Addicted_since_99
Ny medlem
Framtiden för Nordic Norm (75mm)-bindningen?
Vad tror ni om framtiden för Nordic Norm-bindningen. Kommer den att försvinna från marknaden? Enligt en kompis som var på Alpingaraget i förra veckan kommer de inte att ta in några pjäxor för NN-bindningen i år vilket ju låter mycket märkligt. Det fins ju fortfarande en hel hög bindningstillverkare som tillverkar enigt den gamla normen. Om nu inte Rottefella säljer licenser för NTN till dessa så att de själva kan utveckla egna varianter av den.
Själv tycker jag efter att ha provat NTN att den inte tillför något till den typ av åkning jag föredrar. Jag kan helt och fullt förstå fördelarna med NTN men för mig är dessa snarare nackdelar då jag tycker att för mycket av känslan försvinner.
Hur tror ni pjäxtillverkarna resonerar? Kommer utvecklingen och kanske tillverkningen att helt upphöra på pjäxor med NN-standard? I så fall är det ju läge att köpa på sig ett lager.
Själv tycker jag efter att ha provat NTN att den inte tillför något till den typ av åkning jag föredrar. Jag kan helt och fullt förstå fördelarna med NTN men för mig är dessa snarare nackdelar då jag tycker att för mycket av känslan försvinner.
Hur tror ni pjäxtillverkarna resonerar? Kommer utvecklingen och kanske tillverkningen att helt upphöra på pjäxor med NN-standard? I så fall är det ju läge att köpa på sig ett lager.
Senast ändrad: