Fernie 2010/2011

Fernie 2010/2011
PNyberg sa:
Gurra_ski sa:
Tjena! Är nyfiken på hur priset på skidprylar är i Fernie? Ni som är där har ni bildat er någon uppfattningen? Med tanke på kronans starka kurs känns det ju som att det kunde vara en god affär med lite inköp först när man korsat atlanten :)
jag skulle isf kolla på vad butikerna i calgary har att erbjuda. Ett annat alternativ är även REI.com, Evogear.com, backcountry.com eller bara hålla ögonen öppna på tramdock.com...där kan man hitta sjuka dealar!
Er det noen som har prøvde å bestille ski fra nettbutikker hit til Fernie og som vet omtrent hvor lang tid det tar?

Jeg fikk frastjålet mine Armada ARV ski fra FAR forrige uke :( Trenger nye ski asap og syns det er litt dårlig utvalg i butikkene i her i Fernie.

Senast ändrad:
Fernie 2010/2011
Tjena!
Vi är nu tre hemlösa själar (2tjejer och en kille) från olika delar av Sverige (och eventuelt en engelsman) som har landat här på the Raging Elk och nu letar efter långtidsboende. Några tips, ideér eller boenden som står med tomma rum? Annars ses vi backen inom ett par dagar! Peace!

Fernie 2010/2011
Tjena alla glada Fernie-bor. Efter en helt galen dag är det dags för mig att börja tänka på refrängen, sticker tillbaka (tyvärr, *snyft*) till Sverige den 23 januari (söndag) och det här med transfer till Calgary verkar ju ha god potential att kuka ur helt rejält. Jag hade behövt ta shuttlen ("the shuttle") kl 06.00 söndagmorgonen för att vara på den säkra sidan men de kör enbart kl 11.00 den dagen. Det finns en greyhound men de verkar helt hopplöst opålitliga. Min fråga är således om någon känner någon som känner någon (eller nått i den stilen) som skall till Calgary eller som har något bra sätt att ta sig dit den 23 januari. Mitt flyg går 17:20 och hade velat vara där med några timmars marginal, ffa. då vägarna ju verkar ha en tendens att stänga...

Några tips?

Fernie 2010/2011
Fernie Hotel Group har ledige rom (de driver Fernie Hotel, The Royal og Northern).

Hør med Dave på tlf 250 430 1421. Jeg tror enkeltrom begynner på $600.

Fernie 2010/2011
Hejhopp alla! Är det någon som vet med säkerhet hur det fungerar med att köpa saker via internet från USA? Skattar man alltid? Eller bara om man har otur. Är det även på begagnade grejer via ebay? Någon sa nått om att man måste ha ett Kanadensiskt nr för att tullen ska kunna nå en? Fan va omständigt allt ska vara!:)

Tack på förhand

Fernie 2010/2011
Köpte från ebay och klarade mig utan tull, men sen köpte jag från backcountry då blev det tull och den är inte kul. Går nog bra utan kanadensiskt nummer btw.

Fernie 2010/2011
Tjena,

Landar i Calgary på Söndag. Hämtar upp en 4WD och kör ner till Fernie efter lite shopping (nån som behöver lift?). Kommer bo på Wolf's Den för vi stannar bara några dar innan vi drar vidare till Whitewater -> Golden.

Det ska visst snöa. Vore kul att sammanstråla med lite folk och köra lite bra skog. Vi är en gammal avdankad Kanadasäsongare (skidor) och en fd världcupsåkare på bräda (tjej). Kör ifrån de flesta.

Är man en bra kompis kan det vankas gratis öl på afterski.

Ski you when I see you.

/Nikke

Fernie 2010/2011
datanikke sa:
Tjena,

Landar i Calgary på Söndag. Hämtar upp en 4WD och kör ner till Fernie efter lite shopping (nån som behöver lift?). Kommer bo på Wolf's Den för vi stannar bara några dar innan vi drar vidare till Whitewater -> Golden.

Det ska visst snöa. Vore kul att sammanstråla med lite folk och köra lite bra skog. Vi är en gammal avdankad Kanadasäsongare (skidor) och en fd världcupsåkare på bräda (tjej). Kör ifrån de flesta.

Är man en bra kompis kan det vankas gratis öl på afterski.

Ski you when I see you.

/Nikke
Inga problem, finns mycke svenskar här i fernie så är bara ropa hej när ni anländer så ska vi kunna fixa lite skogsåkning :D

Fernie 2010/2011
Aaa, bara att hora av sig! Ser du nagon som ser svensk ut pa berget ar det med storsta sannolikhet en svensk..

Senast ändrad:
Fernie 2010/2011
Jag antar att de flesta av er kör smartphone med nåt bra dataabonnemang/kontantkort. Vad kör ni? Måste plocka upp ett kontantkort det första jag gör på flygplatsen.

Tjejen ska köpa boots och bindningar i Calgary (bräda). Tips på affärer?

(Och nej, vi kommer inte missa att besöka MEC för andra grejor)

Satan vad Dollarn är dyr.

/N

Fernie 2010/2011
Det har gatt ratt bra med akningen, int sa svart med sa har bra sno. Men vart hanger ni pa kvallarna? Eller mer specifikt: I kvall? Vi ar jetlaggade och behover hall oss vakna efter middagen med nat kul. Forslag?

Fernie 2010/2011
Tisdag sa brukar Bulldogs vara bra tycker jag.. Samt The pub eller Raging Elk for skont hang.

Fernie 2010/2011
Helt sjukt fint vader har for tillfallet! Varen ar i full effekt! (Men vi hoppas pa minst ett dump till)

Tillbaka
Topp