Frontflip ?

viktorpaunia

Ny medlem
Frontflip ?
Tja allihop :) kanske fel årstid men ändå. när jag provar frontflip på skidor då blir de så att när jag är upp&ner så kastar jag mig alltid åt sidan, ( det blir av sig själv typ ) . de är fett jobbigt att landa helt fel hela tiden -.- Är de nån som vet hur jag kan göra för att undvika detta ? Tacksam för Svar ! :)

Senast ändrad:
Frontflip ?
tror det blir så för att du fegar ur lite mitt i volten, sikta med huvudet rakt ned frammåt och titta den vägen efter landningen. Vågar man inte rikitigt eller tycker det är läskigt så brukar man vela se landningen tidigt och då kollar man efter den på vänster eller höger sida så man ska se landingen tidigare och det är då som man gör en sne framotvålt aka FLINKON. Satsa rakt ned och ladda ordentligt så kommer det lösa sig! handlar bara om att ladda!

Frontflip ?
jeppenator sa:
tror det blir så för att du fegar ur lite mitt i volten, sikta med huvudet rakt ned frammåt och titta den vägen efter landningen. Vågar man inte rikitigt eller tycker det är läskigt så brukar man vela se landningen tidigt och då kollar man efter den på vänster eller höger sida så man ska se landingen tidigare och det är då som man gör en sne framotvålt aka FLINKON. Satsa rakt ned och ladda ordentligt så kommer det lösa sig! handlar bara om att ladda!
Ja, de var nog ett riktigt bra tips :) för jag brukar fega ur i kicken .. men kanske skulle sagt att jag gjort helt rakt en gång på typ röven i ett ganska litet hopp , så kanske ska köra likadant i ett större hopp :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp