Första repan i oktobersnön

EricNorrlander

Ny medlem
Sonen kunde inte hålla sig. Han var tvungen att åka i backen.
Förhållandena var väl inte så bra med om man ser till hans ringa erfarenhet av lössnöåkning.
Den är lika med noll. Backen hade väl 20-30 cm tung och blöt snö, han hade smala K2 juvy...ingen jättebra kombination när man är oerfaren. Men man måste ju försöka.

Ska åka dit i morgon (läs söndag) och filma lite mer på boxen (batteriet tog slut).

http://media.newschoolers.com/uploads/member/videos/1161453598Firstrun.mp4

Sorry, min dator laggade!

Till saken: Ser ju svinbra ut för att vara så ung. Så hårt som du kör med pojken lär han vell ta över Jon Olssons plats!

Senast ändrad:
Det är pojken som kör hårt med mig...Det var han som ville åka. Nån ska ju vara först i backen.
Han har längtat efter snö sedan 3 maj......

Verkar vara segt på nätet i kväll, många dubbelpostningar de verkar ha problem.

Diggar det där i slutet "Nu é jag kissnödig" eller vad han säger :P

Jo, det är nå fel på freeride.se ikv, det kommer upp massa failure failure meddelanden och en blå sida med bara massa text och nå "Webhosting" grejs. Fattar inget men men..

BigAir sa:

Jo, det är nå fel på freeride.se ikv, det kommer upp massa failure failure meddelanden och en blå sida med bara massa text och nå "Webhosting" grejs. Fattar inget men men..
Det blå kommer upp för mig med..

Rege sa:
BigAir sa:

Det blå kommer upp för mig med..
samma här, skitdrygt!
najs film, han kommer bli nåt inom skidor!

Det är i Gustavsbergsbacken på Frösön/Östersund.

Vitbalansen kan jag inte justera, men jag har dragit upp exponeringen så långt jag kan, annars blir färgerna så dassiga när det är mulet. Skulle gärna vilja ha en kamera med man. vitbal.

Det är ju inget märkvärdigt med filmen, men han ville så gärna åka ett åk nu när snön kom, då måste man ju ställa upp. Tråkigt bara att det regnat i natt och regnar nu så inrun bara är gräs nu..
Inge filmning på boxen idag...;-(

Det var någon som undrade om åldern, 7, på sitt åttonde....

Tillbaka
Topp