frontflip 180 + switch backflip?

japp precis barani salto eller vi kallar det väll misty back, det är vad jag har hört en hyfsat lätt dubbelvolt på trampolin.

och feressten så gör petter elfsberg det från 7 eller 10 m i sin film !

Senast ändrad:
jag gjorde double misty i söndags, misty 5 till sw misty 5 sjukt skönt läskigt första gången annars var det sjukt nice!
film kommer nästa vecka ska filma det på söndag :)

Senast ändrad:
rosenvinge sa:
jag gjorde double misty i söndags, misty 5 till sw misty 5 sjukt skönt läskigt första gången annars var det sjukt nice!
Jag fattar inte hur du kan stanna upp snurren efter en misty och sedan sätta framåtrotation:S Är ju tekniskt sätt omöjligt eftersom du får bakåtrotation efter en misty 5. Det som är möjligt är misty 7 + nån misty eftersom du då får framåtrotation efter första volten. Annars är det möjligt att du gör misty 5 + underflip eller något sånt.

Snow_Zyndrome sa:
Min polare skulle sattsa Misty 720 å tog i allt va han kunde å när han kommit runt mistyn så fortsatte han att volta framåt å la mer än en halv frontflip till .. så han va nära å sätta double misty :D hare på film ;) :P
Länka fort som fan..

ErikAndersson skrev:
Jacob Wester gjorde ju en liknade sak under JOI som heter Wilson flip och är dubbel bakåtvolt med en 180 graders snurr i varje volt. Det blir en bakåtvolt 180 sen blir det en switch framåtvolt 180 efter som han står baklängse efter sin första backåtvolt med 180

ja men de e as många som säger att wilsson e skitsvårt.........men jävligt snygg alf..:D

niklaskull sa:
ErikAndersson sa:
Jacob Wester gjorde ju en liknade sak under JOI som heter Wilson flip och är dubbel bakåtvolt med en 180 graders snurr i varje volt. Det blir en bakåtvolt 180 sen blir det en switch framåtvolt 180 efter som han står baklängse efter sin första backåtvolt med 180.
det är precis så det ligger till.. wilson flip alltså..
Wilsonflip är inte alls så, är inte det en D-spin 720 påföljt utav en backflip. Det står till och med i Westers Tricktips. =D, kan ju ha fel men.

Addej sa:
niklaskull sa:
ErikAndersson sa:
Jacob Wester gjorde ju en liknade sak under JOI som heter Wilson flip och är dubbel bakåtvolt med en 180 graders snurr i varje volt. Det blir en bakåtvolt 180 sen blir det en switch framåtvolt 180 efter som han står baklängse efter sin första backåtvolt med 180.
det är precis så det ligger till.. wilson flip alltså..
Wilsonflip är inte alls så, är inte det en D-spin 720 påföljt utav en backflip. Det står till och med i Westers Tricktips. =D, kan ju ha fel men.
Ni får ursäkta, blandade ihop med Riskyflip

Jibb3rish sa:
äre möjligt att göra en frontflip 180 och sen en switch backflip under ett å samma hopp skulle vilja se nån göra det
en polare till mej sätter det från 3 meters svikt ;D Hade film på det men nu är datorn formaterad..

synd boys

Adam Schrad gör switch backflip 180 frontflip i ski movie 2.
Så inte riktigt tricket du letar efter men nästan...

rosenvinge sa:
misty 5 till sw misty 5? du dödar alltså rotationen? och efter en misty så är de praktiskt omöjligt.
Däremot misty 5 till rodeo 5 kanske?

ett hett tipps är att försöka dra en underflip till misty 5 i samma hopp!! svårt i badhuset kanske men på trampolin hemma går det!!.

det är ju sällan omöjligt har gjort det på studsmatta och trampolin, men lär ju vara fett mycket svårare på skidor :P

Keff_o sa:
ett hett tipps är att försöka dra en underflip till misty 5 i samma hopp!! svårt i badhuset kanske men på trampolin hemma går det!!.
Har faktiskt satt det EN gång:P Sen pallade jag inte mer.

Angående frontflip 180 + sw back så har jag för mig att jag har sett det i nån gammal skidfilm typ Propaganda.

EDIT: Jag sprang och kikade på filmen men det var en frontflip + misty 5 nån gjorde, inte rätt trick men fortfarande riktigt sjukt!

Senast ändrad:
Calleballee sa:
Det tricket finns redan i gymnastik och klippdykning det kallas sokahara...
Vi har en flip som vi kallar "juniback" på gymnastiken, den går till såhär:
När man stämmer ifrån så vrider man kroppen hundraåttio, bara överkroppen, sedan gör man en bakåtvolt.
Framåtvolt 180 bakåtvolt;
Denna flip kräver en viss höjd eftersom du måste neutralisera dig efter att du gjort framåtvolten. Gör en hög framåtvolt med 180, sedan är det bara att luta dig bakåt.
på skidor kan det nog vara lite svårare, men inte fullt omöjligt.

/v

Senast ändrad:
Monis sa:
ja för att först ha framåt rotation för att sen växla till bakåt rotation , ungefär som att försöka sig på att göra 360 åt ett håll och sen 360 åt andra:P
men när man gjort flipp 180 använder du dej av rotationen att börja bflippen, der är inte ungefär sammma sak som du säger

det tär ju typ som misty to back, fast istället för misty 540 så gör man front 180... har sett många som sätter det på studsmatta

Tillbaka
Topp