Hade jag precis sönder min bindning.

gustav_

Medlem
Jag köpte precis ett par begagnade Völkl Karma med marker 12 från typ 2007. Mina pjäxor var dock för stora och bindningarna satt för tätt, i min iver att försöka snurra ut bindningarna så långt som möjligt förstördes den där lilla plastbiten som jag har försökt fota. Den första bilden är den trasiga och den andra är på bindningen som jag inte rört. Jag tror att den är till för att bindningen inte ska glida ut ur spåret när man skruvat ut bindningen för långt. Påverkar detta bindningens funktion? Jag ska lämna in skidorna så att de kan justera bindningarna.
image0.jpeg
image1.jpeg

Tror inte det. Den där grejen ser bara ut som att den ska hindra att man sätter bindning för långt bak på skruvjusteringen, om du monterar om bindning kommer det i alla fall att hamna rätt.
Det brukar räcka att montera om tå eller häldelen, vilken man väljer att flytta beror på hur det var monterat innan och om man har större eller mindre fötter. Till exempel, om tidigare ägare haft små pjäxor och monterat efter FR (freeride) medan du är mer av pist och park åkare och absolut inte vill vara för långt bak, så flyttar man bara tå-delen framåt.

Senast ändrad:
Bindningen kommer fungera men du du själv behöver se till att häldelen inte hamnar för långt bak

Tillbaka
Topp