Gopro problem

scott1962

Ny medlem
Gopro problem
Har en Gopro Hero3.
Har ett 64Gb minneskort.
Filmade i dag, men efter ca 21 minuter
stänger den av sig.
Det finns ca 53Gb ledigt på minneskortet.
Och batteriet plus Bac pac, fanns det mycket ström kvar.
Vad är felet?
Är det någon inställning?

Gopro problem
Varför behöver du filma så långa klipp? det blir bara jobbigt vid redigeringen! Om du tex ska filma en timelapse minska då fps:en så klarar den att filma längre!

Gopro problem
scott1962 sa:
Kaskar sa:
Det kan vara SD-kortet som är för klent. Vad har du för read/write-hastighet på kortet?
Vet ej!
Vilket 64Gb kort rekommenderar du?
Googlar du SD kort GoPro så kommer du hitta massor.
Men rekommendationen är väl att skaffa ett med hör read/write. Det finns förstås vrålvarianter med med 90/40 kommer du nog ganska långt och de kostar inte en förmögenhet.

Gopro problem
Jag skulle gissa på att du menar att själva inspelningen stängs av?

Då är det garanterat för att filsystemet är FAT32 på minneskortet vilket gör att filerna inte kan vara större än 4GB.

Detta är inget du kan göra något åt då kameran inte tillåter något annat så du får helt enkelt se till att starta och stänga av emellan åt.

Som ett exempel.

Tänk att du filmar i 1080P - 30fps - 30 Mbps = 3.75 MBps

21 min * 60 (sekunder per minut) = 1260 sekunder

3.75 MBps * 1260 sekunder = 4725MB = +4GB

Så mitt tips om du vill filma riktigt långa klipp är att du antingen skaffar en nyare GoPro då den fortsätter filma och splittar klippen automatiskt när filstorlekens max är uppnådd! Eller så får du sänka kvaliteten (vilket sänker bitraten) och du kan filma längre av den anledningen men förmodligen så filmar du redan i rätt låg kvalitet eftersom du ändå kommer upp i 20 minuter.

Här kan du läsa mer om detta men tror inte du behöver nörda in dig så mycket i det :P http://havecamerawilltravel.com/photographer/gopro-hero4-videos-split

Senast ändrad:
Gopro problem
linder sa:

Då är det garanterat för att filsystemet är FAT32 på minneskortet vilket gör att filerna inte kan vara större än 4GB.

Detta är inget du kan göra något åt då kameran inte tillåter något annat så du får helt enkelt se till att starta och stänga av emellan åt.

Som ett exempel.

Så mitt tips om du vill filma riktigt långa klipp är att du antingen skaffar en nyare GoPro då den fortsätter filma och splittar klippen automatiskt när filstorlekens max är uppnådd! Eller så får du sänka kvaliteten (vilket sänker bitraten) och du kan filma längre av den anledningen men förmodligen så filmar du redan i rätt låg kvalitet eftersom du ändå kommer upp i 20 minuter.

Här kan du läsa mer om detta men tror inte du behöver nörda in dig så mycket i det :P http://havecamerawilltravel.com/photographer/gopro-hero4-videos-split
Aha. Det förklarar varför filmen min grabb spelade in var splittad i två filer. Jag trodde han bara hade fipplat med kameran och slagit av och på (av de 25 minuter han spelat in var 23 minuter film på en bordsskiva...)

Gopro problem
linder sa:

Köpte en beg Hero3.
Hur ser man om det är en Black,Silver
eller White?

Som ett exempel.

Gopro problem
scott1962 sa:
Köpte en beg Hero3.
Hur ser man om det är en Black,Silver
eller White?
Sjukt svårt att hitta din kommentar när den är mitt i hela gröten :D

Vilket är den bästa kvaliten den kan spela in?
Black 4K, 2.7K, 1440P
Silver 1080P 60fps
White 1080P 30fps

Man bör även fått reda på det när man köpt den då det är så brutalt stor skillnad i filmkvalite på dessa! Det är liksom så att det skiljer 860kr ($100) mellan varje i nypris. Man kan om man vill hårddra det jämföra silver med GoPro2 och white med GoPro1.

Tillbaka
Topp