Felmontering.

phimpen

Ny medlem
Felmontering.
En fråga till er som kan lite mer om skidmontering än jag. Köpte precis ett par Dynastar Legend Pro Rider. På dessa monterade killen i skidaffären mina gamla Naxo 21 som han tog från ett par gamla skis. När jag nu premiärkörde i helgen märkte jag en lite "bula" i belaget och upptäckte att skruven på en bakbindning verkar vara dragen aningen för långt genom kärnan. Jag tycker inte att det känns helt ok och kan tänker mig att skidan får en ordentligt svag punkt på detta stället. Killen i skidaffären påstod dock att det skulle vara helt lugnt och ville inte göra något vidare åt detta. Vad tror ni freeridefolk?

Felmontering.
Jag vet att det är lugnt.. Dra ur skruven och låt belaget "vila" (låta bulan sjunka tebax...)i ett dygn. Sen drar du i skruven igen men inte så hårt eller så tar du en kortare skruv. Ibland stämmer inte bindnings tillverkarnas skruvar ihop med skidorna. Men det var sjukt dåligt av han att lämna ut de från början till dig iofs......

//H

Edit: Detta försvagar inte skidan alls.....

Senast ändrad:
Felmontering.
Personligen anser jag att om du betalat affärspris för skidor + montering så är det bara att kräva ett par nya.
Iofs "gör det inget" och frågan är om du ens känner det vid majoriteten av åkning men det är som att sälja en ny bil med bucklor i huven och punktering på vänster framdäck, dvs dra av på priset rejält eller ro hit med en bil som inte är trasig.

Konsumenter har rätt att ställa krav och bör ta vara på sina rättigheter.
Det är vad systemet bygger på.

/r

Felmontering.
rabbit sa:
Personligen anser jag att om du betalat affärspris för skidor + montering så är det bara att kräva ett par nya.
Iofs "gör det inget" och frågan är om du ens känner det vid majoriteten av åkning men det är som att sälja en ny bil med bucklor i huven och punktering på vänster framdäck, dvs dra av på priset rejält eller ro hit med en bil som inte är trasig.

Konsumenter har rätt att ställa krav och bör ta vara på sina rättigheter.
Det är vad systemet bygger på.

/r
Kanske inte riktigt jämförbart men ett pris avdrag ska du verkligen ha.
Du kommer aldrig att märka det när du åker (och det är nog ingen som gör det heller) med tjomen som monterat har ju gjort bort sig och det måste butiken fatta och betala för.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp