Förvara stighudar kallt (dvs. minusgrader)..? Fungerar det?

Freeridefredde

Aktiv medlem
Halloj.

Jag undrar bara om det påverkar stighudarna negativt om man förvarar dom i torrförråd utan isolering, dvs. det kan bli minusgrader. Självklart är de torra innan jag lägger undan dom, men kan limmet bli dåligt eller liknande?

FF sa:
Vattendroppe sa:
Jag förvarar mina i frysen, så det hoppas jag inte :P
på riktigt? varför?
I lägenheten jag bodde i till för ~3 veckor sen var det alltid kalasvarmt på dagarna (etta med eftermiddags/kvällssol och grannar som tyckte att 27-28 grader var en lagom inomhustemperatur), hade helt enkelt svårt att hitta något annat ställe som var torrt och svalt (dessutom hade jag generellt sett väldigt ont om förvaringsutrymme och dylikt, som student hade jag sällan problemet att frysen var överfylld)... Det har inte prioriterats att flytta över dem till garderoben i flyttstöket än :P

hahaha okej. Är det så viktigt att de inte ligger i sommarvärme alltså? Jag har nog aldrig tänkt på detta

FF sa:
hahaha okej. Är det så viktigt att de inte ligger i sommarvärme alltså? Jag har nog aldrig tänkt på detta
Läste nånstans att det är dåligt för klistret att ligga i värme, tyckte det lät rimligt så tja...

Snödjup

Tillbaka
Topp