Freerides kvalité

Freerides kvalité
HannesK sa:
Åker man bättre snowboard eller skidor med musik i öronen så har det som fan med skidåkningen att göra. Ni överdriver så sjukt mycket!

Ni får väll skylla er själva om ni sitter dagarna i ända och checkar vartenda forum som någonsin skapats här på freeride.se, klart som faan man blir trött på de isåfall. Hade allting handlat om ett fåtal olika kategorier hade alla tröttnat fort som fan och freeride hade lagts ned. Kolla på andra sportforum så ser ni själva. Inte fan håller de sig till en sak, extremsport är en livsstil, därav dessa olika trådar.
Men ärligt vad tycker du att din tråd tillför egentligen?

Freerides kvalité
Rege sa:
OScratchO sa:
förr i tiden så åt människor lera nu äter vi hamburgare saker och ting förendras LEV MED DET!
Men tycker du det är kul när man måste leta bland tre sidor med studdsmatte filmer innan du hittar något som är intressant.
Jag har snart varit medlem här i två år och märker skillnad mellan nu och då!
Om du inte visste det så finns det faktist ett sätt att slippa alla dessa studsmattefilmer. Du går in under forum intsällningar och väljer att du inte vill visa sidor som handlar om studsmatta.

Freerides kvalité
OScratchO sa:
Rege sa:
OScratchO sa:
förr i tiden så åt människor lera nu äter vi hamburgare saker och ting förendras LEV MED DET!
Men tycker du det är kul när man måste leta bland tre sidor med studdsmatte filmer innan du hittar något som är intressant.
Om du inte visste det så finns det faktist ett sätt att slippa alla dessa studsmattefilmer. Du går in under forum intsällningar och väljer att du inte vill visa sidor som handlar om studsmatta.
Jag kanske ska tydliggöra mig lite bättre, alla dom OSERIÖSA studsmattefilmern.. Men du som värkar ha svaret på allt kanske kan svara på det också?

Freerides kvalité
Håller med tobbe101 till 100%.. Man måste iofs inte kolla dom trådarna men det börjar bli irriterande många som inte har någonting med skidåkning att göra. Varför inte skapa två forum... Ett för gansta' killarna från Lidingö och ett för oss andra som vill veta vilka grejer som funkar bäst och inte vilka som är "fetast/snyggast/ger mest rep" osv.

//Deas

Freerides kvalité
CrashX sa:
HannesK sa:
Åker man bättre snowboard eller skidor med musik i öronen så har det som fan med skidåkningen att göra. Ni överdriver så sjukt mycket!

Ni får väll skylla er själva om ni sitter dagarna i ända och checkar vartenda forum som någonsin skapats här på freeride.se, klart som faan man blir trött på de isåfall. Hade allting handlat om ett fåtal olika kategorier hade alla tröttnat fort som fan och freeride hade lagts ned. Kolla på andra sportforum så ser ni själva. Inte fan håller de sig till en sak, extremsport är en livsstil, därav dessa olika trådar.
Jag var ute efter ett par nya headphones och ville veta om det fanns några som jag tyckte var snyggare men billiga, därför frågade jag.

Freerides kvalité
Rege sa:
OScratchO sa:
Rege sa:
Jag kanske ska tydliggöra mig lite bättre, alla dom OSERIÖSA studsmattefilmern.. Men du som värkar ha svaret på allt kanske kan svara på det också?
Just så! Jag har svar på allt. Jag föreslår att varje gång nån unge skapar en tråd med en oseriös och urdålig studsmattefilm så ska alla skriva i tråden och säga att han ska skämmas och hatas resten av sitt meninglösa bedrägliga liv!

Freerides kvalité
Monis sa:
OlaMelin sa:
Hjalle_S sa:
Jag föreslår istället för mer moderatorer, inga moderatorer och all makt åt användarna.
Ja, du verkar ju vara en klok kille, verkligen!
Kallas liberalism;)
Det fungerar i teorin men inte i praktiken tror jag, allt för många skulle missbruka detta
Missbrukas det så blir dom utröstade, det är som expedition robinson, fast coolare! fast jag skulle hellre kalla det för freeride-anarkism.

