Gotama vs ak maiden

clbj8606

Ny medlem
Gotama vs ak maiden
Har ett litet problem, står i valet och kvalet mellan volkel gotama och k2´s ak maiden frågan är bara vilken väljer man? Då jag är relativt lätt väger endast 70 kg och är runt 173 cm lång. Jag är en duktig åkare, har tävlat i flera är samt åkt mycket offpist. Designen ligger klart åt maidens fördel då den utklassar rent designmässigt gotaman. Har dock ett par Volkel karma i garaget som är helt suberba men de håller inte riktigt måttet i offpisten. Någon som åkt på Gotaman eller ak maiden som kan tala om för mig vilken som är bäst och varför den är bäst?

Tack på förhand

Gotama vs ak maiden
jag gillar inte tailen på gotaman. om man skråar bakåt lite där det är brant kan den hugga i lite, i värsta fall kan du tappa ballansen ramla ut för ett stup å dö. Men den ger ett skönt sprut bakom fast de finns dom som känner att tailen stoppar.

Gotama vs ak maiden
Tja,

Om du är gammal tävlingsåkare är du riktigt duktig antar jag??? Maiden är en relativt mjuk skida, även när man diskuterar offpistskidor. Gotama är styvare och är därför ett bättre val tycker jag. Dessutom är du ju van vid stabilitet vilket även är en fördel i offpisten. Om du har rätt teknik och är erfaren i offpisten klarar du av även att skråa:))). Ladda loss med 183 eller 190 så får du nytta av din teknik som gammal tävlingsåkare. Kanske borde du även kolla in Super Mojo eller Atomic Big Daddy // Tack och hej Svenne

Gotama vs ak maiden
jämför maiden ak med sanouk istället som är en renodlad mjuk offpistskida...

fattar inte varför du frågar när du vet att skidorna är helt olika och inte jämförbara på något sätt mer än att dom har twintip och är breda !

/Gustav

Tillbaka
Topp