Goretex overaller?

Bionicon

Medlem
Goretex overaller?
Har någon erfarenheter av Goretex overaller, jag har hört att bla. Northface och Arcteryx har haft sådana men jag finner inget på nätet,
Det första som slår mig är att det är fult, men vem bryr sig när man slipper bli blöt av svett runt midjan pga. flera lager, och av snö som kryper in om jackan saknar snö lås,
Vet någon om test av overaller så säg till.

Goretex overaller?
vill bara tipsa...

Försvaret borde ha några Overaller som skulle funka utmärkt vid skidåkning, synd bara att du lätt försvinner i snön eller blir skjuten då man tror att du e ett snömonster.

kanske skulle vara nåt...

Goretex overaller?
det är det som är problemet!!!

jag och min kompis funderade på det där med overall för han trillar jämt i djupsnö och får då in vatten i byxorna...

vi hitta inga overaller!!!
jag vill dock inte påstå att vi leta så värst mycket heller...

jag ska in i lumpen snart, där kanske jag kan knyvka en åt dig om jag kommer över någon... =P

Goretex overaller?
Det spelar ingen som helst roll hur praktisk en overall kan vara. Det är helt enkelt så att overaller är för fula för att ha på sig, om man nu inte är väldigt inne på det tyska mode svängen vill säga.

Goretex overaller?
öst tyska mode svängen... men då ska overallen gärna vara rosa eller grön...

har du letat skoteroverall? det borde finnas... min pappa har en gamal svart overall.

Goretex overaller?
Åk ner till Österrike, där finns d en hel del att välja på i den digra overalls-djungeln.. Men räkna med att du får pynta en sisådär 7000 :- om du ska va kung i (dock inte utanför, för där finns det inga tyskar o stila inför...) backen nästa år!! Men det är som tyskarna säger; "Es koster viel, wenn man auf der Spitze liegen will!!"

Goretex overaller?
Kom igen, är det inte straffbart att bära overall om man inte en fransk tant med rosa läppstift och pannband? Om man ändå bryter mot detta så kan man ju lika gärna gå hela vägen och ha en magväska oxå, då dessa är så praktiska...

Goretex overaller?
Roligt... Alla små Jon Olsson-wannabies som tror att dom är så jävla alternativa och speciella. Gå hårt! Mono, zinkpasta, overall. Hela kittet! Fins det något bättre i dessa dagar då alla ska göra fakie-underflip-1080-rodeo med alternetive safety-japan? Gå hårt, kör stilen och vägra gå i de starka varumärkenas led!

Goretex overaller?
På skidåkarna i tegefjäll (åre) så finns det en grön och svart Goretex overal i storlek XXL den har dom reat ut för 1000 spänn de senaste åren. Det e bara å dra dit å hänga på låset i höst.. När jag provade den så hade den ett rejält häng i röven så man såg ut som en av killarna i puckel gymnasiet.. så man kan väl säga att den e trend brytande .. overal med häng.. blir det ballare..

OBS den är av märket Peak performens......

Goretex overaller?
Jag vet med säkerhet att Kaj åkte runt på Freeride weekend 01 med en grå overall kanse man ska höra med han! O jag tycker fan att det är coolt med overall! Svart med guld ska det vara :o)
Kalle Kax

Goretex overaller?
Har inte sett några, men just försvarets kan du nog lägga ner. De använder inte GoreTex av den enkla anledningen att det brinner för bra. Skulle ha sett när vi tutta på en GoreTex-jacka i lumpen, jävlar va den brann!! Däremot försöker Gore att ta fram ett material som är flamsäkert just för millitären. Så ligg lågt ett tag o se om de kan hitta på nått fiffigt. Om du inte redan hittat nått annat det vill säga...
// Danne

Goretex overaller?
Hörde snacket om försvarets overaller...?
Tänker ni på den vita snödräkten man använder på vintern när man åker vita blixten?

Isåfall så kan jag meddela att det inte är någon overall utan består av byxa och jacka. Vidare så är den ful, sitter dåligt och är extremt tunn, dvs bara ett överdragsplagg. Helt enkelt ett dåligt plagg om man vill åka utför.

Om ni tänker på ngt annat materiel som försvarat har så vet jag inte.

/Jacob. Lumpen, Kiruna, 99/00

Goretex overaller?
Heheheheh, Mycket ballare än så här blir det inte... Har tokskrattat mig genom läsningen i detta forum inlägget. Får så sjukt sköna bilder i skallen av alla målande beskrivningar.

Goretex overaller?
Overål ær koolt. (Jag ær inte norrman, jag bara ær hær før tillfællet).
Vad gæller arméns overåler tror jag att det finns MC-ordonans overaller med god fodring. Det skall nog mycket till innan man fryser i dom. Færgen ær grøn førståss men man kan nog få dom billigt. Om men vill ha mer seriøsa grejer kan man kolla in norska Sweet. www.sweet.no Den som dom har ær både snygg och gjord i goretex. Dock ær den inte billig men det torde ju inte vara något problem før klientelet i det hær forumet :-)

Jag vill påstå att næsta års stora fluga kommer att bli just overål!!!

De Ni!

Tillbaka
Topp