Freerides kvalité
HannesK sa:
CrashX sa:
HannesK sa:

Jag var ute efter ett par nya headphones och ville veta om det fanns några som jag tyckte var snyggare men billiga, därför frågade jag.
det viktigaste med hörlurar är väl ändå om det är bra ljud, inte om dom är snygga.
typexempel på det trådskaparen skrev om

Freerides kvalité
HannesK sa:
CrashX sa:
HannesK sa:

Framgår verkligen inte av ditt inlägg.
Tycker du det? https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=38537

Det jag kan förstå av tråden är att du frågar alla andra vilka DOM tycker är fetast medan du själv nämner ett par.

Säg mig vart i din tråd står det att du behöver hjälp/tips med att hitta ett par hörlurar?

Freerides kvalité
asså sjukt många trådar om att Freeride går under nu. Harmageddon på G lr?

va spelar de för roll om man diskuterar hörlurar ? Det kanske är lika viktigt i parken som isyxa är på berget.. Lr kankse inte men ändå. Om man vill lyssn på musik så måste man ju kunna ha hörlurar å varför inte fråga andra om vilka som är bra då så att man får tips på vilka man ska köpa. Okej i kanske inte lyssnar på musik när ni är på de stora bergen men det kankse man gör om man är i parken eller sitter i sittliften lr står i ankarliften eller något annat. Lr om man bara ska chilla å ta de lungt i solen å öka på solbrännan. Men då kanske man bränner sig. Varför inte då diskutera solkrämer. Sol hör ju till skidåkning.Då borde ju också solkräm höra till skidåkning. Annars kan man ju få Cancer som min bildlärare och vara tvungen att andvända kräm i 5 år för att de ska gå ort.Ja tänk om det inte går bort. Då kankse man dör å då är solkräm lika viktigt som en isyxa. Men tänk om man då är lite fattig och inte riktigt har råd med solkräm. Då måste man ju ranka de billigaste ffärerna i Sverige. Gör en affär rankning för solkrämer vettja. FREERIDE ! De som lgger in de billigaste affärerna belönasmed en solkrämstub solfaktor 20 så att man absolut inte behöver bränna sig.

Senast ändrad:
Freerides kvalité
Underbart inlägg av Tobbe101 :D Kids, se och lär. Tobbe101's inlägg är ett inlägg av mycket hög kvalitée.

Kan bara instämma i åsikterna.

Freerides kvalité
Jag håller med flera i denna tråd om att nivå sjunkit radikalt på FR, men jag håller lika fullt med om att allt måste utvecklas. Klart man måste kunna kolla vilka hörlurar som funkar och håller när man kraschar.

Vad jag inte har någon som helst j*vla förståelse för är all taskig attityd på forumen.

När man surfar runt bland trådarna är det vanligare att hitta svar typ "detta var den sämsta skit jag sätt" än seriösa svar där man hjälper till med något. Om ena halvan slutade söka bekräftelse hela tiden och den andra halvan slutade dissa dom som söker bekräftelse skulle vi nog bli av med mycket skit.

Freerides kvalité
Att prata om hörlurar är väl i själva verket inget fel, en del nyttjar ju trots allt de när de åker skidor.
Men när det blir till undersökningar om vad andra tycker att man ska ha eller rent skryt, vad är tanken med det?

Senast ändrad:
Freerides kvalité
deas_J sa:
Håller med tobbe101 till 100%.. Man måste iofs inte kolla dom trådarna men det börjar bli irriterande många som inte har någonting med skidåkning att göra. Varför inte skapa två forum... Ett för gansta' killarna från Lidingö och ett för oss andra som vill veta vilka grejer som funkar bäst och inte vilka som är "fetast/snyggast/ger mest rep" osv.

//Deas
jag trodde lidingö var en "överklass-ö", ingen "gangsta-ö"

Freerides kvalité
deas_J sa:

//Deas
men det är bara för att ewasx o hans bögdudes eller hur fan han stavas smutsar ner vår ö... brattar som dom ska inte åka skidor... no offence dude but it's true...

Freerides kvalité
jävla sopa.

duger inte freeride.se och dess förändring borde du inte va här.
orkar inte läsa alla jobbiga kommentarer, men vill ändå få nåt sagt.

Freerides kvalité
Var ett jävla klagande! Kan ni inte se något som blivigt bättre på freeride?
Jag ser massor vi har fått massor med nya bra funktioner! Vi har mer fotografer som tar sjukt coola bilder! Dom flesta på dena sida idag tror iaf jag tycker att jibbing bilder är snyggare än freeride bilder.

Tiderna förändras. Jibbingen har blivigt större. Vilket gör att det tar upp mer plats på detta forum. Kan du inte stå ut med det? Alla studsfilmer kan du ju bara blocka.

Men som du uttrycker dig är det som att freeride har blivigt värdelöst och det har det ju långt ifårn blivigt. Det har bara förändrats. Till och med johan har förändrats. Titta bara på FrTV det är väldigt mycket jibbing. Ska vi då försöka få bort alla jibbare här ifrån? Låter ju skumt.
Du har ju inte skrivigt ut med alla jibbare, inte rakt ut men om man läser ditt inlägg förstår man att det är det du menar.

Kan vi inte bara göra en forum del för oldschoolers då där alla dessa super mega perfekta vuxna personer som enligt sig själva aldrig varigt ungdom och lite galen.

Peace!

Senast ändrad:
Freerides kvalité
jag e helt på ett freeride jr. men man måste ha lite osseriösa grejjer med annars blir det bara trisst å folk lägger av att besöka freeride.

Freerides kvalité
Håller med jockepocke, det är attityden som är kass.

tex: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=38575

citerar...

Av: Lee-Unit | 2007-05-02 17:35 Citera
Me likes, NOOOT
tillochmed ja är ju typ bättre asså

Av: Raasmus | 2007-05-02 16:58 Citera
öhh, den va ju lite sådär hmmm .. sämst!

Av: Japan | 2007-05-02 20:24 Citera
den var jätte dålig

Av: Baudtler | 2007-05-02 20:27 Citera
Sämsta

Head-Mojo skrev:
inte alls bra.. Min syrra som e nio drar fan bf (backflip) och ff(frontflip).

Ja, konstruktiv kritik verkar inte vara något som står med på lärarplanen längre. Dock finner jag all den ogenomtänkta fjortisbesudlade pajkastningen otroligt roande ibland, just i detta fallet är det lite väl extremt kanske. Men saken är den att jag orkar verkligen inte läsa igenom tre sidor där det står samma sak 100 gånger, det håller inte och jag kan verkligen inte förstå hur folk står ut med det.

Det spelar ingen roll vad tråden handlar om, det är sällan det är någon ordning på vad som skrivs i tråden, folk läser aldrig inläggen, som Deespin säger det är jävligt drygt när 20 personer svarar samma svar på en fråga, det tillför ingenting. Folk borde lära sig att föra en diskussion vidare, det är det forum är till för; DISKUTERA. Inte snacka skit, gör det någon annanstans.

Och alla häftiga jibbers snackar om "respekt" hela tiden...? dags att ta reda på vad det betyder snart kanske?

Freerides kvalité
Med risk för att reta folk genom att upprepa vad folk redan skrivit så måste jag få göra min röst hörd!

Jag tror jag förstår vad du försöker få fram med ditt inlägg Tobbe(utan att värka trögtänkt). Nu har jag själv inte varit medlem på sidan specielt länge men skummat igenom forumen och artiklarna sedan tidigare. Men jag sitter här och funderar om just kvalitén på forumet verkligen har förrändrats så mycket, visst den är mer märkbar nu iochmed att det skrivs mer inlägg, folk läser forumen oftare när gemeneman har en fast uppkoppling och datoranvändandet sjunker i åldrarna. Visst är det så att du tycker sämre om dessa trådar som du ironiskt påpekat i ditt inlägg men just dessa inlägg kanske "höjer" kvalitén på forumet för de yngre användarna.

Kvalité är lätt att misstolka och många kan läsa det som att allt skall vara inriktat mot just mitt intresse eller alla skall ha perfekt ordföråd och ofelaktig grammatik. Läser man instället ut frasen "Forumet är kvalitativt" har iallafall jag inga problem att se det menat som "Forumet är bra, intressanta diskussioner osv.". Iochmed det vill jag försöka säga att jag anser att du med din post är egoistisk. För alla som använder forumet här vill inte läsa om de ämnen som du ovan nämner. Skulle det bara handla om dem skulle sidan troligen tappa de yngre användarna. Sen vill jag iochmed mitt svar här poängtera att jag anser att alla svar i en tråd bör ge något i sammanhanget t.ex. "Jag håller med!" eller 10 stycken olika "Fet!" är ett ganska meningslöst svar i den formen, utan kvalitén för alla gammal som ung höjs med "Jag håller med!, hur gjorde../det där..." ja, de flesta förstår nog vad jag menar, och just på den punkten kanske man kan se det som att kvalitén försämrats, tyvärr men det är mer än bara de yngre användarna som bidrar!

För att sen bara lägga ytteligare en syl i vädret ang. stavning osv. finns det en tråd som handlar om just det tillsammans med ålder på sidan mm.
Roger talar!

För att sen ge en åsikt i just denna fråga tycker jag att Nojlas har svarat bättre än jag själv kan göra!
Nojlas svar. - Nojlas svar återfinns en bit ner på sidan.

/Christian

Senast ändrad:
Freerides kvalité
haha, word tobbe101! men så har det väl alltid varit när yngre börjar ta över. man får bara acceptera att man börjar bli gammal.

Freerides kvalité
Äntligen skådar jag en tråd i mitt tycke. Väl talat Tobbe!

Din vän, Roger

Freerides kvalité
jag har inte vart medlem på freeride så länge.. i slutet 05 kom jag in på sidan.. då var den en underbar plats med hyffsad kvallité.
vettiga frågor dök upp och man kunde försöka ge vettiga svar.

nu är freeride en plats där alla POSERS (sånna som ska se så coola ut som möjligt och åker mindre bra) samlas och diskuterar skidkläder, handskar, basketlinnen, snyggaste hjälmen, snyggaste gogglarna, korta stavar och allt i den stilen

vart är dom vettiga frågorna som man kan få lärdom av? ställer man frågan:
"är ghettostilen cool" så får man flera sidor svar per dag.

men ställer man frågan:
"hur får jag lättast av handtagen på mina stavar för jag måste korta dom"
så får man oftast svaret: ÄH FAN KÖP NYA.. ÄR DU FATTIG?
eller typ. PALLA STÄLLA DUMMA FRÅGOR..

frågan är vem/vilka som ställer dumma frågor.. aja jag ska inte påstå att jag är bättre. självklart har jag som många andra satt mig in i diskussionerna mellan bästa gogglar jag också..

Hur ska man lösa/förbättra dethär då?
jag tror man ska sätta högre åldersgräns på sidan.. 15 är väl där medel svensken bör kunna stava bra och läsa bra samt dra slutsatser och skriva nått vettigt?
så en höjning hade nog gjort freeride gott.. då alla 13-14 åringar nädtan står för alla studsmattefilmen/diskutioner om studsmatta på freeride.. ofta är de dom som undrar vart man köper dom coolaste kläderna och gogglar å handskar..

dedär me å dela in freeride i 2 delan hade nog gjort freeride gott.. för jusst nu är freeride en mötesplats för jibbande ungdommar än skidentusiaster som vart me sen 80 talet.. tyvär.

om man delade in freeride i Jib och Freeride så hade nog freeridearna kunnat fått ut de mesta av sidan medans jibbarna kan chilla å snacka om allt av intresse inom skidåkning.

visst skulle de va jobbigt å dela upp freeride.. skulle inte tro på de själv.

nej nu blev de mycket.. hjärnan måste vila lite.. hoppas ni orkade läsa :)

Freerides kvalité
Svårt att färstå att Freeride.se går framåt mot nya generationer? De som diskuterades på din tid är inte lika intressant längre de är väl ganska skälvklart att vi t.ex. bygger hopp me spaden mer gärna än å gräver fram vår döda polare!
Det finns ju ingen anledning till att detta skulle vara ett problem här på Freeride, det enda problemet som jag ser i dehär är att såna som du skapar jävligt dålig stämmning och det blir ju inte bättre det!! Så om du inte tycker om det tycker jag att du ska ta å leta dig till något annat där du kan skriva om sömmar å silvertejp.

Freerides kvalité
Att dela upp Freeride är ju inget bra alternativ med tanke på att hela sidan tappar sin charm då. Meningen med skidåkning är ju att man kan åka, gammal som ung. Det som har hänt på här på Freeride.se är folk som mer riktar in sig på att ha dem senaste grejorna, Jon Olssons JL-jacka och visar en påklistrad attityd har tagit över.

Helt allvarligt, det kan väl inte finnas en enda vettig person som kan påstå att det är naturligt att prata "fett cleant", "dope" osv. Visst att man kan använda sig av mer nära-till-hands-uttryck i stil men hela "dope-attityden" är tråkigt nog så påklistrat och patetiskt. Jag säger inget om att det är en speciell ålder som är orsaken till detta utan en inställning från både äldre och yngre. Läste någonstans: För att bli gammal och klok måste man vara ung och dum. Klockrent!

Netiketten på Freeride är alldeles för låg och allt handlar om att man tänker igenom sina svar ytterliggare en gång innan man postar sina svar. Att även läsa igenom Forumreglerna skulle betyda att många onödiga trådar aldrig uppstått.
Hur i helvete kan folk skylla på oss Moderatorer? Folk menar på att vi ska hårdare tag men är det inte bättre att alla bara håller sig till forumreglerna så slipper vi få all skit. Gör vi på ett sätt får vi skit och gör vi motsattsen är det ändå någon som tycker vi är pest och pina. VI är här för er skull och vår huvuduppgift är att hålla rent i forumet vilket inte bara betyder låsa trådar för att jävlas. Det handlar även om att flytta trådar till rätt forumdel och uppmuntra till god stämning. Det som jag kan bli förbannad över är när jag låser en helt uppenbar tråd och folk börjar klaga.
Ett klockrent exempel är ju när OT-tråden låstes. Det satte väl ändå en del frågetecken i en dels huvud när folk blev helt förstörda och upprörda när 100 spamminlägg, svordomar och hot låses. Att tråden som handlar minst om Skidåkning var den som folk brydde sig mest om pekar ju åt vilket håll vi är på väg åt, inte sant?

Nä, det är nog dags att vi tar oss kragen, gammal som ung. Skärper snacket och framförallt attityden. Och snälla tänk på att bara ge ett svar i en tråd om du har något att tillföra!

Freerides kvalité
Jag må hålla med och det är väl inte så konstigt eftersom jag är en av "gubbarna" som hänger här på FR. Att det snackas jibb och trix på en nivå som tidigare inte fans stör mig inte, det är en del av utvecklingen. Vi kan inte bara förutsätta att alla gillar "droppa fett", Fernet och skidors längd och styvhet, det är kort och gott en fråga om ålder och vilket intresse och fokus man har.

Vad jag dock stör mig på är hur snabbt alla trådar direkt tappar just tråden...och detta beror på att VISSA skitungar inte har koll på och vet vad dom snackar om. En seriös tråd där man faktiskt ställer en hyffsat vettig fråga har efter 10 minuter blivit en tråd om hur man stavar rätt eller fel, varifrån man kommer och om det är bra eller inte, vad man gjorde i helgen, att man inte fattar någonting, att man är ett jävla pucko som inte vet vad det är för trick, att man borde gör si och så. Likadant är det i foto "forumet". När man laddar upp bilder så får man den ena pantade kommentaren efter den andra som inte handlar om bilden utan allt som oftast mer om vad föregående "kommenterare" skrev och hurvida det va rätt eller varför inte en lång jävla diskussion hur kicken va saltad eller inte. Ni förstår var jag vill komma. Snälla försök att bibehålla fokus, detta är en sida för folk som gillar actionsporter och vill läsa, lära sig och veta mer om just detta. Skona mig från skit snack om vad ni gjorde i helgen och varför Kiruna är bättre än fjollträsk och varför man anser att skåningar inte kan åka skidor. Prata gärna trix och snurrar och lägg gärna ut era filmer oavsett om det är skidor, studsmatta eller något annat men please gör det seriöst och gör det för att ni gillar och vill höja nivån och kvaliteten här på FR.

//Jesper

Senast ändrad:
Freerides kvalité
Dela in forumet i två (jib/park - friåkning), skapa sedan en funktion rörande vilken sorts forumtrådar man vill se på sin egen framsida.

Många fördelar. Vi som är mer intresserade av att åka skidor på berg med lössnö på kan lätt navigera oss fram till de trådar som är intressanta.

De som är mer intresserade av att diskutera jib, rails och parkåkning och saker som hör till det får samma förbättring.

Borde inte vara alltför svårt att åstadkomma. Problemet just nu är ju inte den låga kvaliteten på många inlägg i sig utan det faktum att de hamnar på framsidan vilket blockerar tillgängligheten till mer intressanta trådar.

Folk får gärna diskutera skostorlekar, hörlurar, mammas katt eller vad det nu kan vara så länge jag enkelt kan komma åt de trådar jag vill och företrädesvis får ha trådar av den kategorin på "min" framsida.

Tillbaka
Topp