Flyga med Longboard

• Trådstartare Trådstartare Cee
  • Start datum Start datum

Cee

Ny medlem
Flyga med Longboard
Jag vill få med mig min bräda hem till England. Frågan är hur. Problemet är att jag flyger via amsterdam och just när de skickar bagage mellan planen är de inte lite oförsiktiga.

När min snälle far fraktade hem den från USA monterade han isär den. är det att rekomendera?

Bör jag kanske plasta in den?

Helst vill man ju ta den som handbagage men ha, den är 110 cm...

Vad säger ni?

Flyga med Longboard
oj, jag hade me mig en skateboard hem från tyskland för nått år sen, dom satte nå sånna klisterlappar på den å checkade in den som vanligt bagage bara..
vet inte om de är att rekomendera men min kom fram helt utan skador..

du kan ju testa å köra den som handbagage? eller så får du fixa typ en snowboardbag att packa allt i, då får du ju med longobarden + packning i samma väska?

lycka till

Flyga med Longboard
Handbagage är nog bara att glömma. Du ska kunna få in den under sätet framför dej eller i dedär facket ovanför, vilket är mer eller mindre omöjligt. Men be dom sätta på sånnadär klibbor så dom är extra försiktiga me den.

Flyga med Longboard
men plocka isär den bara och lägg i bagaget! longboards tål sjukt jävla mycke så jag kan lova dej att den kommer att vara i samma skick efter som innan

Flyga med Longboard
Rest t.o.f kalifornien och t.o.f jackson hole med en och samma bräda, i en såndär genomskinlig sopsäck dom har på flygplatserna.
Om du åker med ett vettigt flygbolag (svåra att hitta dessa dagar....) så tar dom hand om ersättning.
Min bräda mår dock fortfarande skitbra. tjao

Flyga med Longboard
Finns det några nackdelar med att plocka isär den?
Billigare att skicka den som oreguljär storlek-bagage än att betala för övervikt nämligen...

Den är i lite kinkigt trä, med tanke på hur värdelösa de är i schipol så skulle jag ju inte bli förvånad om jag hämtar den i birmingham med en 1 cm djup repa längs hela..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp