För smala truckar?

Magnus76

Ny medlem
För smala truckar?
Har någon provat att montera "smala" vanliga truckar på en longboard. Antar att det blir litet instabilt men skulle spara en massa sköna slantar eftersom en retrobräda från Powell Peralta (Natas Air) ligger och skräpar i vindsförrådet...

För smala truckar?
Det e nog inte en så bra idé!!
en longboard ska man bara glida på... Alltså ska den vara stabil!!

För smala truckar?
Kan gå. beror på vad du för typ av bräda du ska sätta dom på. ska du ha en smal kort bräda mer åt slalom håller så funkar det bra. men om du ska sätta på nått större bredare så går det ej lika bra.

men en powell peralta bräda har några år på nacken.(förövrigt grymma brädor) och dom var ju inte direkt smala så dom är ju bredare en dagens brädor.så truckarna bör va rätt breda. själv har jag ett par gammla gullwing truckar från en alva bräda på en av mina longboards det funkar fint. Så skruva på dom truckarna till och börja med och se hur dom känns. Annars är det ju bara att köpa sig ett par. då kan jag rekommendera ett par randall 2.

ha det fint

För smala truckar?
nej det förstås men som jag sa ovan . så beror ju det på vad man ska ha dom till och hur man ska åka. Sen är ju oldschool truckar bredare än dagen skate truckar.

För smala truckar?
jag har en kort g&s bräda... och den har jättesmala truckar.. men den e väldigt skön den carvar som en gud.. och så är det lite annorlunda och det e alltid najs :)

För smala truckar?
men är den kost så kan det ju inte va en longboard..hehe
men säkert jäkligt skön att åka på. är det en gordon & smitsh flex deck eller?
Jag hade en sån med min farsa backa över den med bilen

ha det gött

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp