Fundering kring halvsäsongsboende!?

Hej, jag och en till kille har tänkt göra vår första säsong och har börjat söka efter boende men har märkt att alla "säsongsboenden" täcker just hela säsongen medan vi hade tänkt vara från mars tills snön tar slut. Då gissar jag att det finns någon som gjort detta tidigare som kanske skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter till mig. Vart vi ska har vi inte bestämt men känns inte som att det spelar så jättestor roll, men har kollat lite på valdi, verbier och engelberg men hittar vi ett bra boende nånstans så tar vi nog det.

Jag inser också själv att man kan fara ner nånstans och hoppas på det bästa men det skulle kännas skönt att ha allting klart innan man åker. Så nu får jag sitta och hålla tummarna för att alla inte hatar på mig bara för att det är mitt första inlägg.

//Markus

Tjenare!

Det kan vara rätt så mäckigt och hitta boende från Mars till mitten/slutet av april iaf så här i förväg. Som du skriver så vill "alla" hyra ut för hela säsongen, om ni skulle hitta något så är det där någon flyttar ut/sticker hem alt. någon som vill klämma in några extra personer den sista perioden av säsongen.

Hoppas det löser sig.

Jag bodde på Basecamp Andermatt i Andermatt förra året när jag var nere under 3 veckor. Tror jag betalade runt 20 schfranc eller nått sånt per natt. Finns liknande "vandrarhems-stuk" på många platser runt om, googla på lodge eller hostel eller liknande så kan du nog hitta nått.

Tack för svaren! vandrarhem var en bra idé, det ska jag kolla upp. Om man har tur kan man ju också hitta någonting som richie pratar om men det känns inte som man kan gå och hoppas på det bara. Sen finns ju alltid tält.....

Åker själv ner till Engelberg 10 Mars och stannar fyra veckor. Vi hittade boende på sunnmatt genom engelbergs hemsida där de kostar från ca 1500kr/vecka (billigare om ni är fler). En fördel med Engelberg är att de har ett Easter-Spring season pass, 10 mars - 28 maj för 290chf.

Tjenare, åker ner till engelberg nu i dec men tänkte inte stanna längre än till mars. vill du "ta över" det boende vi hittar är du mer än välkommen :) hör av mig när vi hittat boende!

St_anton: det lätt jättebra! det är bara att du hör av dig om du hittar något boende:)

Och det där med vår-pass på liftkortet lät smart då man annars verkar måsta köpa hel-säsong för 10lax!? Finns det bara i engelberg?

Senast ändrad:
Engelberg är det enda stället jag känner till med ett sådant liftkort och jag har kollat runt på de flesta kända orterna i Schweiz, Österrike och Italien men det är mycket möjligt att fler orter har det.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp