa publiken att du behärskar alla moment.

Favvotrick
jag tycker det skönaste tricket är 85 grader (du måste snurra sakta så man hiner filma din minn när du landar)

biggy berg

Favvotrick
Den klassiska pingvinen är det som dominerar i pisten. Utförs enklast om åkdonet är snowboard. Gör så här: Ta fettomycket fart, i en nypistad brant pist (Ju isigare desto bättre). Använd tåbromsen och kasta dig framåt. Upp med fötterna och spreta med händerna uppåt å sidan, och glid så långt det går. Du får feta respekten på afterskin...

Favvotrick
Nej nej nej...ELEFANTSVÄNGAR!!!

Du skråar över backen. Slänger dig på mage och drar upp skidorna på ryggen. Sedan vrider du skidorna så att de kommer över på andra sidan.

Nästa steg är att sätta ner laggen i backen och resa dig upp...har du nu gjort rätt så ska du stå snett ner åt andra hållet samt ha 50 kilo snö innanför kläderna...

Alla brudar kommer att älska dig.

Favvotrick
..men vad faan.. över 60 svar och ingen har kläckt ur sig TRIPPELDAFFYN..suck! Då gör jag det.
Sen finns en gammal Härjedalsgoding..gör så här..skrik MUTTA högt precis innan hoppet eller trickset.
/SH

Favvotrick
..men vad faan.. över 60 svar och ingen har kläckt ur sig TRIPPELDAFFYN..suck! Då gör jag det.
Sen finns en gammal Härjedalsgoding..gör så här..skrik MUTTA högt precis innan hoppet eller trickset.
/SH

Favvotrick
/SH

Favvotrick
/SH

Favvotrick
/SH

Favvotrick
Det känns lite som om detta inlägg ballat ur en smula så jag får passa på att komma med ett mer seriöst inlägg.

"Straight air" på det där nya språket eller "köttbullen" som man sa förr.
Så här gör man:
1. Ta gott med fart
2. lyft och kryp ihop (som en köttbulle)
3. sträck ut och landa

Om man vill krydda det lite kan man göra som vår anfader scot schmidt och lyfta ena skidan en smula för att diskret korsa den över den andra. Glöm dock inte att åter ha skidorna parallellt inför landning om du ska försöka dig på denna överkurs.

/Pas d`Air Per

Favvotrick
kan ni sluta skriva i det här inlägget, please??!?! det är ganska störande för jag får 10 mail varje dag me att nån har svarat på det!

Tillbaka
Topp