Schtenek
Medlem
Flytta till Norge
Jag är en kille som börjar närma mig 30 och bor i Södra Sverige (På tok för långt från några vettiga fallmeter). Efter några år med jobb i storstad har jag börjat fundera på om det är dags för något nytt. 5 veckors semester är på tok för lite när det finns en hel vinter som man går miste om varje år. Drömmen om att bo i närheten av bergen växer sig starkare hela tiden, inte minst så här i början av vintern när man inte fått ge sig ut på laggen än.
Jag jobbar på ett norskt företag i Sverige och en flytt till Norge känns smidig av flera anledningar, språket, relativa närheten hem och en eventuell möjlighet att bara byta kontor utan att behöva söka ett nytt jobb.
Inspirerad av denna krönika är man ju öerhört sugen på att realisera drömmen
Jag undrar om det är någon därute som gjort flytten till Norge för skidåkningens skull eller som bara har bra koll på lämpliga orter i Norge där man har bergen runt hörnet. Finns säkert flera ställen men hade varit uppskattat att få lite uppslag att börja reka vidare!
Jag jobbar på ett norskt företag i Sverige och en flytt till Norge känns smidig av flera anledningar, språket, relativa närheten hem och en eventuell möjlighet att bara byta kontor utan att behöva söka ett nytt jobb.
Inspirerad av denna krönika är man ju öerhört sugen på att realisera drömmen
[Artikel] Krönika: Flytta, för bövelen!
En gång i tiden var du säsongare och livet bestod av skidåkning. Sen kom vuxenlivet i vägen och du fastnade i ett jobb nånstans i en stad långt från fjäll och vinter. Men varför inte ha både vuxenliv och skidåkning? Det är inte omöjligt, och har du funderat på det har krönikören ett råd: Prova...
www.freeride.se
Jag undrar om det är någon därute som gjort flytten till Norge för skidåkningens skull eller som bara har bra koll på lämpliga orter i Norge där man har bergen runt hörnet. Finns säkert flera ställen men hade varit uppskattat att få lite uppslag att börja reka vidare!