Hallå Uppsala!!!

klaserik

Ny medlem
Hallå Uppsala!!!
Inlägget passar kanske inte under "Nordiska FJÄLL", men men...

Är Sunnerstabacken åkbar i dagsläget? Det väntas ju mer snö under morgondagen och då kanske man kan ta premiäråket på eftermiddagen?!

Blir det något bigjump i vinter? Det ryktas ju här på Freeride om en skiercrossbana och det verkar häftigt!

En hoppfull Klasse Kock

Hallå Uppsala!!!
Det undrar jag med. Hur var det där förra vintern? Fanns det något schysst hopp eller något annat kul? Är j-vligt sugen på o gnida lagg...

Hallå Uppsala!!!
Fortfarande ingen som vet hur det ligger till med Uppsalahögarna? Det är ju så förbannat platt här så det blir svårt att hitta en sluttning att själv bygga hopp o grejer i...

Hallå Uppsala!!!
Sunnerstabacken VAR åkbar igår (torsdag)!!! Nu är det nog för sent pga. regn och slask.

Jag knatade upp i backen, klickade i skidorna, kastade mig ut för branten och bara njöt av säsongspremiären. Någon vänlig själ hade till och med skottat upp en liten kick åt mig. Lite gnistregn från stålkanterna får man räkna med vid en så tidig premiär i Uppsala ;). Tyvärr avbröts jag efter fyra åk av tappad ork och en lite småfrusen, väntande flickvän som inte förstod vad hon gjorde i en gammal grusgrop en regnig eftermiddag.

Men skönt var det!

Klasse Kock

PS. Om någon vill bygga upp ett riktigt hopp i vinter så kan jag om jag frågar tjifen riktigt snällt kanske ställa upp med traktor och kärra. Snö finns det ju gott om vid ishallen.

Hallå Uppsala!!!
I vinter blir det skiercross i sunnersta backen, men det kommer att bakas in typ en bigjump tävling så att det inte blir ren skiercross utan att det kommer dömas på hopp också.
Det har även snackats med komun och styrelsen i slalomklubben så att det kommer nog upp en funpark i sunnersta i år, den som väntar får se...

Hallå Uppsala!!!
Ingen som är sugen på liknande initiativ den här säsongen?:) bygga hopp och grejer i uppsala alltså, nån som vet nått ställe förutom sunnerstakullen som duger att bygga ett hopp vi i uppsalatrakten?
liten bump, jag vet hehe

Hallå Uppsala!!!
hoppas dem gör något bra med sunnersta backen i vinter !
några och och rails lite längre ner! (:
uppsalaborna måste ju kunna åka lite och inte vänta till varje lov :O

Hallå Uppsala!!!
Vi får väl försöka fixa sunnerstabacken så vi kan leka lite där. Är ju en rätt värdelös "backe" men rails å boxar funkar ju.

Hallå Uppsala!!!
Lätt!! lär köra stenhårt på det, skulle vara kul med lite omväxling å lite andra handrails bara! Undrar när fan snön kommer falla här?! typ februari kanske hehe

Hallå Uppsala!!!
Vi får väl vara glada om det kommer nån snö alls här, haha. Men kungsberget är ju inte så långt bort, och om man delar bensinen blir det en billig resa också. Jag har bil, vem ska me? =)

Hallå Uppsala!!!
Sry! drar båda hem till Norrland över jul, ska testa åkningen där:)
Kanske nån annan resa dock, är ju fett nice å bila tillsammans spara cash å grejer

Hallå Uppsala!!!
hehe man skulle kunna tro det:P men vi pluggar båda här... lite meckigt att bo på ett ställe utan backar och snö vinterhalvåret är det faktiskt

Hallå Uppsala!!!
Sunnerstabacken är väl bättre än absolut inget, men får se om man kommer att hamna där. Blir nog en större prioritering till kungsberget.. I bästa fall har ja kommit tillbaka till norge å få åka i dom sköna oppdalsfjällen :)

Tillbaka
Topp