G3 Zenoxide

Yatzy

Ny medlem
G3 Zenoxide
Jag letar efter en fetare skida som kompletterar de K2 Work Stinx som jag har. De nya skidorna ska bara användas för off piståkning när det finns nysnö, för pist eller sämre offpistföre ska jag ha mina gamla K2or tänkte jag. Har kollat runt och det finns ju mycket att välja på. Breda, mjuka, lätta skidor med lite rocker verkar vara vad jag behöver (det blir till att knata en del uppför med dessa)
Jag undrar om någon provat att åka telemark med G3 Zenoxide. Finns i tre längder.

Intryck? Synpunkter på montering vore särskilt välkommet.
Jag använder Scarpa T1 (de nyare svarta med röda spännen) och har 7tm powertourbindningar på mina K2or. Är nöjd med hur de är att åka med men överväger att skaffa lite lättare skor och bindningar till de nya skidorna.

G3 Zenoxide
Ingen respons.

Kanske inte är så många som åker telis längre? Jag är intresserad av all relevant info om nyare fetare G3-skidor, typ El Hombre, Tonic mfl. Även från er som provat alpin eller randonnémonterade skidor. Är det någon som kan tipsa om butiker som säljer G3 skidor i Sverige numera?

Senast ändrad:
G3 Zenoxide
Jo vi är ju en växande skara! Gå in och kolla min FB och se en del av mina telisåkande kompisar, dock mest USA /Canada.
mårten runkvist på fb.
Ang skidorna tror jag du gör ett gott val om du vill ha en allround skida med psitmöjligheter.(Black D)
Jag har provat "el hombre" en gång och blev glatt överrraskad.
Andra ok skidor enl mig är i stort sätt hela Karhus fetare serie.. Helt ok med centrerad på deras fetare modeller!
BD. något bak monterade när jag provade och tur var det då dom behövde arbetas.
Hör av dig om du vill ha fler synpunkter eller dela med dig av dina!
Mvh
Målle

Senast ändrad:
G3 Zenoxide
Tja nu är det beställt nya skidor iaf. Det blev inga G3, utan skidor och bindningar från Voilé, Vector 180 med 3-pin Hardwire CRB. Lite samma tanke som jag hade med G3 Zenoxide fast lättare och inte lika breda skidor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp