folowcam

folowcam
Finns lite olika sätt:
Ha en kamera som väger mer (större tröghet mot skakningar)
Ha en kamera som är längre (större tröghet mot vridningar)
Ha en kamera med bildstabilisator (säger sig självt)
Ha ett bättre grepp
Använd ett bildstabiliseringsfilter i efterbehandlingen på dator
Träna?
Åk med steadicam (eller kanske ändå inte...)

Senast ändrad:
folowcam
Haha fan villken attityd Westers brorsa lagt på sig xD
Tror inte heller skakningarna försvinner för att man köper Robint´s handtag. Ser inget speciellt som skulle stabilisera upp kameran.

Det du däremot ska försöka göra, är att ha en stav du kan fästa i kameran som går rätt ner ca 70-80cm beroende på tyngd. Tyngden ska sitta längst ner på staven. Då kommer din hand dämpas på något vis jag inte kan förklara, men det fungerar.

DDD= <---- kamera
I <---- här håller du
I
I <---- staven
I
OO <---- tyngden

Kollade in robints en gång till nu, det vore rätt ultimat om det hängde ner en tyngd från den blåa öglan. Skulle nog stabilisera upp skakningarna..

Senast redigerad av en moderator:
folowcam
felix sa:
Haha fan villken attityd Westers brorsa lagt på sig xD
Tror inte heller skakningarna försvinner för att man köper Robint´s handtag. Ser inget speciellt som skulle stabilisera upp kameran.

Det du däremot ska försöka göra, är att ha en stav du kan fästa i kameran som går rätt ner ca 70-80cm beroende på tyngd. Tyngden ska sitta längst ner på staven. Då kommer din hand dämpas på något vis jag inte kan förklara, men det fungerar.

DDD= <---- kamera
I <---- här håller du
I
I <---- staven
I
OO <---- tyngden

Kollade in robints en gång till nu, det vore rätt ultimat om det hängde ner en tyngd från den blåa öglan. Skulle nog stabilisera upp skakningarna..
Santsant, dock väger handtaget ca ett halvt kilo, vilket gör att det blir en aning stabilare. Ett tips är att använda en ganska fet vidvinkel/fisheye, det tar upp de flesta av skakningarna också

folowcam
Wesslan95 sa:
mongo! kan du inte skriva eller??? ska du ha \"HJÄLP\"!!
okey lilleman!.. det kanske är du som inte kan läsa?..
om du kollar inlägg nr 3 i denhär tråden så ser du klart och tydligt snubbens fråga...

kumlinan sa:
nr jag gör folowcam hur ska jag kunne göra så det inte blir så skagigt nr jag hoppar och åker med
varför komma me värsta kaxiga attityden när du knappt har åldern inne för å hänga på siten?.. va sjysst och läs igenom allt innan du kommer med helt onödiga svar..

och om de nu är jobbigt att läsa behöver du ju inte hänga här.. då de mesta faktiskt är text i forumet..
/jeppe

Tillbaka
Topp