frontflip 180 + switch backflip?

Sweeeet

Ny medlem
äre möjligt att göra en frontflip 180 och sen en switch backflip under ett å samma hopp skulle vilja se nån göra det

asså ja menna har att man 180 frontflip å sen fortseter rotationen som en switch backlip å landar faike

lär ju vara sjukt svårt men det vore jäävligt ballt om nån satte det! ska klara det först av alla om ingen gjort det tidigare? så får den heta daniboy flip! =)

Min kompis skulle göra typ misty 1260 (på trampett). Efter han hade snurrat typ 900 så fortsatte han att snurra fast nu i en backflip. Så omöjligt är det inte :) .

ja för att först ha framåt rotation för att sen växla till bakåt rotation , ungefär som att försöka sig på att göra 360 åt ett håll och sen 360 åt andra:P

det är nån film från ett par år tillbaka med en kille som drar switch back 180 och sen frontflip

så det är nog bara att öva om man vill klara det..

i ski movie 2 så är det en kille som gör det tvärtom dvs åker in switch gör backflip 180 sen frontflip så det går att göra

ska ställa min matta på en brygga snart så då ska jag testa d o lägga upp d här!... tänkte även försöka på trippelflip!

HAHAHAHHA FATTARNI INTE GRABBAR om man gör en misty följt av en backflip så gör man ju bara en ettåttio för man tar tillbaka frontflipen, hihi

/lite hyperaktiv så här dags

Jacob Wester gjorde ju en liknade sak under JOI som heter Wilson flip och är dubbel bakåtvolt med en 180 graders snurr i varje volt. Det blir en bakåtvolt 180 sen blir det en switch framåtvolt 180 efter som han står baklängse efter sin första backåtvolt med 180.

Senast ändrad:
Jo det måste får för när jag gör en frontflip på en trampolin så gör jag en frontflip 180 och sen landar på rygg. så det måste gå.

detta trick är verkligen inte omöjligt, jag går på cirkus cirkör o det är ett av de vanligaste "tricken" man gör på trampolin o trampett, där är det inte särskilt svårt men det e klart det är mycket svårare på skidor...

såg en skidfilm från typ 01?
längesen vare iaf.. hur som helst, där va de en kille som gjorde sw back 180+frontflip i samma hopp.. sjukt!

Senast ändrad:
jag har gjort misty 5 to backflip i badhus!
plus att det är en i eftertexten i ski movie 2 som gör sw frontflip 180 to backflip

^^jo...^^ har sett nån skidfilm där någon gör det ser ut att vara på tävling... kan vara den
har för mig att jag sett ceasar forslund göra det på trampolin... kan ha varit bakåt 180 framåt

ErikAndersson sa:
Jacob Wester gjorde ju en liknade sak under JOI som heter Wilson flip och är dubbel bakåtvolt med en 180 graders snurr i varje volt. Det blir en bakåtvolt 180 sen blir det en switch framåtvolt 180 efter som han står baklängse efter sin första backåtvolt med 180.
det är precis så det ligger till.. wilson flip alltså..

Det är möjligt jag känner en som har satt det. Man får ju liksom med sej rotationen när man vänder efter 180:n.

Min polare skulle sattsa Misty 720 å tog i allt va han kunde å när han kommit runt mistyn så fortsatte han att volta framåt å la mer än en halv frontflip till .. så han va nära å sätta double misty :D hare på film ;) :P

känner en som sätter de på trampolin ner i vattnet.. så omöjligt lär de juh inte vara.. gäller bara att våga prova på snö..

Tillbaka
Topp