Freeride Video Awards 2008

En fråga, visst har man en röst i varje deltävling?
Blir ju rätt orättvist annars, om man slösar sin röst nu och det visar sig att det kommer en mycket bättre i deltävling 2 eller 3.

Någon som kan reda ut det... en röst i varje deltävling?
Om inte känns det ju som om de filmer som var först ut har stört chans att vinna...

felix sa:
En fråga, visst har man en röst i varje deltävling?
Javisst det är en röst till varje delfinal.

Det är tre delfinaler och efter det går topp 2 i varje klass och delfinal vidare till en final. Då får ni nya röster att lägga på de 12 filmer (6 jibb, 6 bm) som tagits sig till finalen.

Måste ju vara bättre om man skulle få 2 röster var i varje kategori per del. Alltså att man fick rösta på 2 st Park/Jibb-filmer samt 2 st Big Mountain, eftersom det är 2 filmer som ska gå vidare. Annars finns det ju risk att den andra filmen som kommer med (den med näst flest röster) inte alls är den "näst bästa". Alla kommer ju rösta på den film dom tycker är bäst men då får man ju bara vara med att påverka en av dom 2 som förhoppningsvis är dom bästa.
Kanske lite långsökt men på en sida som freeride så tror jag att det skulle vara bra. Möjligtvis något att tänka på till näste år:)

figure it out var ju lätt bästa bigmoutain filmen, redigeringen var riktigt grym och grymma klipp o så men åkningen var lagom bra men det e ju iofs en redigeringstävling

me_syltmogul sa:
Måste ju vara bättre om man skulle få 2 röster var i varje kategori per del. Alltså att man fick rösta på 2 st Park/Jibb-filmer samt 2 st Big Mountain, eftersom det är 2 filmer som ska gå vidare. Annars finns det ju risk att den andra filmen som kommer med (den med näst flest röster) inte alls är den "näst bästa". Alla kommer ju rösta på den film dom tycker är bäst men då får man ju bara vara med att påverka en av dom 2 som förhoppningsvis är dom bästa.
Kanske lite långsökt men på en sida som freeride så tror jag att det skulle vara bra. Möjligtvis något att tänka på till näste år:)
Håller jag faktiskt med om.. kanske något att tänka på som du sa..
Kommentarer är även något jag saknar.

Sjukt jobbigt att man måste rösta i båda kategorierna, vem orkar kolla igenom en massa jibb-rullar...

bois sa:
Med kommentarer skulle alltför många integritetslösa människor endast följa strömmen och läsa kommentarer och rösta på den filmen med bäst kommentarer.

H-T sa:
bois sa:
Med kommentarer skulle alltför många integritetslösa människor endast följa strömmen och läsa kommentarer och rösta på den filmen med bäst kommentarer.
Kan vara sant, man kan lösa det genom att kommentarerna endast är synliga efter att man röstat?

bois sa:
H-T sa:
bois sa:
Kan vara sant, man kan lösa det genom att kommentarerna endast är synliga efter att man röstat?
Det är en bra idé däremot!

Det skulle vara bra om det gick att rösta i bara ena kategorin. Är man som jag inte alls intresserad av jibbfilm är det lätt hänt att man bara väljer en på måfå, eller kollar på ett par stycken och röstar på en som är OK. Likadant gäller förstås storbergsfilmerna. Nu tittade jag iofs igenom alla men är inte så säker på att jag orkar göra det varje vecka...ska jag då strunta i att rösta överhuvudtaget eller chansa vilken jibbfilm som är bäst?

Kommer man att kunna se vilka som gått vidare direkt då delfinal 1 är avslutad eller kommer alla finalister presenteras efter alla delfinaler ?

Nu är delfinal 2 igång. Vilka som går vidare till final presenteras vecka 41.

Tack för övriga synpunkter. Det ska jag helt klart ha med i tankarna inför nästa år.

är det bara jag som tycker att det verkar konstigt att det var så sjukt många bra i delfinal 3? menar man blir inte super imponerad av tidigare bidrag sen släpper ni det är med sjukt många bra. så hur har ni fått till det så här? lottar ni vilka som ska vara på vilken delfinal?

SVENKE sa:
är det bara jag som tycker att det verkar konstigt att det var så sjukt många bra i delfinal 3? menar man blir inte super imponerad av tidigare bidrag sen släpper ni det är med sjukt många bra. så hur har ni fått till det så här? lottar ni vilka som ska vara på vilken delfinal?
Håller med, måste kännas sjukt surt när de 2 andra finalerna hade så pass mycket lägre medelnivå. Här kunde ju nästan alla bidrag vara topp 2.Flera av bidragen jag valde bort hade jag lätt röstat på i 1:a/ 2:a delfinalen.

SVENKE sa:
Ja vi lottar fram vilken delfinal varje film ska tillhöra och vi lottar fram ordningen i varje delfinal.

Jo jag såg det, nu.

Jag kollade och det var inte uppdaterat, sen skrev jag inlägget och vips så fanns det upplagt så det var visst på gång. :-)

Tack alla som röstade på A happy year!

fett otippat att vi skulle gå vidare..

känner mig dock lite dum för tyckte chillin´it var grymt skön!..

Jag håller med er, jäkligt konstigt att inte Chillin it gick vidare, för det bidraget var nog bland de mest välredigerade i hela tävlingen. Men, men, så är det med deltävling!

När får man reda på vilka som tagit hem hela tävlingen?

Och just de, tack SÅ HEMSKT MYCKET till alla som röstade på Fancy Skiers! Trodde aldrig att vi skulle gå vidare med tanke på den hårda konkurrensen

Senast ändrad:
när finalen är avslutad sen skulle det vara riktigt intressant att se exakt hur många röster varje film har fått, dels för att se om någon vinner med stora marginal och dels för att se hur många som röstar..

bois sa:
när finalen är avslutad sen skulle det vara riktigt intressant att se exakt hur många röster varje film har fått, dels för att se om någon vinner med stora marginal och dels för att se hur många som röstar..
Väldigt sant!
Jag har fortfarande inte förstått när man får reda på vilka som vinner? Är det på måndag eller?

tävlingen avslutas väl på söndag, och sen brukar det ju ta en tid innan man får veta, antar att de ska ringa runt till de som vunnit o typ göra som en artikel, så har de ju gjort med de tidigare vinnarna av vad jag kommer ihåg..

Jag tycker man borde rösta i rangordning. Man borde nominera 3 filmer i varje delfinal som man sen rangordnar. Vore mycket smidigare eftersom man inte vore tvungen att välja bort den näst bästa om det är hård konkurrens. I Delfinal 3 var det jobbigt att välja bort så pass bra bidrag när man bara hade en röst.

Vem tror ni vinner då? Känns som om det varit ovanligt lite snack om FVA i år..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp