fel på ny gopro hero2?

danijsn

Ny medlem
fel på ny gopro hero2?
Hej
Köpte precis en HD Hero 2
Har filmat i 3 dagar och nu
när jag skulle se filmerna så
visar det sig att alla filmklipp
från dag 2 enbart har ljud och det
enda man ser är en svart skärm.
Filerna som inte har nån bild är
videofiler och de är i samma upplösning
som filmerna från de andra dagarna.

Har kört me samma inställningar hela tiden.

Kan det vara så att jag köpt en kamera som är defekt?
Är det nån mer som haft det här problemet?
/Daniel

fel på ny gopro hero2?
jag har ingen gopro men det låter lite grann som att den är defekt. men prova kolla på klippen på en annan dator. kanske din är sönder på nått konstigt vis :)

fel på ny gopro hero2?
Har liknande problem, har filmat en del inomhus och det har blivit bra, men när jag filmat i samband med skidåkningen har filmerna blivit konstiga, första dagen blev större delen av bilden grön/lila streck som skymde bilden. Andra gången va det bara massa streck i gråskala över hela skärmen man såg inget alls.

fel på ny gopro hero2?
socker sa:
Har liknande problem, har filmat en del inomhus och det har blivit bra, men när jag filmat i samband med skidåkningen har filmerna blivit konstiga, första dagen blev större delen av bilden grön/lila streck som skymde bilden. Andra gången va det bara massa streck i gråskala över hela skärmen man såg inget alls.
"Det är varför man kör med contour"

fel på ny gopro hero2?
låter med andra ord som vi har samma problem funderar om det kan ha något med kyla att göra?? eller ska man hoppas att det är minneskortet som inte gillar kyla kanske :D

Senast ändrad:
fel på ny gopro hero2?
Det kan ju vara kylan men d var inte
kallare än -5 ute när jag åkte skidor
Ska kontakta gopro och höra va dem säger

fel på ny gopro hero2?
Hvordan minne kort bruker dere? Det kan være at minnekortet ikke er raskt nok eller ikke laget for HD film.

Har selv gopro hero Hd og det har jeg brukt i -25 uten problemer. Opplevd to ganger at klipp har blitt lilla,men det har vært pga veldig raskt bytte av lysforhold. Husk også å formatere minnekortet ofte. marker minnekorter og trykk med høyre muse tast og du kan velge formatere. En kompis glemte det og hadde filmet mye plutselig var en hel dags filming bare tull,men alt bra etter en formatering.

fel på ny gopro hero2?
det hände en sån grej för mig idag. fast, när jag satte igång kameran så fungerade inte min lcd bacpac.. den var helt svart, har försökt med allt men ingenting fungerar :(

fel på ny gopro hero2?
snackat med leverantören för gopro i norge efter att en kund hade samma problem med sin kamera. lila bild en dag sedan blev det svart.

Dom sa att dom inte kände till problemet och att vi skulle prova att köra en ny firmware. kunden har inte kommit tillbaka änn så kan ju kanske vara det.

fel på ny gopro hero2?
hade samma problem fast för mig så blev det Gult. men då så fick jag tipset att sänka bild kvalitets inställningen från 930 någonting till 720-60. Funkar perfekt sen jag gjorde så

Senast ändrad:
fel på ny gopro hero2?
Hej
Tack för svaren, jag uppdaterade firmwaren och har inte haft problem sedan dess.
Har dock en till fundering, kvaliten blir så dålig när jag filmar inomhus i bra ljus.
Bifogar en bild från ett klipp filmat i 720*30.

fel på ny gopro hero2?
Hade samma problem (svart ruta, men att man hör ljud) med en GoPro vi köpte för någon månad sedan. Gick tillbaka till Åre Skidsport, där vi köpt den, och de kollade i sin tur med GoPro i Sverige. Svaret var följande från GoPro. 1) Man måste formatera minneskortet, samt 2) Att man helst bör ha nivå 10 på sitt minneskort. Köpte nytt kort och formaterade, sedan har allt fungerat 100 %.

fel på ny gopro hero2?
Jag har en GoPro HD2 och har fått ett annat lustigt problem som inte har med kameran att göra men jag tänkte höra om någon annan haft samma problem.

När jag kör filmerna på datorn så funkade de först fint, men sen efter ett tag så föll ljudet bort på samtliga filmer. Det låter som R2D2 i starwars eller någon som snabbspolar en film. Och ja jag vet att det är mindre ljud när man har skalet på och filmar, men kör jag filmerna på en annan dator så hör jag tydligt och klart röster.

Fick tipset att ladda hem CCCP och det löste problemet.. Men nu efter ett par veckor så är det tillbaks igen.

Filmerna finns även konerterade till .avi filmer men får samma problem där.

Har avisntallerat drivrutiner och lagt in dem igen, inget hjälper. Har googlat 68 timmar utan att hitat nått bra.

Nån som har några shyssta tips?

Datorn har både gott om minne och är hyffsat snabb så det borde inte va problemet. Känns snarare som nått program ligger i bakgrunden och stör ut men jag kan inte hitta vad det skulle kunna vara....

tacksam för all hjälp // Manne

Tillbaka
Topp