GPS spårare till barnen

offp1st

Ny medlem
GPS spårare till barnen
Hej på er!

I Februari ska vi för första gången ta med barnen till Alperna, närmare bestämt Val D'Isére. Av säkerhetsskäl skulle jag vilja att barnen bär någon slags gps-spårare på sig så jag kan se vart de befinner sig om de mot förmodan hamnar utom synhåll.

Min fråga är helt enkelt om någon kan rekommendera en bra gps som barnen kan bära med sig i backen? Den som det lutar åt är http://www.gpser.se/minifinder-pico
Någon som testat denna?

All hjälp uppskattas! :)
Tack på förhand!

GPS spårare till barnen
Sån där Gator brukar min hustru förse mig med innan jag går på after ski. Brukar funka, tror jag.

GPS spårare till barnen
Fred-Upguides sa:
https://www.groupeer.fr/solutions/ski

/Fred
Kan jag använda denna själv? Eller är den bara för grupper?

Ake_Astrom sa:
Tack för artikeln! :)

Tycker Gator-klockan verkar väldigt komplicerad med alla koder som ska skickas.. Hittade heller inget nummer att ringa till dem på, hade varit skönt att få en kort presentation över telefon innan

Beställer en Minifinder i veckan, så får jag börja med att testa den. Återstår att se om den lever upp till förväntningarna.

Tack för hjälpen! :)

Senast ändrad:
GPS spårare till barnen
Köp en billig begagnad iPhone med spräckt skärm. Använd "find my Phone". Givetvis måste ni ha iCloud konto som är gratis. Billigt bra och funkar?

GPS spårare till barnen
Hej på er!

Leveransen var snabb och kom innan helgen, stort plus.

Har dock inte hunnit testa så mycket som det var tänkt. Får fortsätta nu under ledigheterna. Än så länge har jag inte mycket att klaga på.

+ Laddade Picon i fredags eftermiddag, idag har den 32% batteri. Batteritid över förväntningar!
+ Väldigt noggranna positioner som kommer var 30:e sekund.
+ Snabba larm via appen. Har testat hastighetslarm i bilen, larmen kom inom 10-15s efter att jag uppnått hastigheten.

- Något sämre ljudkvalité när jag använt tvåvägs-samtal. Går fortfarande att uppfatta allt som sägs, men med lite ansträngning.

Återkommer när jag testat utförligt :)

GPS spårare till barnen
VALTHO sa:
Köp en billig begagnad iPhone med spräckt skärm. Använd "find my Phone". Givetvis måste ni ha iCloud konto som är gratis. Billigt bra och funkar
Hade det i åtanke, men då måste man väl ha SIM-kort som fungerar utomlands också?

Tillbaka
Topp