Garantifråga eller kasta och köpa nytt?

maex

Ny medlem
Hallo so!

Fastnade på ett rail i påskas, fick då en skön smäll på ena kanten. Har nu en go buckla i skidans stålkant på 1cm. Dessutom har stålkanten bucklat ut underlaget. Och ja, det märks skillnad i åkningen.

Nu till frågan, har någon av er fått ut liknanden ärenden på garantin? Var på Stadium och frågade men grabben tvärvägra.

LOL! ska du reklamera skidor du railat sönder ? lycka till....

Håller med balanselius men att kasta låter lite drastiskt.
Utan att riktigt förstå hur illa tilltygade "yxorna" är kan jag tipsa om att det mesta går att laga med mer eller mindre lyckat resultat. Stålkanten brukar gå att banka ut och om "bucklan" går upp i sidewall:en kan du rensa bort eventuellt skräp så att det blir rakt och snyggt, sen fyller du på med epoxylim. Känner du dig inte händig får du säkert hjälp av farsan, grannen eller alisen på bänken i centrum.

Det blir inte som nytt men det duger väl att raila med. För pengarna du sparat köper du sen ett par "finskidor" som aldrig får komma i närheten av rails och andra hårda dumheter.

Lycka till!

Jag förstår Stadium-killen. Att reklamera ett par lagg man railat sönder är som att fråga en biltillverkare om man kan få nya däck när man bränt sönder sina.

grattis! du har precis skaffat dig ett par fina railskidor som du inte behöver vara rädd om! varför ens försöka få ut nått på garantin? d är väll välkänt vid d här laget att skidor går sönder (slits) vid railnig!?

Tja,

Jag vet ju inte hur dina skidor ser ut, men jag vet å andra sidan att sålänge du skickar skidan direkt till tillverkaren brukar man faktiskt kunna få ut ett nytt par. Brorsan spräckte ett par Gotama i våras, skickade in dem och fick ett nytt par. Rossignol gjorde likadant med ett par spräckta Scratch Bc.

Det är ju alltid värt att prova...

Tillbaka
Topp