jag har inte vart medlem på freeride så länge.. i slutet 05 kom jag in på sidan.. då var den en underbar plats med hyffsad kvallité.
vettiga frågor dök upp och man kunde försöka ge vettiga svar.
nu är freeride en plats där alla POSERS (sånna som ska se så coola ut som möjligt och åker mindre bra) samlas och diskuterar skidkläder, handskar, basketlinnen, snyggaste hjälmen, snyggaste gogglarna, korta stavar och allt i den stilen
vart är dom vettiga frågorna som man kan få lärdom av? ställer man frågan:
"är ghettostilen cool" så får man flera sidor svar per dag.
men ställer man frågan:
"hur får jag lättast av handtagen på mina stavar för jag måste korta dom"
så får man oftast svaret: ÄH FAN KÖP NYA.. ÄR DU FATTIG?
eller typ. PALLA STÄLLA DUMMA FRÅGOR..
frågan är vem/vilka som ställer dumma frågor.. aja jag ska inte påstå att jag är bättre. självklart har jag som många andra satt mig in i diskussionerna mellan bästa gogglar jag också..
Hur ska man lösa/förbättra dethär då?
jag tror man ska sätta högre åldersgräns på sidan.. 15 är väl där medel svensken bör kunna stava bra och läsa bra samt dra slutsatser och skriva nått vettigt?
så en höjning hade nog gjort freeride gott.. då alla 13-14 åringar nädtan står för alla studsmattefilmen/diskutioner om studsmatta på freeride.. ofta är de dom som undrar vart man köper dom coolaste kläderna och gogglar å handskar..
dedär me å dela in freeride i 2 delan hade nog gjort freeride gott.. för jusst nu är freeride en mötesplats för jibbande ungdommar än skidentusiaster som vart me sen 80 talet.. tyvär.
om man delade in freeride i Jib och Freeride så hade nog freeridearna kunnat fått ut de mesta av sidan medans jibbarna kan chilla å snacka om allt av intresse inom skidåkning.
visst skulle de va jobbigt å dela upp freeride.. skulle inte tro på de själv.
nej nu blev de mycket.. hjärnan måste vila lite.. hoppas ni orkade läsa