filmredigerings programm?

Bjorsberg

Ny medlem
Sheenare!!

Vilket är det bästa redigeringsprogrammet?

Vilket ärdet mest preis värda programmet!!

Vilket är det bästa gratis programmet??

//MVH Tobbe!!

bästa skulle jag säga adobe premiere 7.0 för ca 8000:- "ganska" dyrt men bra..

bästa gratis är väl moviemaker till windows

okej vi lägger till en fråga!!

vad använder du för prog.??

edit: säg ett billigt prog.??

Senast ändrad:
adobe premiere.. fick det av en polare så jag slapp pröjsa:P.. funkar skitbra och är jävligt kul när man lärt sig.. kan va krångligt i början, men vad är inte de? :P

du får fixa nå video konverterings programm.. kolla efter det på www.download.com skriv video converter eller nått så ska du se att det kanske finns nått som du kan byta filformat med

Adobe Premier är som sagt det bästa programmet. Det beror på vad du ska ha det till ekorren, seriös filmning och klippning skulle jag rekomendera Premier men Vegas funkar utan tvekan om du bara vill klippa filmen och inte använda så mycket effekter vilket kan förstöra mycket av en film, men det beror på sammanhanget i filmen. Som sagt Vegas skulle jag kunna rekomendera, där kan du även lägga till en massa B-effekter som är hlet okej. Men är det för ett mer seriösare bruk så ska du absolut skaffa dig Adobe Premier vilket jag använde på skolan. Är mycket lätt att lära sig dem enklaste sakerna som att klippa,lägga till små effekter, men sedan lär man sig ju eftersom när tiden går och du har hållt på med det ett tag.

Lycka till!

ekorren om du bara vill leka lite med enkla små filmer så rekomenderar jag Vegas ett enkelt men ändå bra klippprogram om man inte vill ha det mer avancerade Premier.

Vegas är inte heller Gratis, pröva Movie maker om du vill göra enkla filmer. Det är helt gratis och det enklaste att börja med.

När Premier inte räcker till så komplettera med Adobe After Effects, dyrt det med fast du kan göra precis vad som helst i det vad gäller effekter!

haha ojojoj, grabbar ni vet inte vad ni pratar om,

FINAL CUT PRO är det bästa , ligger på 15 000 kr, fungerar ändast till mac,

jag kör på final cut, installera de igår har ej testat det än :)

noppen sa:
Är adobe premiere elements ett bra prog för redigereing?
Elements är ett förenklat aleternativ till Pro, mindre effekter och inställningsmöjligheter...betydligt billigare.
Det innehåller en del färdiga teman där du bara lägger till dina filmklipp och har något stöd för att skapa interaktiva dvd-menyer.
Hurvida programet är bra eller inte...det beror på hur avancerad användare man är. Är man inte van vid Adobe-program och precis börjat redigera räcker det säkert alldeles utmärkt.

Det finns många trådar redan om bäst hit och bäst dit. Så pröva söka runt lite.

alwaysCrash sa:
FINAL CUT PRO är det bästa , ligger på 15 000 kr, fungerar ändast till mac,

jag kör på final cut, installera de igår har ej testat det än :)
Det finns nog en hel del som inte håller med dig, har använt både Final Cut och Premiere Pro i både skolan och på jobb och föredrar lätt Premiere!
Du säger ju också att du installera det igår och inte har prövat det ännu...

jeppenator sa:
adobe premiere.. fick det av en polare så jag slapp pröjsa:P.. funkar skitbra och är jävligt kul när man lärt sig.. kan va krångligt i början, men vad är inte de? :P
andas :P

Bästa: Avid för PC och FCP för Mac. Beror på vilken ambitionsnivå du har. Antar att Premiere och Vegas är bättre anpassat för privatekonomin.

Prisvärdast: Gratisversionen av Avid DV Xpress.

HOjk...vill tipsa om forumreglerna angående "Innehålla länkar/frågor/diskussioner kring nedladdning och kopiering av upphovsrättsskyddad film, musik och program."
Så ta bort det sista snabbare æn snabbt så kanske du slipper en varning...

Senast ändrad:
Ett bra tips är att bli student på högskola, då får du köpa Adobe CS3 Master Collection fär ca 5000 istället 30 000... innehållar alla program du behöver inkluvsive premiere cs3

Lagligt gratis:iMovie
Dyrt och förmodligen top 2 av de bästa beroende på smak och snopplängd:Final Cut Pro
Simpelt, inte för dyrt och helt OK: Final Cut Express

Har Final Cut Pro och iMovie förstås. After Effects är ju kul att leka med också...

Så mycket roligare att arbeta med Mac än PC.

"köp" något av adobe production suite om du har pc. CS3 heter den nyaste. Annars är det final cutpro o shake som gäller

adobe premiere är jävla bra, men själv använder jag vegas, funkar utmärkt för mig

jeppenator sa:
Jag fick den också gratis, men inte på ett så "hederligt" sätt, hehe.
Det dåliga med adobe premiere är att det är så krångligt att använda, har fortfarande inte lärt mig hur programmet fungerar.

Jag söker efter nåt som är enkelt att använda... och gratis :P

Tillbaka
Topp