Flex 2 eller 3?

boliver

Ny medlem
Flex 2 eller 3?
Hejsan! Skulle behöva lite hjälp, skall köpa en helt ny bräda och är helt inriktad på en loaded tan tien bräda. Men är osäker på vilken flex jag ska ha. Har kört på en bräda med full flex och tyckte in alls om det.

Min åkstil skulle jag väl beskriva som cruising och tricking. Så vilken flex är bäst för mig?

Tack på förhand!

Flex 2 eller 3?
FforslunD sa:
2 lätt 3an blir som en skateboard nästan :/
Du vet om att loadeds flex är 1 hårdast, 3 mjukast... Så ditt påstående är väligt fel ;)

Förövrigt är det omöjligt att avgöra vilken flex som är rätt för dig då du inte har angivit din vikt ;)

Senast ändrad:
Flex 2 eller 3?
linder sa:
FforslunD sa:
2 lätt 3an blir som en skateboard nästan :/
Du vet om att loadeds flex är 1 hårdast, 3 mjukast... Så ditt påstående är väligt fel ;)

Förövrigt är det omöjligt att avgöra vilken flex som är rätt för dig då du inte har angivit din vikt ;)
Har aldrig ägt en losers förr så det visste jag inte:)
Jag väger runt 65-70. Men tror nog också att 2 blir bäst, eftersom att 2:an sägs vara bäst för trix och cruising.
Tack alla!

Flex 2 eller 3?
Om något är bäst på båda så är den förmodligen inte alls det utan den är bara bäst på att vara allround ;)
Flex 1 aka skitstyv är bäst för tricks och slides medans flex 3 är bäst för cruising, tror dock du gör rätt i att köra på flex 2 för den är mest allround samt som en dervish flex 1a vilket jag är asnöjd med och jag väger som du :)

Senast ändrad:
Flex 2 eller 3?
hallå folket :) jag har kollat runt på brädor lite granne nu, blev sugen på en Loaded Dervish men vet inte vilket flex jag ska ha. är 200cm lång och väger 85kg (tränar mkt så blir bara tyngre), har haft en Madrid Crest med flex 3 (om jag ej har fel för mig)
jag crusar mest och sen kör jag lite downhill när jag får chansen, så vad tror ni??
tack på förhand.

Flex 2 eller 3?
longman sa:
hallå folket :) jag har kollat runt på brädor lite granne nu, blev sugen på en Loaded Dervish men vet inte vilket flex jag ska ha. är 200cm lång och väger 85kg (tränar mkt så blir bara tyngre), har haft en Madrid Crest med flex 3 (om jag ej har fel för mig)
jag crusar mest och sen kör jag lite downhill när jag får chansen, så vad tror ni??
tack på förhand.
Du väger så pass mycket så att en 1a kommer nog passa dig bra, speciellt eftersom du kör en del downhill :)

Ett annat alternativ på bräda är t.ex. en Holesom Street Sweeper. Där kan du välja vilket avstånd truckarna ska sitta på - Du kan ändra flexen ;)

Senast ändrad:
Flex 2 eller 3?
longman sa:
tack på förhand.
Sjukt ovärt att bumpa 2 trådar och skapa en egen med samma fråga... Skärpning!

Du ska ha en flex.1 utan tvekan även om det du nu kör inte är "downhill" så kommer denna brädan passa skitbra till din crusing ;)

Dervishen är måttligt ostadig över 50kmh och det är inget jag rekommenderar även om det går med skicklighet :D

Flex 2 eller 3?
tack för svaret !
sorry för det är ny på forum så visste ej hur man skapade en ny tråd så skrev i två för att få svar, sen hittade jag var man skapade... :)

Tillbaka
Topp