Felix Promodelskidor

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Felix Promodelskidor
Jag inspirerades ju av Nojlas tråd för ett bra tag sedan om att bygga egna skidor. Tänkte att vore ju roligt att testa, och efter att ha byggt klart mina långfärdsgrillor satte jag igång.
Hade endast en lektion i veckan, och inte tillgång till något avancerat så gick inte in för att göra något proffsbygge som Nojlas verkade göra –men mina blev i alla fall av! Detta är dock snart ett år sedan, men tills nu har dom fått stoltsera på väggen :)

Efter några veckor stod dom klara, 130-120-140 och bindning plockade jag från ett par gamla 1080. Slängde även dit mitt namn, och lite klet samt dogtags i guld för den där lite lyxiga gangstah känslan. Tryckte även på en swallowtail / fishtail för bättre surfegenskaper i pudret. Eller vad nu Hasseboyah vill kalla det…

Jag har inte direkt hunnit testa dom, men ska göra det i veckan eller till kommande helg så återkommer jag med video då. Ni som vill göra beställningar kan göra det redan nu, bara att skriva önskade mått i min gästbok. Priserna börjar på 24000kr och uppåt st/skida så ett par blir 48000kr, men då är det verkligen inte några Hendryxskidor utan verkligen real deal!

nx6qs.jpg

r91ths.jpg

2jes4k4.jpg

Men, som sagt. Håll till godo, slänger upp en rulle och lite testbilder till helgen!

Senast redigerad av en moderator:
Felix Promodelskidor
Det är både spann/upp&ned-spann längre fram, och tippar. Flera olika lager ihoplimmade för att göra dom mjukare ute i ändarna, och satta i press. Ska dokumentera det lite tydligare när jag hittar min kamera :)

Felix Promodelskidor
fyfan vad badass! jävligt feta dom var med

är det masonit rakt igenom eller vad har du använt för material?

Felix Promodelskidor
Patrik_L sa:
Bra pris.. man kanske skulle slå till på 3 st.
Tycker jag absolut, kan vara bra att ha en extra på ryggen ifall man knäcker den ena -eller jag menar glömmer den på afterskin för dom här plankorna ger inte upp i första taget!

Felix Promodelskidor
Vad grundar du det på, att den är för låg för att fungera i puder. Har fått för mig att en lång nos är viktigare än en hög? Dessutom är dom ju rätt breda, villket kan ge dom ett rätt så okey flyt ändå. Och om jag har tur, får jag mer airtime i hoppen!

Felix Promodelskidor
Jag tycker dom ser stört coola ut! Kommer garanterat lägga en beställning när jag får råd.

All makt åt felix.....Vår befriare!

Felix Promodelskidor
Nej tyvärr, eller försöker se allt från positiv sida så tänker att i pudret behöver jag inte nå stålkanter och riskerar inte att hugga lika mycket på railsen. Nej, allvarligt hade jag tänkt ha stålkanter från gamla skidor -såna man skruvar fast. Men fick aldrig tag i några så skippade det. Var ju inget seriöst bygge egentligen, utan bara ett tidsfördriv jag stressade igenom sista veckorna i 9;an..

Skönt att ha dig ombord Jeffa, du blir en utmärkt teamåkare! :)

Felix Promodelskidor
Kan nu inofficiellt meddela till er att märket kommer heta Dig och Dina skidor. Det är även fritt fram att lämna cv + meriter och då med en gnutta tur ta plats i teamet för detta nyetablerade märke!

Felix Promodelskidor
jävligt dyrt pris för ett par hemmbaygda skidor utan stålkanter! men annars jävligt coolt och att du lyckats göra ett par!

Felix Promodelskidor
Nja, dom har ju dogtags i guld!

Men ni som vill siqna upp som teamåkare får ju självklart rabatter.
Tänkte att ni kan skriva en liten rad här i tråden om ni är intresserade, och motivera gärna varför just du ska få bli teamåkare för Dig och Dina skidor!

Felix Promodelskidor
jjag vill vara teamåkare för Dig och Dina skidor.

jag tycker jag är nog bra för att åka för ett sånt här stort och bra och etablerat företag.
Har även ett imponerande tävlings meriter.

tack på förhand johan R

Felix Promodelskidor
felix sa:
Kan nu inofficiellt meddela till er att märket kommer heta Dig och Dina skidor. Det är även fritt fram att lämna cv + meriter och då med en gnutta tur ta plats i teamet för detta nyetablerade märke!
ursäkte mig herr ordförande! är det inte värt att nämna att Jag, Titti namngav det nya fräsha märket? och att Jag Titti blev den stolta första teamridern till "gänget"
med all er respekt!
Titti

Felix Promodelskidor
Hej Felix. Jag undrar om ni kan ge ut någon sorts b-spons.
Min största passion i livet är att åka skidor och göra reklam för grejerna jag åker på. Jag är unik just darför jag är bäst helt enkelt. På min CV och mina Meriter står det bara ett stort B på, B står ju för Bäst såklart. Bilder och filmer går och nås i min FR profil.
Jag har alltid gillat företaget Dig och Dina skidor, grymt sköna prislappar alltså och Chefen är ju rätt snygg thihi. Jag hoppas på en framtid inom ditt företag. // MVH Emil H

P.S Jag kan bygga tändstickstorn om jag verkligen försöker!!

Senast ändrad:
Felix Promodelskidor
Fett amibtiöst ju, hur vet du hur ska du göra? jag menar viss man kan dra fram två plankor och skruva en bindning men det lär ju inte vara nån höjdare. Vad är det för belag förresten (om det finns en)?

Felix Promodelskidor
Hogizz sa:
Hej Felix. Jag undrar om ni kan ge ut någon sorts b-spons.
Min största passion i livet är att åka skidor och göra reklam för grejerna jag åker på. Jag är unik just darför jag är bäst helt enkelt. På min CV och mina Meriter står det bara ett stort B på, B står ju för Bäst såklart. Bilder och filmer går och nås i min FR profil.
Jag har alltid gillat företaget Dig och Dina skidor, grymt sköna prislappar alltså och Chefen är ju rätt snygg thihi. Jag hoppas på en framtid inom ditt företag. // MVH Emil H

P.S Jag kan bygga tändstickstorn om jag verkligen försöker!!
måste understryka att ett stort plus om du strippar i camen för företagets ägare...

Felix Promodelskidor
Lysande med så många ansökningar redan. Ni låter som väldigt lovande åkare, och tror vi kommer få en bra framtid på Dig och Dina skidor. Värt att nämnas, är ja absolut att det var Titti som kom på namnet, och först bokstavligt talat blev en i gänget.

Kommer skriva ihop lite åkaravtal som varje åkare får godkänna, och framställa en lista där erat namn och gärna land står med så får ni godkänna det sen.

Felix Promodelskidor
Tycker det luktar lurendrejeri här om jag ska vara ärlig. Vill inte klanka ner på er men "det är för dåligt" (Niklas Wikegård). Visst en ära att åka på handgjorda skidor, men betalar man 24000 /skida så bör man väll ändå få med ett par stålkanter i plast samt en badanka som man kan leka i sanden med? Eller vill du/ni att jag startar en kampanj som i slutändan kommer bojkotta så ert företag får en ekonomisk kollaps? Nädu tack jag tror jag håller mig till mina miniskidor i plast för dem har ju till och med stålkanter i plast!

Men snälla Felix, får jag bli er teamåkare? SNÄLLA!!

Jag ger er 50 lök/ skida!!

Felix Promodelskidor
fätt, kommer ni göra nåra jibbskidor? då vill ja lätt bli medlem i ert team....
åh, just de, e man me i teamet borde man ju få ha sitt fr- namn på skidan, eller hur, de hade varit fätt koolt!!!???

Senast ändrad:
Felix Promodelskidor
felix sa:
Priserna börjar på 24000kr och uppåt st/skida så ett par blir 48000kr, men då är det verkligen inte några Hendryxskidor utan verkligen real deal!

Men, som sagt. Håll till godo, slänger upp en rulle och lite testbilder till helgen!
April, april?

Felix Promodelskidor
Fat-O sa:
Tycker det luktar lurendrejeri här om jag ska vara ärlig. Vill inte klanka ner på er men "det är för dåligt" (Niklas Wikegård). Visst en ära att åka på handgjorda skidor, men betalar man 24000 /skida så bör man väll ändå få med ett par stålkanter i plast samt en badanka som man kan leka i sanden med? Eller vill du/ni att jag startar en kampanj som i slutändan kommer bojkotta så ert företag får en ekonomisk kollaps? Nädu tack jag tror jag håller mig till mina miniskidor i plast för dem har ju till och med stålkanter i plast!

Men snälla Felix, får jag bli er teamåkare? SNÄLLA!!

Jag ger er 50 lök/ skida!!
jag kan ge 50 lökar/ skida

Felix Promodelskidor
Ja jag menar, det är ju inte skidor som följer med i flingpaketet om man säger så!
Och egen design åt teamåkarna borde väl absolut gå att fixa, låter som en toppenidé.
Känner någon för det får ni gärna sätta er och skissa lite, eller om ni åkare har något förslag på hur era skidor ska se ut så feel fre to visa om man säger så!

Ser att endel väljer att beställa mer än två skidor, ibland upp till 5 par. Det är jättebra tycker jag, och rekomenderar andra att också följa den stigen då skidorna faktiskt även kan användas som möblemang och inredning i boendet.

Felix Promodelskidor
Titti540
J-rockner
Hogizz
Fat-O
rillz

Välkomnar er varmt till Dig och Dina skidor. Ni är för tillfället antagna till vårat team och kommer få förträffliga förmåner inom märket men även annat smågott som v.i.p kort på dippan, skidskolevästar (för att gå i skidskoleingången vid långa liftköer) osv.

Letar nu efter en slogan att använda oss utav utåt.
Bör innehålla Dig och Dina skidor, har ni några tips?

Tillbaka
Topp